V60 Premium Audio

santu001
4th Gear member

@Bluemagics

Relatief gezien ben ik best tevreden. Ik zeg relatief omdat ik ook audio en HT fanaat ben. Sterker nog ben moderator op een DVD forum en lid van vele audio en HT forums. Thuis heb ik dus veel mooiere spullen staan als dat welke fabrieksaf auto installatie kan brengen.

In eerste instantie (komend van de vorige s60's en hun HU modellen), was ik voor de prijs die je betaald wat teleurgesteld. Dit had deels te maken met het missen van de hoedenplankspeakers. Het geluid van de Sensus klonk bonkerig en de oudere software versies benutten niet het vermogen van de versterkers. Echter na enige tijd inspelen en de gemeldde middentone correctie was het al een stuk beter. De meeste resonanties zijn gelukkig ook weg door mijn aanpassing of het moet een hele zware bastrack zijn. Het enigste wat ik nu nog op te merken heb is dat de speakers elkaar in de weg zitten bij hoge volumes. Zeker omdat de resonatie fix hogere volumes toelaat, heb ik het idee dat de bas sommige hoge tonen elimineert. Hoe harder hij staat, hoe meer het negatieve effect. Maar gelukkig hoef ik die volumes niet te halen en zijn ze ook niet goed voor je gehoor, maar toch. Ik had het idee dat dit door de laatste update is ontstaan, maar dat durf ik niet te zeggen. Er schijnt alweer een nieuwe versie te zijn dus die ga ik zeer binnenkort eens laten installeren. Ben benieuwd.

Ik heb hem meestal wel op dolby prologic IIz staan. En alle center en surround instellingen op nul, dus dan overheerst de center niet. Ik vind dat persoonlijk iets openener en helderder klinken dan op surround off.

Daarnaast is het hele surround idee een grote grap in de sensus. Dolby digital geeft bij mij geen discrete center bij het afspelen van dvd's en ook een discrete stereo mode onbeert in de Volvo. (Eigenlijk not done voor een audiosysteem van dit kaliber) Maar in die zin vind ik het ook niet op gaan om te stellen dat dolby alleen voor films is en niet voor muziek. Het heeft in grove lijnen namelijk weinig met echte dolby te maken en dan is de regel letterlijk WYHIWYG. Kortom die instelling is zwaar persoonlijk.

Maareuh, ben ik dan negatief over de Premium. Nou nee. Ten eerste had ik geen keus. Het verschil met de performance vind ik veels te groot (ook al is het aan de prijs) En zo slecht vind ik het zeker niet klinken. Als je bedenkt dat er geen Subwoofer of hoedplank speakers aanwezig zijn kun je zelfs vebaasd zijn over de weergave van lage tonen. En dat zeg ik als bassist! :mrgreen:

Wat ik wel een grote tekortkoming vind is dat Volvo auto's maakt die zelfs remmen, rijden bijna denken, maar op audio functionaliteit lopen ze altijd enkele jaren achter. Je USB moet als fat32 geformateerd zijn. (Zo 2000) Eindelijk een mooi display maar Album covers en grafische pracht zijn ver te vinden in het scherm. OOk de ondersteuning voor video containers zijn karig. Beetje jammer, maar wellicht dat de Sensus Connected Touch het geheel weer een paar niveau's omhoog tild en ik ben bang dat ik die optie ga lichten in week 23. ;-)

Kortom: het is zeker niet het beste (Volvo) audio systeem, maar ik zou ook niet anders willen. PS: Laat je niet teveel leiden door het aantal speakers wel of niet. DE maatstaaf voor audio is altijd WYHIWYG. :-)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Bluemagics
4th Gear member

Bedankt voor de uitgebreide informatie! Hier kan ik wat mee!

Ik houd ook enorm veel van mooie audio. Ben nog niet echt een audiofiel, maar het komt er aardig dichtbij. :-)

Ik vind de interface van de Sensus ook niet helemaal geweldig. Echter, vind de Sensus Touch nog niet goed om de 1250,- euro te investeren. Een grote tekortkoming is dat Spotify niets lokaal zal opslaan, je hebt dus elke keer een internet verbinding nodig, dat kan heel duur worden. Als het nou synct door wifi te gebruiken wanneer de auto in de garage staat (met genoeg bereik), dan zou het geweldig zijn. Ik ben bang dat het systeem weinig toegevaarde waarde hebt, tenzij je een flinke mobiele internet abonnement neemt.

Ik wacht de reviews van de eerste gebruikers af, voordat ik die optie ga aanvinken. Het is een accessoire, het kan dus later nog op.

Nog een laatste vraag over de "smile" in je equalizer. Heb je het mid omlaag gehaald of juist de bass en hoge tonen flink omhoog geschroefd?

Ik ga de premium audio sowieso nemen. Ook als het tegen valt, zal het relatief minder hard tegenvallen dan wanneer ik de high performance bestel. Zodra ik de auto heb, ga ik direct naar de Gamma om dezelfde fix te proberen die je hebt genoemd. :-)
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
Paul
Geartronic member

Weet je het zeker dat Spotify niet kan opslaan?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Paul
Geartronic member

Ik heb het persoonlijk ook niet nodig, heb een Lumia 920 met Xbox Music en daar kan je de nummers wel lokaal mee opslaan. En die 920 was ook goedkoper dan die 1250 euro.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf

Bluemagics
4th Gear member

@Paul: Van Walter begreep dat het systeem geen eigen harddisk of storage heeft om de files lokaal op te slaan. Je moet dus blijven streamen.

je kunt wel een USB geheugen stick aansluiten, maar of die dan automatisch alle gedownloade muziekbestanden daar opslaat is de vraag. Ik gok van niet. Het staat iig nergens dat het kan.

Mooiste was als het systeem een eigen harddisk had.

Ik sluit in het begin ook gewoon mijn iPhone aan. Die V60 is nu al bijna 77K en er moeten nog 18" velgen bij, misschien moet ik maar op deze optie gaan besparen - scheelt weer 1250,- . :-)
Johan
5th Gear member

Misschien even off-topic maar het gebrek aan de premium audio keuze bij de editions van V70/S80 heeft mij doen besluiten naar de concurrent te gaan. BMW bewijst in elk geval wel dat erg goede audio maar €1000,- meer kost en dan krijg je 16 LS met 600W vermogen, 2x sub-woofers onder beide voorstoelen met elk een 125W versterker. De versterker die bovendien 9 kanalen heeft en een DSP van het Zweedse(!) Dirac (Dirac.se). Mogelijkheid tot het afspelen van 5.1 gecodeerd materiaal. Overigens ook niet onbelangrijk is dat de versterker een eigen voeding heeft en dus niet op de lijn staat waarop ook andere verbruikers zijn aangesloten. De aangeleverde spanning aan de versterker is dus zeer stabiel.
Een uitgebreide equalizer en een harddisk om CD/DVD's op te slaan. Coverflow en internet radio allemaal standaard (bij HE uitvoering).
Mede dankzij de DSP worden rijgeluiden weggefilterd waardoor in alle omstandigheden een uitermate strak en gedetailleerd geluidsbeeld wordt gecreëerd. Voor de geïnteresseerden kijk even op Dirac.se.
Audi met het Bose systeem is hiermee vergeleken ook "ondermaats" maar Volvo heeft nog wat in te halen. Zelfs de Sensus Touch overtuigd nog niet maar is in elk geval een stap in de goede richting. Het nadeel is dan weer dat als je alles bij elkaar optelt - meerprijs premium audio, extra subs en Sensus Touch, Volvo zich wel heel erg uit de markt prijst.
Als je dan ook nog vergelijkt wat je bij de "oude" S60 kreeg als premium audio dan kan je niet anders concluderen dat je eigenlijk gewoon tevreden moet zijn met high performance audio, maar voor mij dan wel een deal breaker waardoor ik "gedwongen ;-)" werd een BMW te kiezen.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Paul
Geartronic member

Daar en tegen (geheel off-topic) heb je als je al het geluid uit hebt in de V60 een stillere auto dan de 5-serie. Vertelde mij iemand in Lelystad die een 5 serie wilde kopen.

Johan
5th Gear member

@paul,

Op normale snelweg kruissnelheid (100..120 km/u) is de 520d stiller als mijn benzine S60 met een cilinder meer. Ik heb een dag gestuurd in een S80 D4 automaat en in een A6 177 pk TDI automaat en gevoelsmatig ontloopt het elkaar niet veel.

Uit een autoweek test:

De gloednieuwe 520d Touring heeft een viercilinder dieselmotor met 184 pk onder de kap. Bij 1.900 tpm ontwikkelt hij z’n hoogste trekkracht van 380 Nm. Onder de 1.500 toeren lijkt de krachtbron het enigszins zwaar te hebben met de Touring, maar daarboven hoeft hij zich niet te schamen voor z’n prestaties. De achttraps automatische transmissie is buitengewoon alert en legt de verzetten boterzacht in. Trillingen en geluid schitteren door afwezigheid, waardoor je nauwelijks in de gaten hebt met een viercilinderdiesel onderweg te zijn. Het is kortom een heel fijne motor en een prima keuze voor alledaags gebruik.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Paul
Geartronic member

Ach ja hij vergeleek een 530 met zijn vrouw d'r T4 allebei benzine.
Maar hij had met zo'n apparaatje echt geluidstesten gedaan, hij kon er in elk geval niet aan wennen.

Bluemagics
4th Gear member

In een 530 lijkt mij een beetje motorgeluid juist bij de pret horen. :-)

Ik ken het systeem van BMW niet, maar als ik het verhaal van Johan hoor, dan is het systeem een stukje beter (en meer waar voor je geld) dan het Volvo systeem.

Al is de 5 serie een ander segment dan de S/V60.
santu001
4th Gear member

Bluemagics schreef:Bedankt voor de uitgebreide informatie! Hier kan ik wat mee!

Ik houd ook enorm veel van mooie audio. Ben nog niet echt een audiofiel, maar het komt er aardig dichtbij. :-)

Ik vind de interface van de Sensus ook niet helemaal geweldig. Echter, vind de Sensus Touch nog niet goed om de 1250,- euro te investeren. Een grote tekortkoming is dat Spotify niets lokaal zal opslaan, je hebt dus elke keer een internet verbinding nodig, dat kan heel duur worden. Als het nou synct door wifi te gebruiken wanneer de auto in de garage staat (met genoeg bereik), dan zou het geweldig zijn. Ik ben bang dat het systeem weinig toegevaarde waarde hebt, tenzij je een flinke mobiele internet abonnement neemt.

Ik wacht de reviews van de eerste gebruikers af, voordat ik die optie ga aanvinken. Het is een accessoire, het kan dus later nog op.

Nog een laatste vraag over de "smile" in je equalizer. Heb je het mid omlaag gehaald of juist de bass en hoge tonen flink omhoog geschroefd?
Het is een vrolijke smile. :-) Dus midden tonen op nul en de bas en hoge tonen twee a drie streepjes onder het maximale en dan de smile maken. De rest van de klankinstellingen heb ik allemaal op nul staan. Met de aparte basinstelling stoei ik nog wel eens.

Tja en dan die SCT. Wellicht voegt het weinig toe. Spotify werkt perfect via je smartphone evenals de meeste andere features. Je smartphone clonen ben ik wel benieuwd naar. En ook welke apps er beschikbaar zijn. Ik denk dat je zelfs dan mag verwachten dat je smartphone het nog beter doet dan SCT. Het is natuurlijk een gadget. Wellicht een veels te dure gadget. Maar goed, bij is het meer waarom niet en dan is de keus meestal makkelijk. Tenzij echt blijkt dat het werkelijk niks toevoegt.

Bij spotify op de pc en als smartphone app heb je wel de offline functie en ik hoorde in het promotie filmpje dat de volvo spotify app minstens zo goed MOET zijn als de bekende apps, dan mag deze functie niet ontbreken. Maar daarnaast heb je wellicht ook gelijk een andere player voor je eigen ofline muziek (Wat thuis op de pc en op je smartphone ook kan) dus dan kan de grafische schil nog wel eens een update zijn. Als blijkt dat Volvo spotify dit allemaal niet doet, dan voegt het idd werkelijk niks toe aan je smartphone app die via bluetooth al een volledige spotify ervaring geeft binnen sensus. Ik denk dat de prijs vooral gebasseert is op het vernagen van je scherm voor een touchscreen. Daarnaast bied het Parrot Android systeem ruimte voor makkelijke en snellere updates waar je niet steeds voor naar de garage hoeft. Het systeem heeft dus zeker potentie maar zoals alles het gaat om het aanbod voor het systeem. De functies die nu aanwezig zijn vind ik toch ook wel karig, zeker als je al navigatie hebt zoals ik.

Uiteraard ga ik het eerst bekijken, maar ik ben bang dat het voor mij een beetje vragen naar de bekende weg is.

En dan nog even over het verschil in audio in de diverse merken. Elke audiofiel weet dat als je echt goed geluid wil, je toch echt met aftermarket in de weer moet, maar sinds ik Volvo rij heb ik die behoefte wel veel minder. Het is niet perfect en best relatief duur, maar zo slecht is het ook weer niet. Laat ik het zo zeggen. Ik kan gewoon ongestoord genieten van de audio in mijn Volvo en voor mijn doen wil dat zeker wat zeggen.

PS: Hou er wel rekening mee dat de speaker in een nieuwe Volvo even de tijd nodig hebben om goed op klank te komen. DE eerste indruk zegt
dus nog niet alles. Dat kost wat inspeeluren.

IK zal trouwens de plaatjes weer even in ere herstellen. ;-)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Thom
5th Gear member

Mede dankzij de DSP worden rijgeluiden weggefilterd waardoor in alle omstandigheden een uitermate strak en gedetailleerd geluidsbeeld wordt gecreëerd. Voor de geïnteresseerden kijk even op Dirac.se.
Audi met het Bose systeem is hiermee vergeleken ook "ondermaats" maar Volvo heeft nog wat in te halen. Zelfs de Sensus Touch overtuigd nog niet maar is in elk geval een stap in de goede richting. Het nadeel is dan weer dat als je alles bij elkaar optelt - meerprijs premium audio, extra subs en Sensus Touch, Volvo zich wel heel erg uit de markt prijst.
Als je dan ook nog vergelijkt wat je bij de "oude" S60 kreeg als premium audio dan kan je niet anders concluderen dat je eigenlijk gewoon tevreden moet zijn met high performance audio, maar voor mij dan wel een deal breaker waardoor ik "gedwongen " werd een BMW te kiezen.
Ik kan een heel eind met je meegaan, maar een S60 vergelijken met een 5 serie..dat is wel wat scheef ;). Ook de S80 kan er niet in de buurt komen. Echter, we hebben het over audio. Bv. DSP, dat kent het Premium-systeem van Volvo ook (naar eigen zeggen):

"De Volvo S60 is een van de eerste auto's ter wereld met Audyssey Laboratories MultEQ-technologie, de standaard voor geluidsequalizing in de woonkamer en in de professionele theatermarkt. MultEQ onderdrukt verstorende geluiden in de auto, wat resulteert in een glashelder en sprankelende sound voor alle inzittenden."

Meen mij te herinneren dat de Dynaudio versie DSP had, dat is nu dus vervangen door dat MultEQ.

Dan over de prijzen: het valt mij ook op dat de Lines vaak voordelig zijn, maar sommige losse opties behoorlijk prijzig. Neem Four C, in feite niets anders dan een adaptief dempersysteem; dat is bij andere merken bij lange na geen 1.600€! Premium Sound schommelt al een aantal jaren, van zo'n € 1.800 tot nu € 895 op een modeljaar 2014 nu (meerprijs t.o.v. HP Multimedia, dus puur audiogedeelte). Dat laatste bedrag lijkt mij redelijk. De subwoofers, daar kan je van vinden wat je wilt, die beuken wel kan ik uit ervaring vertellen 8). Helaas is de montage van de kist (...) dusdanig ondoordacht, of de auto niet zo stijf, dat je ook zaken hoort meetrillen die storend zijn en afbreuk doen aan het luistergenot :(. De subs van BMW zijn minder krachtig maar functioneler, zijn meer een onderdeel van het geheel.

Bedenk wel dat BMW veel groter kan inkopen en meer haar 'macht' kan gebruiken naar leveranciers dan een relatief klein merk als Volvo, dat met de beschikbare middelen probeert haar klanten een optimale audio-ervaring te bieden, en daar slagen ze m.i. aardig in, Volvo audio staat (of stond?) heel goed bekend tenslotte.
Marc Apeldoorn
5th Gear member

Kan toch niet anders dan dat de Sensus playlisten lokaal (op de harddisk) zal opslaan van Spotify?
Anders heb je er helemaal niets aan, je gaat niet voor je plezier n de auto zitten en telkens nummers via spotify opzoeken. Ik ga ervanuit dat de Sensus automatisch mijn spotify playlisten van mijn smartphone synct. Anders betaal je 1250 Euro voor een touch screen met geen enkele toegevoegde waarde..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Bluemagics
4th Gear member

@Marc Apeldoorn: Systeem heeft geen harddisk. Misschien dat de playlisten wel in het geheugen worden opgeslagen, maar de muziekbestanden zelf worden wel elke keer opnieuw gestreamd vanuit het internet/servers van spotify. Dat kost je dus elke keer MB's uit je databundel. Als je over de grens bent, dan is het helemaal een dure grap.

EDIT: Systeem slaat de data wel lokaal op! Info komt van Volvo Cars Global
santu001
4th Gear member

Sterker nog, met een gemiddelde smartphone kan je makkelijk 50gb offline opslaan en dan streamen via Bluetooth. Hierbij krijg je tevens alle album informatie in je sensus 3.0 te zien. (volgens mij ook bij 2.0) Ik verwacht, los van een albumcover, geen grote voordelen. Geen offline opslag is een misser, zeker met de huidige mobiele datalimieten. Maar we zullen gewoon even af moeten wachten. STC heeft genoeg inputs. Ook usb, dus wat nog niet is, kan nog komen.

Wel heb ik altijd wel gevonden dat het (anno 2013) best vreemd is dat een auto niet aan het internet hangt. Dus ik juich dat wel toe. Tja en als je ziet wat een klein plat smart telefoontje van maximaal 600 euro allemaal wel kan en het dure degelijke sensus niet...? :-D En ik ben een Android adept, dus die potentie staat me ook aan, terwijl ik me terdege besef dat 'kan' niet altijd gebeurt.

Maar door de toevoeging van SCT, wordt de prijs van audio som der delen best extreem duur voor wat je krijgt. Ik zou eigenlijk niet anders verwachten dan het gewoon onderdeel moet uitmaken van het MY 14 Premium pakket. Of minimaal intro pakket.
Mvg. Claudio,

Johan
5th Gear member

@Thom
Toevallig ben ik in email contact met een Engineer van Dirac omdat men nu analyse software heeft voor het inregelen van HiFi apparatuur. Ik heb thuis Denon audio met Audyssey HQ.
Volgens Dirac is hun analyse software veel beter als Audyssey. Dit systeem zit dus ook in BMW's HiFi professional en de hele dure B&O optie.
Men heeft een gratis 30 dagen versie van de software die ik ga proberen.

De Engineer van Dirac schrijft o.a. het volgende:
Home audio equipment, such as your Denon AV receiver, often comes with some kind of room correction algorithm. I think Denon often use solutions from Audyssey, which version probably depend on the model and year of the equipment. In the home audio segment we offer the Dirac Live Room Correction suite that targets the same applications but there are some key differences:

* As far as I am aware Dirac Live is the only product on the market that will compensate not only the frequency responce, but the impulse responce as well. This is sometimes also refered to as phase compensation. Correcting for these time domain errors will make the sound stage more distinct and improve the imaging (that is, where do specific sounds come from).

* Dirac Live allows compensation in a larg area in a robust fashion.

There are several comparisons online between Dirac Live and other technoligies, such as the ones from Audessey, where users report Dirac Live to perform very well by comparison.

We have a short text on room correction in general as well as Dirac Live, that contains discussions on several aspects common to all attempts to correct room accoustics; it can be found here: http://www.dirac.se/media/12044/on_room_correction.pdf
As the Dirac Live Room Correction Suite (DLRCS) is a software solution every day use may be a bit different than using your receiver. DLRCS consists of two separate appilcations, the Dirac Live Calibration Tool (DLCT) that is used to measure your room and calculate a filter that will compensate the room accoustics, and the Dirac Audio Processor (DAP) that applies the filter. The DAP presents itself to the system as a sound card, thereby making it possible to compensate all sources that allows playback on a sound device. Using various applications (depending on your system) it is also possible to filter external sources.

As of today there is one product on the market that will apply the Dirac Live filter "in hardware", that is, without using a computer, and that is the Datasat RS20 cinema processor. More products are in development by partners. For all of these a computer is still used to perform the measurements and calculate the Dirac Live filter.

Ik ga dit maar eens proberen met in eerste instantie mijn Audio Technica meet microfoon.
Dirac raadt echter aan om een microfoon te gebruiken van XTZ.

Natuurlijk zal het schelen dat BMW betere inkoop condities kan afdwingen maar Volvo kan bet volume premium audio vergroten als ze bij de actie modellen, en ik schat zo in dat deze het leeuwendeel van de verkopen V60-70/S60-80 uitmaken, ook de premium optie aanbieden wat nu dus niet het geval is.

Het enige voordeel bij de oude S60 is dat dankzij de speciale deurpanelen het geluid veel meer "binnen" de auto blijft en dus van buitenaf nauwelijks te horen. Bij BMW is het systeem veel meer "open" zodat de hele omgeving bij grote volumes van je muziek kan meegenieten.
Ik weet overigens niet of men bij de huidige modellen nog steeds speciale deurpanelen toelast bij premium audio.

Thom
5th Gear member

Het enige voordeel bij de oude S60 is dat dankzij de speciale deurpanelen het geluid veel meer "binnen" de auto blijft en dus van buitenaf nauwelijks te horen. Bij BMW is het systeem veel meer "open" zodat de hele omgeving bij grote volumes van je muziek kan meegenieten.
Ik weet overigens niet of men bij de huidige modellen nog steeds speciale deurpanelen toelast bij premium audio.
Haha, herkenbaar :). Ik meen me te herinneren dat Dynaudio op een VW Passat speciaal is ontwikkeld om op hoge volumes buiten praktisch niets te horen. Het punt met die high-end systemen is nu net dat ze op hogere volumes echt het grote verschil gaan maken (lees: imponeren, bij lage volumes is het warme geluid ook heel aangenaam), en dan rijd je voor je t weet rond als een tokkie :lol:
Bluemagics
4th Gear member

Ik heb volvo Global gevraagd of het systeem de bestanden elke keer opnieuw download. Ik heb gezegd dat het dan onbruikbaar is in landen waar een ongelimiteerde mobiele databundel duur is. Antwoord van Volvo (global)

Yes, you can download the Spotify playlist tracks locally in the Sensus Connected Touch in a similar way as your smartphone! And use that music without internet connection! You can sync your Connected Touch system through WiFi in the garage!

Ik heb gevraagd of de premium audio wordt aangepast in de MY2014 ten opzichte van de MY2013. Antwoord:

No changes done between MY13 and MY14! Harman is speaker supplier and Alpine is supplier of amp.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

goede info! Maar dat zou betekenen dat er dus wel intern geheugen in zit en ik het fout had :oops:
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Paul
Geartronic member

Zo, wat leuk dat ze dat gelijk beantwoorden!

Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”