De geartronic heeft dacht ik 163 pk, de handbak had er ietsje meer.
Of was het verschil alleen in koppel?
V50 2.4 D5 vs 2.0 D, welke motor betrouwbaarder
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27399
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Iemand had mij ooit uitgelegd dat er na 2005 een nieuwer type werd uitgebracht meer meer vermogen (180 pk).DB200 schreef: Deze D5 heeft 163pk. Heeft de Hollandse D5 dat ook of was het 185pk?
Herkenbaar aande grijze afdekkap onder de motorkap ipv zwart.
Dit type had wat meer kwaaltjes zoals de kleppenstoters die eerder kapot gingen .
Maar kan t ook verkeerd onthouden hebben hoor...
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
In België kan het vermogen van 163pk ook fiscale redenen hebben, het betreft dan een 'geknepen' versie omwille van die reden.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3161
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Beide 180pk, maar de automaat 50nm minder. De 163pk komt niet origineel uit NL.fredhead schreef: De geartronic heeft dacht ik 163 pk, de handbak had er ietsje meer.
Of was het verschil alleen in koppel?
- laurens8
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 05.06.2019 - 17:45
Ik heb zelf tzt voor een D2 gekozen omwille van zuinig rijden. Wat ik begreep is dat de 2.0d iets minder zuinig is dan de 1.6/D2(makes sense) en juist de 5-cilinders wel een slokje lusten.Frits V70 schreef: De D3 is het 2.4 5 cil blok met een kortere slag. Zo komt men aan de 2.0 liter. Verder onverwoestbaar zoals de 2.4 en nog zuiniger ook.
Aangezien de D3/4 eigenlijk het D5 blok is en daarmee dezelfde (interne)massa in beweging te brengen heeft kun je dan net zo goed de D5 nemen. Of zeg ik nu iets total onlogisch?
Dat de D5 een degelijk blok is, is bekend. Echter ook de 2.0d zie je met serieuze km standen >400.000km. Kortom beide lijken me geen slechte keus en vwb het 2e hands aanbod heb je met de 2.0d veel meer keus.
V50 D2 R-Design 2012 18' Atreus
Volvo tune(d)
Volvo tune(d)
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Nou na een hoop gezoek en heel wat bezoekjes ben ik den ik geslaagd!
Ben gevallen voor beestje uit 2009, 2.0 d icm automaatbak. Na leasecontract door leaserijder gekocht en daarna bij dochter terecht gekomen .. volvo gekken net als ik.
Deze deed er gelukkig afstand van ivm een andere lease wagen.
Moet zeggen dat de wagen lekker op de weg ligt met 17 inch velgjes, trekt aardig voor de 136pktjes die dit blok heeft. Ben altijd 163+40 (tuning) gewend maar moet bekennen... is echt vlot!!
Heerlijk wagentje tot nu toe , wat me we opviel is bij kickdown opmde snelweg er wel een kleine rookpluim steeds verschijnt. Dat is iets om in de gaten te houden.... kan van alles zijn.
Ben gevallen voor beestje uit 2009, 2.0 d icm automaatbak. Na leasecontract door leaserijder gekocht en daarna bij dochter terecht gekomen .. volvo gekken net als ik.
Deze deed er gelukkig afstand van ivm een andere lease wagen.
Moet zeggen dat de wagen lekker op de weg ligt met 17 inch velgjes, trekt aardig voor de 136pktjes die dit blok heeft. Ben altijd 163+40 (tuning) gewend maar moet bekennen... is echt vlot!!
Heerlijk wagentje tot nu toe , wat me we opviel is bij kickdown opmde snelweg er wel een kleine rookpluim steeds verschijnt. Dat is iets om in de gaten te houden.... kan van alles zijn.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- T5 gek
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
- Locatie: Grunn
Mooie wagen! Gefeliciteerd!
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Regelmatig olie peilen bij de 2.0d.icm automaat!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3161
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Beter te weinig olie dan te veel. 
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Idd, maar dat teveel is nogal een dingetje bij deze motoren. Daarom elke week even kijken of het peil niet oploopt.
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
Mooie wagen hoor, interieur ook knap in de uitvoering.
Ik rijd zelf ook 2.0d incl automaat heerlijke combi!, die van mijn staat nu op 380.000 en rijd nog steeds top.
Gr Pieter
Ik rijd zelf ook 2.0d incl automaat heerlijke combi!, die van mijn staat nu op 380.000 en rijd nog steeds top.
Gr Pieter
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
hoe kan de olie nou oplopen? Normaal moet t toch zakken?The Mechanic schreef: ↑29.11.2019 - 15:30Idd, maar dat teveel is nogal een dingetje bij deze motoren. Daarom elke week even kijken of het peil niet oploopt.
Dit is iets nieuws voor me. Verder ben ik echt happy met mijn nieuw schatje... heerlijk zuinig. Mis alleen t gebrom van de D5 een beetje
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Thnx allemaal mannen... ben ook heel erg happy met de kleurcombo. Nu kijken hoe we em verder kunnen ‘verbeteren’ met wat dingetjes haha
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Wanneer de regeneratie van het roetfilter niet goed gaat / niet afgemaakt kan worden kan dit voorkomen. Tijdens de regeneratie wordt er extra dieselolie ingespoten, dit loopt ook een klein beetje langs de zuigerwanden in het carter. gaat dit proces continu door dan komt er zoveel diesel bij de olie dat het oliepeil stijgt. Het is dus een typisch diesel-roetfilter probleem, sommige motoren zoals de 2.0D hebben daar meer last van...riffii schreef: ↑30.11.2019 - 21:30hoe kan de olie nou oplopen? Normaal moet t toch zakken?The Mechanic schreef: ↑29.11.2019 - 15:30Idd, maar dat teveel is nogal een dingetje bij deze motoren. Daarom elke week even kijken of het peil niet oploopt.
Dit is iets nieuws voor me. Verder ben ik echt happy met mijn nieuw schatje... heerlijk zuinig. Mis alleen t gebrom van de D5 een beetje
V40 T2 Nordic+
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Een veel voorkomend probleem bij de 2.0D met roetfilter. Als je niet regelmatig olie peilt en het loopt op zonder dit in de gaten te hebben gaat de motor op hol en is het einde verhaal. Zo hebben zich in de loop der jaren al het hoop 2.0D's zichzelf geëlimineerd...sequence schreef: ↑30.11.2019 - 21:36Wanneer de regeneratie van het roetfilter niet goed gaat / niet afgemaakt kan worden kan dit voorkomen. Tijdens de regeneratie wordt er extra dieselolie ingespoten, dit loopt ook een klein beetje langs de zuigerwanden in het carter. gaat dit proces continu door dan komt er zoveel diesel bij de olie dat het oliepeil stijgt. Het is dus een typisch diesel-roetfilter probleem, sommige motoren zoals de 2.0D hebben daar meer last van...riffii schreef: ↑30.11.2019 - 21:30hoe kan de olie nou oplopen? Normaal moet t toch zakken?The Mechanic schreef: ↑29.11.2019 - 15:30
Idd, maar dat teveel is nogal een dingetje bij deze motoren. Daarom elke week even kijken of het peil niet oploopt.
Dit is iets nieuws voor me. Verder ben ik echt happy met mijn nieuw schatje... heerlijk zuinig. Mis alleen t gebrom van de D5 een beetje
Moet trouwens op niet op max (100%) staan op de peilstok maar op zo'n 75%.
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
En als ik zeg roetfilter eruit slopen ... ben ik dan van dit mogelijk voorkomend kwaaltje af? Zou toch doodzonde zijn om zo een motor om zeep te helpen.
Vind t trouwens nogal wat om iedere week je motorolie te peilen. Alleen daarom zou ik die roetfilter eruit willen hebben. Verder is het brandstofverbruik dan ook een stuk minder heb ik me ooit laten vertellen
Vind t trouwens nogal wat om iedere week je motorolie te peilen. Alleen daarom zou ik die roetfilter eruit willen hebben. Verder is het brandstofverbruik dan ook een stuk minder heb ik me ooit laten vertellen
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)