Pagina 13 van 18

Geplaatst: 16.01.2012 - 20:45
door Oceanracer
Ik moest ook 2 keer kijken...

Geplaatst: 16.01.2012 - 20:53
door Oceanracer
kuupertie schreef:Maar het valt me een beetje tegen dat tot op heden nog niemand het antwoord op mijn vraag heeft kunnen geven !!
Even nieuw topic voor starten. Lang niet iedereen leest dit topic helemaal door...

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:01
door V70/2.4D/2003
Msuidgeest, bril? :?
JeroenSpock, dank! maar ook ik moest even kijken en ......ik zie stof :shock:

En wat nou, niet iedereen leest dit topic :?: :?: :?:

Hier zijn twee man druk doende om op geheel eigen kosten en initiatief, met inzet van eigen vervoermiddel en tijd, notabene deels gefaciliteerd door de overheid, gebruikmakende van internationale vliegroute's ter verkrijging van de juiste materialen, update na testverslag na update en testverslag, verzoeken om advies en tips voor de fine-tuning, en dat alles volledig in het belang van Volvominnend en -rijdend Nederland alsmede en op de eerste plaats het Volvo-Forum, en dan gaan we het betreffende topic niet lezen :?:

Ja dat zal eventjes lekker zijn :!:

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:04
door Oceanracer
Het is niet anders...

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:05
door V70/2.4D/2003
Tja......dan houdt alles op.

Maar één ding scheelt dan weer: ik ben er best wel blij mee.

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:07
door 945i
Ik lees mee ter vermaeck van mijzelve, is dat ook goed? Want behoefte aan zo'n apparaat heb ik niet... :)

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:11
door V70/2.4D/2003
Vriend!

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:16
door sanco
Ik kan jullie niet van advies dienen, maar lees wel gezellig mee met alle belevenissen. Vandaag was het -3 oid, maar de echte proof of the pudding komt de komende dagen V70....
'k Vind het wel een leuk experiment.

Ik had zelf vanmorgen de deur vastgevroren..(niet muurvast, maar trekken heb ik een hekel aan). dus emmer water (min of meer koud) erover gedonderd, en toen snel deur open. Starten, rubbers ff afgedroogd en gaan met die banaan. Tot een graad of -4 ofzo werkt dat water ook prima op de ruit (direkt wissen), want krabben, dat doet ie niet op zijn mooi nieuwe voorruitje.... Vanavond de rubbers even ingespoten, dus dat gaat morgen ook wat soepeler denk ik, en maar even afdekken.

Ik hoop dat je voor 't weekend een bevredigend antwoord van iemand krijgt Kuupertje.

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:27
door Oceanracer
Als jullie straks een mooie kabeldoorvoer/aansluitpunt hebben gevonden, zou het geen slecht idee zijn een doorvoer door het schutbord te zoeken om daar een 230V kacheltje op aan te sluiten. Hoef je ook niet meer te krabben.

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:30
door 945i
Goed idee! :thumbup:

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:38
door dieselpower
Het is misschien een gevalletje van "mosterd na de maaltid" en "de beste stuurlui staan aan wal", maar is zo'n aansluitpunt in je stootsrip op je bumper (aan de zijkant van je bumper) niet iets? Natuurlijk, de paravan kan ook, maar als je eens wat sneeuw krijgt ah-la vorig jaar dan heb je daar wel een behoorlijke hoop potentieel smeltwater staan en in de paravan zit je aansluitpunt vertikaal (schat ik in) dus kan ie onverhoopt vollopen.

Ik heb eens ergens een plaatje gezien dat ie in de stootstrip van je bumper zit, met soort van 9mm jack/stekker.
Ik kan echter niet (meer) vinden waar ik dat heb gezien of welk merk/fabrikaat dat was. :roll: Iemand hier.........?

Ik ben er ook over aan het nadenken om zoiets te (laten?) monteren; een standkachel achteraf is geen optie dus moet iets electrisch zijn.

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:40
door 945i
Dat was een Defa kachel/stekker.. ;)

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:41
door Oceanracer
Hij valt daar nogal op. Iemand hier heeft hem ook zelf aangesloten en een stroompunt gemaakt in de voorste luchtopening, vlak bij de kentekenplaat. Die valt bijna niet op.

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:55
door V70/2.4D/2003

Geplaatst: 16.01.2012 - 21:55
door diesel01
Ik zou door sparen en naar Webasto gaan.
Anderzijds is het best wel een investering voor een auto van een aantal jaren oud.
Ik weet overigens nog uit mijn trucker tijd dat wij elektrische pompwagens aan het stroom hadden staan die gevoed werden door een stekker.
Die stekker zat vast aan een stekkerdoos die op de oplegger gemonteerd zat, minimaal 5x per week werden de stekkers vergeten waarna het hele spulletje eraf werd getrokken.

Geplaatst: 16.01.2012 - 22:00
door Oceanracer
Dat is een kwestie van discipline en/of instelling. Op de ambulancepost hangen de wagens ook aan de tiet en daar worden ze nooit vergeten!

Geplaatst: 16.01.2012 - 22:01
door dieselpower
V70/2.4D/2003 schreef:dieselpower, at your service:

http://accessories.volvocars.com/Access ... 06,_D5244T
Jahaha, lachen. Ik was al aan het googlen geslagen en had m al (weer) gevonden.
Ik was me er trouwens niet van bewust dat het een officiele volvo-accesoire was.

Geplaatst: 16.01.2012 - 22:07
door dieselpower
Als ik hiervoor zou kiezen zou het bij mij behoorlijk op gaan vallen; stootstrips in kleur (code 426).
Wegwerken in het gat onder de nummerplaat is zo gek nog niet.

Is dit qua opzet het zelfde als waar kuupertje en consorten ook mee bezig zijn? Van wat ik zojuist ben tegengekomen heb je twee soorten van defa: voor plaatsing n het koelsysteem of voor plaatsing in het carter.

Geplaatst: 16.01.2012 - 22:11
door Oceanracer
Ik zoek me inmiddels het ongans op het forum. Ik weet 100% zeker dat er een foto van is. Het was een foto van een XC70N van iemand in Zweden of contreien. Tuftuf heeft een nieuw model V70, met deze oplossing:

Afbeelding

Geplaatst: 16.01.2012 - 22:15
door Oceanracer
Soms moet je even in je geheugen graven. Terug naar 2008:

Afbeelding

Ook van Tuftuf... uit dit topic.