vaudi schreef:
Alex V70R schreef:
Volgens mij zijn enkel de veren en dempers vervangen.
Mij bevalt het erg goed. Heb het er nu 4000 km opzitten en begin er voldoende vertrouwen in te krijgen.
Bochtsnelheden op de favo-slingerwegen liggen nu bijna op het niveau van een BMW 3-serie met M-onderstel.
Hoe kan een ruim 300 kg zwaardere auto met overwegend voorwielaandrijving nu bijna op het niveau van de top uit de middenklasse zitten qua
weggedrag?
Sorry maar rij jij met rolbeugel om dat uit te kunnen testen? Ik ben bang dat een 318D je er compleet uitrijdt op een bochten traject met binnenwegen.
Op een stuk weg met veel korte, strakke bochten achter elkaar zal de 3-serie absoluut in het voordeel zijn.
Wanneer ik hier echter het laatste stuk van de snelweg richting de woonwijk ga kom ik door een aantal mooie langere bochten waarin de auto lekker gaat hangen.
Toen ik de V60 net had heb ik eerst een paar weken met het standaardonderstel gereden. Daarmee kwam ik bij lange na niet in de buurt van de bochtsnelheden die ik haalde met mijn 335i, waarbij ik zelfs op 60-70% van de bochtsnelheden de broek al bijna vol had. Dit kwam uiteraard mede door het meer op comfort afgestemde onderstel. Had weinig met de voor- of achterwielaandrijving te maken. Wanneer je de bochten een beetje kent kan je met een behoorlijke snelheid de bochten in, rustig laten doorhangen en pas bij het uitgaan van de bocht kon je een stuk later op het gas.
Nu met het Heico-onderstel kom ik tot 80% van de bochtsnelheden. Uiteraard kan je ook nu pas weer een stuk later op het gas dan met de achterwielaandrijving.
Dit verschilt vooral met natte omstandigheden. Op het droog ga ik op bijna het gelijke punt weer op het gas als met de BMW.
In de kortere bochten kan je uiteraard nog veel later op het gas.
De auto is nu uiteraard wel een stuk stugger geworden, maar in mijn optiek absoluut niet storend. Vooral korte oneffenheden worden mooi gedempt.
(Dit was in de BMW ook het geval trouwens, mijn A3 met S-line onderstel was hier veel nerveuzer in)