Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geleverd vanaf 2003
BasG
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31

snorremans schreef:
gose91 schreef: Nou, er was tijd en er was geld. Dus ik helemaal blij naar een uitlatenbedrijf.
Die keek ook nog eens extra vertwijfeld naar het afgedopte gat en onder het mom van "we kunnen hem altijd weer dichtlassen" is deze geopend.
Daarbij kwam het begin van een enorme lange sliert dempingswol al naar buiten. Geen schotten te zien en de ingang van de demper zat er vlak naast, dus mooi niet dat die open bleef. Niet eens geluisterd hoe het klonk met draaiende motor... Jammer dat je dit niet gedaan hebt, dan was je direct overstag gegaan

Evengoed blijft de andere kant nog over en met wat kunstig meet-, knutsel- en laswerk zit het er toch onder.
Met zakken van de toeren met ingetrapte koppeling komt er uit de buis nog een leuke rammel. Niet blikkerig, maar ook geen diepe brom.
Afbeelding
Ik snap jullie probleem niet
De uitlaat demper is gewoon open aan de linker zijde als de dop eraf gehaald is, zoals ik al had aangegeven las een stukje gaatjes plaat in deze opening om de dempings wol binnen te houden.
Geeft ook geen extra hard of harder geluid als met de normale uitlaat opening aan de rechterzijde. in principe is de demper van een 2,4( I) dezelfde als van een T5, maar voor de 2.4 is de opening van de linkerkant van de demper afgedopt.
1+

In het noorden noemen we de oplossing van Gose: over Winschoten noar stad....
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Gebruikersavatar
gose91
3rd Gear member
Berichten: 452
Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18

Extra crashabsorptiebuffer
En 20 pleuro's extra BTW voor het land
Ik denk aan jullie
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
MarkV50
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 20.03.2016 - 17:23

Onder de mijne (1.6D gaan er ook 2 stukken opkomen, enkel wel open vanaf de roetfilter :)
Geen dempers en 2 leuke eindstukken van 80 of 90mm :) foto`s gaan uiteraard volgen
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

MarkV50 schreef: Onder de mijne (1.6D gaan er ook 2 stukken opkomen, enkel wel open vanaf de roetfilter :)
Geen dempers en 2 leuke eindstukken van 80 of 90mm :) foto`s gaan uiteraard volgen
Vanaf het roetfilter zal ie wel flink wat meer herrie gaan maken. :bandit: :D 8-)
Je raakt dan een midden en een einddemper kwijt als ik het goed heb?

Ben benieuwd naar de resultaten. Waar ga je het laten doen?
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
MarkV50
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 20.03.2016 - 17:23

m-kliko schreef:
MarkV50 schreef: Onder de mijne (1.6D gaan er ook 2 stukken opkomen, enkel wel open vanaf de roetfilter :)
Geen dempers en 2 leuke eindstukken van 80 of 90mm :) foto`s gaan uiteraard volgen
Vanaf het roetfilter zal ie wel flink wat meer herrie gaan maken. :bandit: :D 8-)
Je raakt dan een midden en een einddemper kwijt als ik het goed heb?

Ben benieuwd naar de resultaten. Waar ga je het laten doen?
Hm die herrie neem ik voor lief, een beetje brom mag er wel in zitten, hij klinkt me nu te braaf :D :bandit:
jep midden en einddemper..

Ik laat het doen bij een bedrijfje genaamt KiwiParts.. www.kiwiparts.nl (geen idee of ik reclame mag maken)
Op maat laten maken kost me 350 euro, de dempers maken het duur, de pijp niet :P

een uitlaat pakking leveren en hij maakt eerst zorgvuldig de flens, nadat de flens goed is word ie op maat gemaakt
een echte aanrader dus
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

MarkV50 schreef: Op maat laten maken kost me 350 euro, de dempers maken het duur, de pijp niet :P
Komen dus wel weer dempers in.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
MarkV50
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 20.03.2016 - 17:23

Nee?

Als dempers nog apart erbij gemaakt worden ben je aanzienlijk meer kwijt,
RVS pijp kost de kop niet, zijn enkel de manuren die het bedrag tot 350 maken
hvt schreef:
MarkV50 schreef: Op maat laten maken kost me 350 euro, de dempers maken het duur, de pijp niet :P
Komen dus wel weer dempers in.
Gebruikersavatar
gose91
3rd Gear member
Berichten: 452
Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18

Ben benieuwd. Voor het vervangen van de handremkabels had ik de katalysator los van de middendemper. Toen voor de lol eens gestart, oorverdovend was het niet maar of je dat gaat uithouden...
Zo'n lege buis gaat ook resoneren als je pech hebt. Misschien dat je de middendemper kan laten zitten? Zie je van buitenaf toch niet zitten. De einddemper is gezien de rest van dit topic bij deze motor toch overbodig als je direct de glaswolruimte aan de buitenlucht kan hangen ;)
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Ik heb bij één van mijn auto's ( Golf type III ) in het verleden een sport uitlaat midden demper en achter demper gehad, op zich een lekker sportief geluid maar als je een eind op de snelweg had gereden en uitgestapt was had je nog steeds diezelfde brom in je hoofd.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
giuliettagta
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 08.03.2016 - 09:00

T is een wezelijk verschil om ongedempt met een turbo of een non-turbo motor te werken. Een turbo dempt t uitlaat geluid al aanzienlijk. Maar waarom zou je t in godsnaam doen??? Helemaal met een 1.6D veel show en no go... Ach ieder zijn meug...
RobertvdBerg
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.05.2018 - 16:39

Is er ergens die bocht voor links kant en klaar te koop?

Wil heel graag de 2 pijpjes uit de bumper hebben, maar kan hier niets over vinden?
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

giuliettagta schreef: Maar waarom zou je t in godsnaam doen??? Helemaal met een 1.6D veel show en no go... Ach ieder zijn meug...
Mijn idee ook, het wordt wel erg snel een petjesauto dan...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
RobertvdBerg
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.05.2018 - 16:39

Is er ergens die bocht voor links kant en klaar te koop?

Wil heel graag de 2 pijpjes uit de bumper hebben, maar kan hier niets over vinden?
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

RobertvdBerg schreef: Is er ergens die bocht voor links kant en klaar te koop?

Wil heel graag de 2 pijpjes uit de bumper hebben, maar kan hier niets over vinden?
Nee die bocht is niet kant en klaar te koop. Er zijn diverse bedrijfjes die tegenwoordig in RVS de uitlaatpijpjes zichtbaar uit de bumper laten steken.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”