Weer even on topic !
Ik ben de afgelopen bijna 4 jaar van 91.000 naar 296.000 km gegaan met mijn S60 D5 (dit waren 95% snelweg kilometers over een afstand van 200 per dag) en heb de volgende kosten (bij de dealer) gehad:
km stand
104.000 beurt, geen verdere zaken
113.000 stoelbekleding rugleuning vervangen (50% kosten onder garantie)
pedaalstandsensor vervangen (garantie)
126.000 beurt, geen verdere zaken
149.000 beurt incl. wisserbladen en diverse lampjes
161.000 beurt incl. distriubutieriem, waterpomp etc.
167.750 Koppelingstandsensor vervangen
182.500 Beurt + 13 polig stopcontact monteren
Krukaskeerring vervangen onder garantie (zweette door)
202.000 Beurt incl. 2 stabilisatorsteunen achter
202.519 Condensor vervangen
222.000 Beurt incl. wisserbladen
230.000 Accu vervangen
245.000 Beurt
264.000 Beurt incl. wisserbladen
284.000 Beurt
287.000 Koppeling + distributieriem (bij de beurt geconstateerd)
(Dat was even slikken :shock: )
296.000 Ingeruild voor S60 D5 van 2008
Er zitten nog ergens een setje voorremblokken tussen die ik zelf heb vervangen evenals de bovenste motorsteun en het glas van de binnenspiegel. Daarnaast ook nog wat setjes banden. Verder originele remschijven + blokken achter, schokbrekers en ook nog de originele xenon lampen aanwezig. Het heeft een hoop geld gekost maar eigenlijk zitten er weinig zaken tussen die niet onder te verwachten onderhoud vallen. Condensor en glas binnenspiegel zijn eigenlijk de opvallende zaken.
Groeten, Hans