Pagina 2 van 2

Geplaatst: 29.03.2011 - 22:30
door bart simpson
je moet niet alles geloven wat je leest, zie auto's die om de 10K verse olie gehad hebben ermee staan

Geplaatst: 29.03.2011 - 22:31
door 945i
There's No Substitute for Cubic Inches wil ik maar even inbrengen.. :)

Geplaatst: 29.03.2011 - 22:35
door Marcel_VW
945i schreef:There's No Substitute for Cubic Inches wil ik maar even inbrengen.. :)
Yes there is: it's called: "Turbo" :lol:

Geplaatst: 29.03.2011 - 22:37
door Meeus
Ik heb al met een turbo gereden en moet zeggen dat mijn keuze voor de 2.4,140pk zonder turbo een meer relaxe keuze is.

De extra power, de 140pk, is er als je ze nodig hebt en deze laat de paardjes zeer geleidelijk los, is dus meer relax rijden zonder een stoot in de darmen te krijgen bij iedere keer dat je de gas pedaal induwt.

Als je jong bent en je wilt wat en je krijgt een kick van die boost dan moet je er voor gaan. Als je jong bent en je wilt relax rijden ga dan voor een S60, 2.4, 140pk op lpg, met lederen zetels met cruise controle en een automaat. Eventueel elektrische en verwarmde zetels. die 2 laatste heb ik spijtig genoeg niet maar ja men kan niet alles hebben.

Geplaatst: 29.03.2011 - 22:38
door t5power
bart simpson schreef:je moet niet alles geloven wat je leest, zie auto's die om de 10K verse olie gehad hebben ermee staan
Gek, want als het zo zoek @ forum @v70 subforum lees je er bijna niks over. Hier stel je trouwens dat je met schakellui het probleem veroorzaakt?

Geplaatst: 29.03.2011 - 22:38
door derre
hoop fantasie verhalen weer, tuurlijk word er meer door gereden met een snelle auto ,he he nogal logisch he , heb liever een auto waar mee door gereden is dan een luie van een opa das mijn mening

Geplaatst: 29.03.2011 - 22:39
door bart simpson
@ t5power, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende conclusie, men maakt gebruik van het hoge koppel van een turbo door schakelluier te gaan rijden.

Geplaatst: 29.03.2011 - 22:43
door bart simpson
945i schreef:There's No Substitute for Cubic Inches wil ik maar even inbrengen.. :)
:shock: wat doet iemands sexleven ineens in dit topic?

Geplaatst: 29.03.2011 - 22:46
door t5power
bart simpson schreef:@ t5power, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende conclusie, men maakt gebruik van het hoge koppel van een turbo door schakelluier te gaan rijden.
Interessant, ik hoef mij gelukkig geen zorgen te maken trouwens. Een t5 heeft onderin niet veel koppel waardoor je automatisch wat hoger in de toeren zit.

Geplaatst: 30.03.2011 - 07:34
door V70 T5 assen
idd een T5 schakellui rijden werkt niet ,is meer iets voor een 2.5T

Geplaatst: 30.03.2011 - 08:29
door Bakboord1
Waarbij een 2.4 wel net een beetje power tekort komt.
Ik ben net terug uit Oostenrijk en op de snelweg en in de bergen (met volle bepakking) vond ik de 2.4 140pk toch net iets onder bemeten. Mijn vorige 180pk met turbo (insignia 1.6t) deed dat een stuk beter.

Maar overal is de 2.4 een relaxte auto die voor NL prima voldoet. (en zeker de voorkeur heeft boven de nerveuze 1.6t)

Geplaatst: 30.03.2011 - 08:55
door EVV
Je kunt je 140pk nog laten tunen naar 170pk, alleen maakt dat niets uit voor lage toerentallen, daar heb je alleen wat aan als je boven de 4500 rpm komt.

Geplaatst: 30.03.2011 - 11:58
door Meeus
Wel ik heb deze gekocht omwille van de boetes in BE, nerveuze motor, nerveuze bestuurder. Gezien de gezinssituatie kon ik even goed een C70 hebben gekocht.