Pagina 2 van 3

Geplaatst: 15.08.2010 - 20:32
door gevanje
Ik rij nu 3 jaar met een originele d5, dus 163 pk geartronic. Bouwjaar van de auto is 2003. Weinig problemen gehad met de auto tot nu toe. Ik heb er inmiddels 95 dkm mee gereden. Buiten de beurten om zijn de draagarmen voor vervangen, 2 stabilisatorstangen en 1 wiellager. Viel al met al dus wel mee. Ik rij gemiddeld 1 op 14. Ik rijd af en toe pittig door en heb zeg maar een mix tussen autobaan en 80 en 100 km wegen.

De carkit af fabriek bevalt mij totaal niet. Ik heb inmiddels een parrot laten inbouwen. Verder baal ik van de idiote prijzen voor de rti dvd. Je kunt voor dat geld net zo goed een nieuwe tom tom kopen.

Het is, wat mij betreft, de fijnste auto die ik ooit gehad heb. Ik weet dat er veel ruimere auto's zijn maar deze rijdt wel erg lekker.

Geplaatst: 30.08.2010 - 21:12
door Bart Giesen
Hey ik zit nog steeds te zoeken naar een mooie S40.

Nu zie ik vooral bij de jongere modellen (vanaf 2003) dat deze 'maar' 2 speakers in de portieren hebben.

1 normale
1 hoge toon

Daar ik bij oudere S60's, onderin bij dat portier vak 2 speakers zie zitten en dan nog de hoge toon. Is dat iets wat uit het assortiment is gegaan ofzo?

Geplaatst: 30.08.2010 - 21:15
door Bart Giesen
P.s. wat vinden jullie van zon kleur?

http://image.automotive.com/f/features/ ... riving.jpg

Geplaatst: 30.08.2010 - 21:19
door jpwg001
Bart Giesen schreef:P.s. wat vinden jullie van zon kleur?

http://image.automotive.com/f/features/ ... riving.jpg
Dit is dé kleur voor een S60-liefhebber, toch?

Geplaatst: 30.08.2010 - 21:33
door Oceanracer
Dat is de zelfde kleur als Arnoud voorheen had. Kijk maar even onder zijn naam "Arnoud." voor nog meer plaatjes...

Afbeelding

Geplaatst: 31.08.2010 - 00:18
door Bart Giesen
p-o-r-n-o

Geplaatst: 31.08.2010 - 09:04
door Vliegende Baksteen
Ha Bart, nog een overloper van het volvo40forum ;-)

Mooie kleur heb je uitgezocht! Maakt de zoektocht niet makkelijker, maar wel spannend (heet trouwens Maya Gold; vernoemd naar iets anders dat niet meer te vinden is). Je hoeft er in elk geval niet meer zelf een blokjesgrille in te zetten 8)

Hier staat er eentje: link

Uit ervaring kan ik je vertellen dat de 163pk D5 een geweldig blok is. Geartronic is ook fijn, maar tot een bepaald bouwjaar (ik dacht MY05) kun je beter een handbak of een gewone automaat nemen. Mijn Volvo-garagist heeft er al heel wat op de brug gehad...

Voor de ingebouwde telefoon zou ik 'm laten staan. Het zit er bij mij in, maar dat gedoe met duo-sim is minder handig dan een fatsoenlijke BlueTooth carkit (Parrot oid). Wél fijn is de Mobility Line met navigatiescherm in je dashboard, fatsoenlijke audio-installatie met stuurwielbediening, klasse III alarm en nou ja, vooruit: ingebouwde telefoon.

Die 'suffe' koplampen kun je vrij gemakkelijk vervangen door een set heldere MY05 lampen (175 ex per stuk). Let er dan wel op dat je S60 geen Winterline heeft, want dan heb je wissers op je lampen en dan moet je daar weer iets op verzinnen (past niet op de nieuwe lampen).

Zwakke puntjes: intercooler (< MY05), draagarmen en de scharnier van de tankdop.

Geplaatst: 31.08.2010 - 22:00
door Bart Giesen
Jezus wat een geld. Is dat orgineel of imitatie?

Mwjah, rot forum hoop gezeik om niks :S

Geplaatst: 01.09.2010 - 07:46
door Vliegende Baksteen
De lampen zijn origineel (Valeo) en dezelfde als die je bij de dealer kunt krijgen. Anders dan bij de S/V40 zitten daar de knipperlichten al in. Je krijgt er met de nieuwe lampen ook positielichten bij (dat oranje vlakje aan de zijkant). In het nieuwere type achterlichten zit ook een positielicht (4 rode ledjes boven elkaar).

Geplaatst: 01.09.2010 - 16:20
door Bart Giesen
Heb je niet toevallgi een paar fotos van jou S

Geplaatst: 01.09.2010 - 16:46
door Vliegende Baksteen
Van de koplampen?

Een paar kiekjes van de voorkant staan hier.
Geen S, maar de neus van een V verschilt niet veel.

Geplaatst: 08.09.2010 - 23:37
door Bart Giesen
Nou heb vandaag in een S60 (2006) met geartronic gereden.

Vond het werkelijkwaar helemaal niks! Zo 'onzeker' hoe dat schakeld en hoe op het gaspedaal gereageerd word. Had ook wat meer 'pit' verwacht.

En deze had 'slechts' 80.000 gelopen...

Geplaatst: 09.09.2010 - 07:34
door V480-S60
Vertel.
Ik herken mijn auto daar niet in.
Ik heb toentertijd de overstap gemaakt van de 115 pk Diesel V40 naar de S60 D5 163 pk met handbak. Alsof er een wereld voor me openging. Wat een verschil (comfort, wegligging etc.)
Nu rij ik een 2005 D5 163 pk met geartronic (de 5-bak, en dat is de "slechte"). Af en toe reageert de bak wat traag ok. maar de respons op het gaspedaal is goed.

Dus een 2006 met 6-bak GT (die zeker beter is dan de 5-bak) zou slechter rijden?
Dat geloof ik niet. Wat zijn jou veronderstellingen etc.

Geplaatst: 09.09.2010 - 07:44
door Vliegende Baksteen
Bart Giesen schreef:Vond het werkelijkwaar helemaal niks! Zo 'onzeker' hoe dat schakeld en hoe op het gaspedaal gereageerd word. Had ook wat meer 'pit' verwacht.
Wat voor blok zat daarin?

Ik zou in elk geval in een vergelijkbaar exemplaar met een handbak een proefrit maken.

Geplaatst: 09.09.2010 - 19:20
door Gast
Vliegende Baksteen schreef:Geartronic is ook fijn, maar tot een bepaald bouwjaar (ik dacht MY05) kun je beter een handbak of een gewone automaat nemen. Mijn Volvo-garagist heeft er al heel wat op de brug gehad....
Ja, om olie van de motor te verversen waarschijnlijk. Voor de rest is er namelijk niks mis mee.

Als het anders is, hoor ik het graag. (wel even onderbouwen dan) :wink:

Geplaatst: 09.09.2010 - 22:03
door Vliegende Baksteen
AlexV70 schreef:Als het anders is, hoor ik het graag. (wel even onderbouwen dan) :wink:
Jouw GT-bak is van een latere revisie, die vast een stuk langer meegaat. De vroege serie automaten en GT's gingen, zeker in combinatie met een fors koppel (D5/163, 2.4T, T5) vaak eerder dan verwacht naar de knoppen. De meest gehoorde klacht was een flinke klap bij het op- en afschakelen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze informatie uit tweede (maar betrouwbare) hand heb. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik nog nooit een versnellingsbak heb gereviseerd ;-)

@Bart: als je dit soort informatie uit eerste hand wilt hebben, heb ik nog wel een contact voor je bij jou in de buurt. Die kan je precies vertellen wat er stuk gaat bij welk type en wat dat dan kost.

Geplaatst: 11.09.2010 - 17:19
door Bart Giesen
V480-S60 schreef:Vertel.
Ik herken mijn auto daar niet in.
Ik heb toentertijd de overstap gemaakt van de 115 pk Diesel V40 naar de S60 D5 163 pk met handbak. Alsof er een wereld voor me openging. Wat een verschil (comfort, wegligging etc.)
Nu rij ik een 2005 D5 163 pk met geartronic (de 5-bak, en dat is de "slechte"). Af en toe reageert de bak wat traag ok. maar de respons op het gaspedaal is goed.

Dus een 2006 met 6-bak GT (die zeker beter is dan de 5-bak) zou slechter rijden?
Dat geloof ik niet. Wat zijn jou veronderstellingen etc.
Kan ook best kloppen, want het was jou auto niet :)
Of je het geloofd of niet doet me weinig. Het is ook iets gebaseerd op een 'gevoel' en 'ervaring' wie ik op heb gedaan (no offence btw!).

Ik vind de automaat echt 'lui'. Blijft veel te lang in een versnelling hangen, vind het schakelen alles behalve soepel gaan en had gewoon wat meer pit / intelligentie verwacht.

Merk: Volvo Model: S60
Kleur: Groen / Turquoise Kleuromschrijving: Cedar Green Pearl
Carrosserie: Sedan Variant: 2.4D 163Pk Automaat Edition 2 Leder RTI
Km: 79438 Jaar: 2006
PK: 163 Deuren: 4
Automaat: ja Brandstof: Diesel
Garantie: 12 mnd. Datum deel I: 18-01-2006

Dat is 'm b.t.w. Laat wel wezen, dit is de eerste GT die ik heb gereden, en misschien dat deze niet helemaal in orde was? Maar als ik deze tegen een b.v. VW met automaat plaatst, schakeld de VW heerlijk!

Geplaatst: 11.09.2010 - 17:23
door toppertje
vwb. schakelgedrag,kan volvo niet tippen ad.DSGvan VW.

Geplaatst: 11.09.2010 - 17:31
door Bart Giesen
Die VW was notebene geen een DSG-bak!

Geplaatst: 11.09.2010 - 18:23
door V480-S60
Bart,
Ik denk niet dat er iets mis is met de GT van de S60 waar jij mee gereden hebt.
Aangezien het een adaptieve bak is, die dus leert. Zou het kunnen zijn dat de vorige eigenaar een "luie" rijder is geweest. In dat geval zou resetten een optie kunnen zijn.

Ik moet je echter gelijk geven dat een GT niet de meest fantastische bak is. Maar hij moet zeker soepel kunnen schakelen. Dat doet een 5 traps GT per slot ook.

En hoezo had je meer "pit" verwacht? Ik snap dat niet.
En ook hier no offence hoor, maar de 163 pk diesel trekt echt beter dan een 115 pk diesel van de V40. Misschien was er toch iets mis met de motor.

Overigens heb ik daarentegen mindere ervaringen met de automatische bakken van VW (die dus "gauw" (bij 2 ton, en een revisiebak na 1 ton) stuk gaan). Maar goed dan praat ik over auto's van 20 jaar terug.

Ik wens je veel succes met je keuze.