mijn horror ervaring met volvo ton van kuyk Alkmaar

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
MarioC70
6th Gear member

dbosker schreef:
evert65 schreef: en voor zo ver ik weet zit er op vervangen onderdelen ( nieuw) altijd een jaar garantie
Dat dacht ik ook, en dat geldt ook voor ruil-onderdelen.
De compressor is een ruilonderdeel.

Ruilonderdelen zijn hetzelfde als nieuw,dus dat is niet aan de orde denk ik.
Ik heb zelf het idee dat de pomp vervangen is en niet de daarbij behorende onderdelen,zoals de droger en het expansieventiel.
Het zoemen en of andere geluiden worden meestal veroorzaakt door een defect ventiel of verzadigde droger.
Gast

MarioC70 schreef:
dbosker schreef:
evert65 schreef: en voor zo ver ik weet zit er op vervangen onderdelen ( nieuw) altijd een jaar garantie
Dat dacht ik ook, en dat geldt ook voor ruil-onderdelen.
De compressor is een ruilonderdeel.

Ruilonderdelen zijn hetzelfde als nieuw,dus dat is niet aan de orde denk ik.
Ik heb zelf het idee dat de pomp vervangen is en niet de daarbij behorende onderdelen,zoals de droger en het expansieventiel.
Het zoemen en of andere geluiden worden meestal veroorzaakt door een defect ventiel of verzadigde droger.
Maar dan zou het toch simpel moeten zijn - dan hebben ze de reparatie in eerste instantie niet goed uitgevoerd.
chris_zweden
3rd Gear member

Er zijn 2 reparaties geweest voor de airco. Bij de eerste is de pomp vervangen en bij de 2e zijn de leidingen geïsoleerd. Laatstgenoemde is natuurlijk nutteloos en zal nooit moeten gebeuren.

Ik heb dus een reparatie betaald die gewoon onder garantie moest gebeuren a €877.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
SpeedyZ
2nd Gear member

Als inderdaad snel na de reparatie naar de dealer is gecommuniceerd dat het probleem niet verholpen was en dat dealer akkoord was met pas een paar maanden later terugkomen, valt TS weinig te verwijten.
VolvoXC70
4th Gear member

Garantie op Volvo onderdelen is 1 jaar volgens deze site: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... antie.aspx
FrankS60
5th Gear member

Nou Chris, je ligt toch wel vaak overhoop met de automotive wereld! Eerst die grap met die tuner en nu dit weer.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik denk dat we het belangrijkste gehoord hebben, op een reactie van TvK na.
Wie nog iets zinnigs te melden heeft kan mij een PB sturen zodat ik het topic kan heropenen.
Om te voorkomen dat we elkaar gaan napraten en het verhaal nog onduidelijker wordt dan het al is doe ik er nu een slotje op.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”