De vragen van Hakan.

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Paul schreef:dat hij zijn roetfilter schoon aan het maken was?
Altijd handig toch?????? :D
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

rsnhakan schreef:Morgen gaat de V50 naar de dealer voor de 60.000 km beurt.
Dit is een lijste wat ik goed moet onthouden om te vertellen:

Schuif/kanteldak moet ingesmeerd worden.

iPod/Usb adapter moet gecontroleerd worden. (loopt vaak vast of onleesbaar. Zowel bij usb en iPod)

Navigatie trilit erg veel.

Ruitenwissers (voor) moeten vervangen worden.

Fluiten van de motor.

(Melding dat de banden (voor) bijna aan vervanging toen zijn?)



Nu is mijn vraag, wie heeft het ook wel eens gehad dat de Usb en iPod onleesbaar worden, of dat het blijft hangen? Na het herstarten van de auto is het voorbij.
Over het fluiten van de motor, is dat een heel licht gefluit en niet constant aanwezig ? Ik hoor namelijk ook zo'n fluit. Heb dit ook al eens via een PM aan Vin90 gevraagd. We verdachten de multiriem of een van de poelie's.

Wat zei de dealer ervan ?
V40 T2 Nordic+
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

sequence schreef:
rsnhakan schreef:Morgen gaat de V50 naar de dealer voor de 60.000 km beurt.
Dit is een lijste wat ik goed moet onthouden om te vertellen:

Schuif/kanteldak moet ingesmeerd worden.

iPod/Usb adapter moet gecontroleerd worden. (loopt vaak vast of onleesbaar. Zowel bij usb en iPod)

Navigatie trilit erg veel.

Ruitenwissers (voor) moeten vervangen worden.

Fluiten van de motor.

(Melding dat de banden (voor) bijna aan vervanging toen zijn?)



Nu is mijn vraag, wie heeft het ook wel eens gehad dat de Usb en iPod onleesbaar worden, of dat het blijft hangen? Na het herstarten van de auto is het voorbij.
Over het fluiten van de motor, is dat een heel licht gefluit en niet constant aanwezig ? Ik hoor namelijk ook zo'n fluit. Heb dit ook al eens via een PM aan Vin90 gevraagd. We verdachten de multiriem of een van de poelie's.

Wat zei de dealer ervan ?
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd wat het geweest is. :D
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12909
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

rsnhakan schreef:Zondag onderweg naar Deventer was de auto opeens erg veel aan het verbruiken. 80 km/h, 4e versnelling, 10-11 L /100 km. Normaal is dit rond de 4-5 L / 100 km.

Soms krijgen we zo'n schok, en dan gaat de auto weer normaal verbruiken. Later weer een schok en gaat die hoger verbruiken.

Maar dit lijkt weer een beetje weg te zijn, geen schokken meer. Maar hij verbruikt nog steeds 6-7 L / 100 km bij 80 km/h, in z'n 4.

Wat denken jullie?
Hakan, beetje nalezen hier op het forum (en ook in het artikel over mijn "oude" V50 in de Autoweek) en je had geweten dat het hier om het regenereren (oftewel schoonmaken) van het roetfilter gaat. Dit gebeurt, afhankelijk van de rijstijl/gebruik van de auto elke 300 tot 900 km. Vaak merk je er niets van, ik merk het vnl. als ik in de stad rijd. De auto is dan erg gevoelig voor de bewegingen van het gaspedaal, en rijdt niet soepel. Na een paar minuten is het voorbij.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

sequence, de dealer, mijn vader kunnen het geluid niet horen. Dus hebben ze er niets aan gedaan. Maar ik hoor echt elke keer wanneer het gaspedaal ingeduwt word dat er een "fluit" is.

Koots, maar dit was niet een paar minuten.. Heenweg was het er, dat is ongeveer 20 minuten (hele weg) en de terugweg was een paar uur later ook weer 20 minuten.. lijkt niet op het schoonmaken van de roetfilter? Ook hebben we het nooit eerder gehad dat schokken e.d.
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Misschien simpel gedacht van mij, maar 80 in z'n 4e versnelling maakt ruim 2000toeren, de motor is dan erg 'gevoelig' voor de veranderde stand van het pedaal, met andere woorden, als je bij wijze van spreken je grote teen beweegt reageert de motor al. Mijn tip, bij 80 km/u naar z'n 5 en Cruise control aan. Zuinig, stil en vrijwel geen schokken. Zo rij ik al jaren en rij gemiddeld 6 liter op 100km. En ik merk het regenereren vrijwel nooit. Over het geluid, mijn vrouw hoort mijn auto fluiten, ik niet. Bij mij komt het door een slechter gehoor door jarenlang schieten (en leeftijd...). Kan dat bij je vader ook het geval zijn? Jij zult waarschijnlijk beter horen dan je pa
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

80, 4e versnelling en is altijd op cruise control. Verbruik is dan 4-5 L / 100 km. Dus aardig netjes. Maar vreemde was, dat hij een schok gaf ging die minder verbruiken, 2 min later weer een schok en ging die meer verbruiken.

Fluiten heeft de dealer ook niet gehoord, dus vreemd.. ik heb ze de link naar het volvo forum gegeven maar volgens mij hebben ze dat niet bekeken. (topic over fluiten motor)
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12909
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Hakan, is toch echt (volgens mij) het regenereren van het roetfilter geweest. Kan inderdaad langer duren dan een paar minuten. Is het na de beurt nog voorgekomen?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Morgen gaat die naar de dealer. Ben benieuwd.
Ook word er naar de navigatie gekeken, duurt soms eeuwig om een satelliet te vinden (gisteren duurde ongeveer 10-30 minuten..) Ook hadden ze een nieuw houdertje voor de navigatie besteld, hoop dat die morgen er ook gelijk word opgezet.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Auto is terug van de dealer, leenauto was een S80 2.4D (heerlijke motor weer).

Ze vermoeden dat het de roetfilter is zoals jullie al zeiden (en ik tegen mij pa). Mijn vader moet de komende 500 km controleren of het hoog verbruik weer voorkomt, maar dan wel langer dan 10 minuten. Als het gewoon 10 min ofzo is, dan is het de roetfilter, als het weer langer is moet hij weer terug.

Houder voor navigatie waren ze vergeten te bestellen, is opnieuw besteld. Beetje slordig. Slecht ontvangst, ze verdenken de voorruit daarvan, bij Volvo Nederland is een melding gemaakt.
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Erm, die fluit, is dat niet gewoon de fluit van de turbo?
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Hans, die fluit van de turbo kan het inderdaad zijn.. kom ik ook wat later achter. Want het fluiten is er niet meer altijd.

Hoeveel Bar mogen de banden van onze V50 zijn? Als we rekening houden met 2.0D, 17" velgen en modeljaar 2009.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

RTFM
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1935
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Of open de (rechter?) achterdeur en lees het af in de deur stijl.... .benzineklep.... (thx Christpher)
maar dan nog... ik rij meestal op 2,4 rondom (mich primacy 93W) en heb er nu al ruim 60k mee gedaan (wel wisselen van voor naar achter elk jaar) De 16" winterbanden (alpin nu ook bijna 40k) altijd op 2,5 op advies van de bandenboer.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Doe maar 2,5
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Gebruikersavatar
Christopher
3rd Gear member
Berichten: 468
Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
Locatie: Flevoland, Nederland

Ik rijd met mijn S40 op 2.6 voor en 2.7 achter. Ook op 17" maar dan wel uit 2005.
Check:
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3 ... enspanning
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2 ... enspanning
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

2.5 Bar hebben we ook gedaan. Bij Brand Oil staat er een lijst met hoeveel Bar welke auto nodig heeft. V50 2.0D 16" 2.4 bar, V50 T5 17" 2.6 Bar.
Gebruikersavatar
sappie
3rd Gear member
Berichten: 363
Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57

Christopher schreef:Ik rijd met mijn S40 op 2.6 voor en 2.7 achter. Ook op 17" maar dan wel uit 2005.
Check:
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3 ... enspanning
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2 ... enspanning
?? ik heb juist voor meer bar dan achter aangezien er meer gewicht op de voorbanden rust dan de achterbanden...
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27415
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn V50 staat rondom op 2,6 bar
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Hjalmar
6th Gear member
Berichten: 3360
Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
Locatie: Stockholm

Ik heb rondom 2.7 Bar
Hjalmar
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”