Toch maar even "voorstellen".... soort van.

Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Bover schreef: EDWIN: De Powertune van Volvotune/Obbe geeft je meer koppel dus je kunt ook eerder schakelen of je automaat leert eerder schakelen. Als je geen wildebras "eerste bij stoplicht weg" bent heb je met power tune de meest optimale rijgenot.
Daarnaast gaat je verbruik naar beneden als je je voet in bedwang houdt en normaal blijft rijden en er geen race auto van maakt. Hou dan ook: Vermogen en snelheid kost geld en brandstof. Deze tuning is feitelijk een aanpassing motormanagement die de optimale paramesters geeft in de PC van de Volvo om zo zuinig mogelijk te rijden als jij dat wilt.

Feitelijk is het zo dat dat de "drivers wish" ( DW) via de voet gaat. De DW vertaalt zich in brandstof verbruik. Laat je adviseren door Obbe door hem goed te vertellen hoe je rijdt en wat je wilt. Hij zal nooit de technische waardes overschrijden van je auto. Bob.
Dank voor je input!
Ben inderdaad geen scheurder, maar wil af en toe nog wel eens een stoplicht sprintje doen.
Het is toch niet zo dat wanneer je op koppel tunet de 0-100 dan minder wordt?

Zou eigenlijk wel beide willen, snellere 0-100 maar ook tussenacceleraties sneller.

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Mooi stuur, zal wel lekker in de hand liggen!

Juist bij het uit stilstand fors wegrijden komen de grootste krachten op de techniek. Als je de techniek wilt 'sparen' dan kan je beter rustig wegrijden in de eerste versnelling en pas als je goed in beweging bent het gas echt erop zetten. Je mist dan misschien 1 seconde in de 0-100 maar je auto leeft wel een stuk langer. Als je de stoplicht sprintjes in elk geval rustig begint dan is een agressievere tuning mogelijk dan wanneer je meteen van de streep af vol wilt gaan, dan is meer reserve nodig.
Laatst gewijzigd door nklaver op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

nklaver schreef: Mooi stuur, zal wel lekker in de hand liggen!

Juist bij het uit stilstand fors wegrijden komen de grootste krachten op de techniek. Als je de techniek wilt 'sparen' dan kan je beter rustig wegrijden in de eerste versnelling en pas als je goed in beweging bent het gas echt erop zetten. Je mist dan misschien 1 seconde in de 0-100 maar je auto leeft wel een stuk langer. Als je de stoplicht sprintjes in elk geval rustig begint dan is een agressievere tuning mogelijk dan wanneer je meteen van de streep af vol wilt gaan, dan is meer reserve nodig.
Goede tip. Dank! Misschien ook wel leuker, lijkt het eerst of je achterblijft en dan er voorbij! ;-)

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Chris 56
2nd Gear member
Berichten: 245
Lid geworden op: 17.02.2011 - 19:54
Locatie: Hillegom

Edwin schreef:
nklaver schreef: Mooi stuur, zal wel lekker in de hand liggen!

Juist bij het uit stilstand fors wegrijden komen de grootste krachten op de techniek. Als je de techniek wilt 'sparen' dan kan je beter rustig wegrijden in de eerste versnelling en pas als je goed in beweging bent het gas echt erop zetten. Je mist dan misschien 1 seconde in de 0-100 maar je auto leeft wel een stuk langer. Als je de stoplicht sprintjes in elk geval rustig begint dan is een agressievere tuning mogelijk dan wanneer je meteen van de streep af vol wilt gaan, dan is meer reserve nodig.
Goede tip. Dank! Misschien ook wel leuker, lijkt het eerst of je achterblijft en dan er voorbij! ;-)

gr. Edwin.


Exact... en dan bij een Beemer met zo'n zenuwpees achter het roer..samen voor het stoplicht, jij rechts en hij links...
Eerst even laten denken dat ie een Beemer heeft en dan gas op die lollie...
Lachen hoe gek ze dan kijken... :D
Laatst gewijzigd door Chris 56 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V70 2.5T Summum met Driver support line, 260Pk, 380Nm GT6 Caspian Blue Pearl MY 2010
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3732
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Dit weekend heb ik een V70 T6 gekocht en daar de trouwe V70 T5 op ingeruild.
Beetje laat, maar bij deze van harte gefeliciteerd met de aanwinst. De 2 ton is niet aan het interieur te zien, op de auto is dus goed gepast. Veel rijplezier gewenst.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”