V70 2.5 T op gas, of toch een D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Gaan jullie eerst even de geschiedenis van s3wage nalezen, dan weet je genoeg...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

Ik heb inmiddels meer dan 20 jaar op LPG gereden. Waarvan drie Volvo's (2 x 440) en een S40. De laatste had een G3 installatie van Volvo.
Ik kon geen verschil merken in vermogen tussen LPG of benzine bij die G3 installatie.
Na 250 kkm heeft de gaspomp in de tank wat problemen gehad maar pas bij 310 kkm deze vervangen.

Sinds een maand rijd ik een V50 D5. Ik was weer op zoek naar een LPG wagen maar een V50 met LPG zijn zeldzaam. Vandaar de diesel.
Per km is de brandstofprijs tussen LPG en Diesel in mijn geval vrijwel gelijk. Helaas is de belasting van de diesel wat meer.
Het geluid is wat stoerder en het koppel is indrukwekkend. (Voor mijn begrip tenminste)

Voordeel LPG-G3 is goedkoop in het gebruik.
Nadeel LPG: Vaak tanken (in mijn geval) en op vakantie moeilijk aan LPG te komen. Verder wat meer onderhoudskosten denk ik.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Plc schreef:Tegelijkertijd valt het me op dat je nogal bits overkomt en regelmatig mensen de les leest. Volgens mij is dat niet nodig en kan je ook iemand uitleggen waarom hij ernaast zit. Dit zie ik als kennis delen op een prettige manier ... maar misschien sla ik ook hierin de plank mis ...
Helaas PLC, dat is nu eenmaal de manier hoe Bart communiceert. Gelukkig geeft hij nogal eens waardevolle informatie, dat maakt het wel aardig goed. En m.b.t. s3wage, daar moet je nog maar naar eens naar zoeken.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
FaizXC90
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 06.10.2009 - 09:17

Dus, kort samengevat, een 2.5T op LPG/LPI is geen probleem? (mits door een specialist ingbouwd en een flashlube smeersysteem erbij)

Mooi, dan ga ik ook maar eens naar een 2.5T kijken (met niet al teveel km's).
Mini Cooper S 1.3mpi 40th Anniversary
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

dat is te kort samengevat, een 2.5T op gas halveerd in waarde, het is maar wat je geen probleem noemt
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:dat is te kort samengevat, een 2.5T op gas halveerd in waarde, het is maar wat je geen probleem noemt
lees: wordt minder aantrekkelijk voor volvo dealers als je later besluit om je auto daar later in te ruilen. Particulier raak je zo'n auto natuurlijk gelijk kwijt, iedereen wil een goedkope volvo op gas.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

idd, ze hebben doorgaans idd een hele rij particuliere eigenaren gehad, allemaal blije gasrijders....
Volvo for life
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

t5power schreef:
bart simpson schreef:dat is te kort samengevat, een 2.5T op gas halveerd in waarde, het is maar wat je geen probleem noemt
lees: wordt minder aantrekkelijk voor volvo dealers als je later besluit om je auto daar later in te ruilen. Particulier raak je zo'n auto natuurlijk gelijk kwijt, iedereen wil een goedkope volvo op gas.
Dat klopt inderdaad. Deze mensen zijn de "oude" volvo motoren op gas gewend. Niet de generatie van na 2000 waarbij het stellen van de kleppen een kostbaar verhaal is etcetc. Zag vorige maand voor de zoveelste keer een V70/G3 van 2001 zonder cilinderkop in de garage staan.

Succes met je keuze.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Wolfs XC schreef:Dat klopt inderdaad. Deze mensen zijn de "oude" volvo motoren op gas gewend. Niet de generatie van na 2000 waarbij het stellen van de kleppen een kostbaar verhaal is etcetc. Zag vorige maand voor de zoveelste keer een V70/G3 van 2001 zonder cilinderkop in de garage staan.

Succes met je keuze.
Als iets duidelijk begint te worden na X maanden volvoforum, is dat het rijden op LPG G3 best kan (zelfs met turbo motoren) mits bepaalde zaken in acht worden genomen. Te weten flashlube en elke 60k kleppenstellen.
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Dat is zeker zo maar ik heb nu al een aantal keren een V70 in de garage zien staan waarvan de kop gedemonteerd was. Deze wagens hadden op 1 na allemaal flashlube en kilometerstanden van boven de 200.000km.

Mij zal je niet horen zeggen dat het niet kan. Vind het alleen zonde van het geld (investering installatie, extra onderhoudskosten voor kleppenstellen en de restwaarde) en zou daarom een diesel prefereren.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

verklap dat nou niet, het is reuze lucratief zo'n koppie
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

bart simpson schreef:verklap dat nou niet, het is reuze lucratief zo'n koppie
:D :D :D
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
Drs Tromp
2nd Gear member
Berichten: 215
Lid geworden op: 13.05.2009 - 17:49
Locatie: Coevorden

bart simpson schreef:verklap dat nou niet, het is reuze lucratief zo'n koppie
Daar gaat zijn vakantiehuis......

:D :D :D :D :D
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Voor de klant maakt het niet veel uit of het de kop is (LPG) of de injectoren (Diesel). Qua prijs dan. Voor de dealer is een kop revisie aantrekkelijker (meer uren).
Gebruikersavatar
Drs Tromp
2nd Gear member
Berichten: 215
Lid geworden op: 13.05.2009 - 17:49
Locatie: Coevorden

Injectoren duurt gemiddeld wel wat langer (meer km's) als een koprevisie bij LPG
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Drs Tromp schreef:Injectoren duurt gemiddeld wel wat langer (meer km's) als een koprevisie bij LPG
Oh? Vertel!
Gebruikersavatar
Drs Tromp
2nd Gear member
Berichten: 215
Lid geworden op: 13.05.2009 - 17:49
Locatie: Coevorden

Als ik mij niet vergis gaan injectoren gemiddeld 200k mee en is op gas een kop er sneller aan toe
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Drs Tromp schreef:Als ik mij niet vergis gaan injectoren gemiddeld 200k mee en is op gas een kop er sneller aan toe
Met smeersysteem en onderhoud gaat een kop op gas echt wel langer mee.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”