Ik hoop maandag weer te rijden, moet nog wel bezig met de ontstekingsmap nu is het allemaal veel te onrustig. Maar tunen is leuk!
Volvo 164 turbo (2) rijdend (filmpje)
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik ervaar trouwens geen enkele koelingsproblemen
Mn downpipe lekt nog iets bij de V-klem en ik heb last van olielekkage bij mn achterste krukaskeering. Hoogstwaarschijnlijk mag mn versnelllingsbak er dus nog een keertje vanaf 
-
B-lennium
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Hoe zit je carter ontluchting in elkaar? Door overdruk kun je ook lekkage krijgen, fijn om te horen dat het dus kan met een halve intercooler en standard radiator.
Nu komt een turbo meet wel heel dicht bij natuurlijk!
Je kunt in barneveld de brug eens huren voor je bak werkzaamheden, binnen 3 uur had ik mn drukgroep verwisseld, werkt erg lekker!
Nu komt een turbo meet wel heel dicht bij natuurlijk!
Je kunt in barneveld de brug eens huren voor je bak werkzaamheden, binnen 3 uur had ik mn drukgroep verwisseld, werkt erg lekker!
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik heb een penta kleppendeksel met grote afvoer slang richting versnellingsbak lopen. Misschien moet ik hem aansluiten op het luchtfilter en een slang op het inlaatspruitstuk met een terugslag klepje erin? Hij lekt namelijk behoorlijk na het rijden van een stukje toch overdruk dus... 
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
link met plaatjes van voorkant en binnenkant http://paultan.org/2005/08/08/crazy-vol ... ification/
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
dat is maar een klein verschil... 
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
3e motorsteun is bevestigd aan de cylinderkop linksboven voorraaan. Vervolgens steunt hij af op een van de chassisbalken en is dedempt met een setje reactiestang rubbertjes (stabilisator).

hoop dat je er wat op kunt zien

hoop dat je er wat op kunt zien
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Misschien moet ik ze in productie gaan nemen, DIY lambda meter welke ik kan aansturen met mijn Tech Edge controller

verdere updates, kachel radiator gesoldeerd. Die bleek al 1,5 jaar lek te zijn en ik me maar af vragen waar mn koelvloeistof bleef :roll:

verdere updates, kachel radiator gesoldeerd. Die bleek al 1,5 jaar lek te zijn en ik me maar af vragen waar mn koelvloeistof bleef :roll:
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Inmiddels weer wat gesleuteld, remmen achteraan aangepakt. Nieuwe slangen,blokken en klauwen. Auto rijdt nog steeds erg goed, zelfs bij warm vochtig weer blijft alles goed werken. Moest laatst toch wel even lachen toen ik een dikke Porsche bij kon houden met een fietsendrager en een setje mountainbikes achterop!
En dat met 0,7 bar overdruk (LPG), dit gaat voorlopig niet omhoog. 




- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
mooi man van die porche!!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Weer eens tijd voor een update
!
Mijn electrische ventilator neemt een behoorlijk vermogen (ca 15 ampere), eigenlijk heb ik deze maximale capaciteit alleen maar nodig tijdens een warme zomerperiode.
Daarom heb ik mijzelf verdiept in microcontrollers en een stukje hardware + software ontwikkeld die de ventilator van 0 tot 100 % duty kan regelen afhankelijk van de koelwater temperatuur in de radiator.
Tevens gebruik ik dit apparaat als digitale snelheidsmeter, en wellicht voor meer in de toekomst...
Hier wat foto's
display, microcontroller en fan MOSFETS, heb twee zware mosfets nodig op een flinke heatsink.


beetje overkill maar weer een leuk leerzaam projectje
Mijn electrische ventilator neemt een behoorlijk vermogen (ca 15 ampere), eigenlijk heb ik deze maximale capaciteit alleen maar nodig tijdens een warme zomerperiode.
Daarom heb ik mijzelf verdiept in microcontrollers en een stukje hardware + software ontwikkeld die de ventilator van 0 tot 100 % duty kan regelen afhankelijk van de koelwater temperatuur in de radiator.
Tevens gebruik ik dit apparaat als digitale snelheidsmeter, en wellicht voor meer in de toekomst...
Hier wat foto's
display, microcontroller en fan MOSFETS, heb twee zware mosfets nodig op een flinke heatsink.


beetje overkill maar weer een leuk leerzaam projectje

















