Remschijven

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

@ edraket
Inderdaad remmen de originele remmen meer dan behoorlijk, zelfs als je 200+ rijd in duitsland en een noodstop maakt.
Alleen ik weet niet hoe MB76 rijd,
@ MB76
rij je namelijk (sporadisch) circuit, dan zijn de originele remschijven niet geschikt. Gebruik je de remmen alleen voor normaal/sportief straatgebruik, dan heeft edraket gelijk en zijn de originele schijven meer dan voldoende.
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Hans2
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.10.2006 - 15:39

Meten met een micrometer gaat heel simpel, als je zo'n ding hebt natuurlijk. Je kunt precies in een uitsparing van de afschermplaat die aan de binnenkant zit meten. (Voorkant) Even verdraaien en je kunt op wat meer plaatsen meten. Ik moet bij volgende keer blokken vervangen ook de schijven vervangen. Na bijna 300000 km kun je dat verwachten. Aan de achterkant nog steeds de originele schijven en remblokken erop !
Volvo EX30 SMER Plus
Volvo V40 CC T3 2019 GT-6
Volvo S60 D4 2014 GT-8
Volvo S60 D5 2008 GT-6
Volvo S60 D5 2004
MB76
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 30.08.2010 - 21:42

edraket schreef:Gewoon de originele schijven en blokken monteren. Deze gaan simpelweg het langste mee en trekken niet krom. Een beter rem resultaat kun je bereiken met andere blokken, al kan dat weer trillingen en of kromme schijven in de hand werken.
Ook die powerdisks schijnen niet foutloos te zijn.
Als dat inderdaad zo is dan heeft het geen zin om meer geld uit te geven aan schijven. Maar momenteel wel last van trillen tijdens remmen. Auto heeft 100.000km gelopen, heb hem nog maar een paar weken. Zou het dan kunnen dat de vorige eigenaar er slechte blokken onder heeft gezet? Mijn draagarm rubbers zijn trouwens wel aan vervanging toe.

Nog over die ATE Powerdisks, deze worden ook in de racerij gebruikt heb ik gelezen. Zou toch verwachten dat deze dan beter zijn dan origineel Volvo. Deze originele zijn toch ook van ATE?
Volvo S60 2.4 170Pk 2002
MB76
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 30.08.2010 - 21:42

@ MB76
rij je namelijk (sporadisch) circuit, dan zijn de originele remschijven niet geschikt. Gebruik je de remmen alleen voor normaal/sportief straatgebruik, dan heeft edraket gelijk en zijn de originele schijven meer dan voldoende.[/quote]

Dat laatste geldt voor mij, normaal/sportief straatgebruik...

Hoe bevalt jouw EBC set? Lees hier gek genoeg wat negatieve geluiden over EBC schijven:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=ebc
Volvo S60 2.4 170Pk 2002
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

@MB76
De trilling kan komen door een heleboel zaken. Maar check zelf de hele simpele dingen voordat je remschijven besteld of naar de dealer gaat.
Zitten alle wielen/wielbouten goed vast? Zijn je wielen/banden gebalanceerd en goed uitgelijnd? Ook dat kan zorgen voor (extra) trillingen tijdens het remmen. Wat je zelf stelt, kromme remschijven kan het zijn. En vast nog meer dingen die ik niet weet.
Ik had geen last van trillen met (zwaar) versleten draagarmrubbers, anderen wel?
Hoop dat je er wat aan hebt, gr
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

@MB76
En betreft de EBC;
Je hebt 3 varianten remblokken van EBC, green-, red- en yellowstuff.
Greenstuff gaat zeker onder doen voor de originele volvo spullen. Redstuff geen idee, maar ik heb yellowstuff erop zitten. Die remmen koud (icm met de schijven) ongeveer gelijk aan de originele spullen. Maar eenmaal warm remmen ze zeker harder, daarnaast blijven ze ook remmen in omstandigheden waar origineel totaal fade.

Antwoord op je vraag: ik zocht remmen die het zelfde doen als origineel volvo tijdens normaal straatgebruik, maar wel na een paar rondjes circuit blijven werken en niet faden.
Dus ja, ik ben zeer tevreden met de EBC's icm yellow stuff.
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Gebruikersavatar
Skollie
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 09.01.2010 - 13:18
Locatie: Middelstum

Rijd je zoveel circuit dan met een 140 pk s60??
Of is dat dialect voor rondweg. :twisted:
C 30 2.0 D 07' zwart momentum.
S 60 D5 Drivers Edition geartronic silver 08'
Gebruikersavatar
sjors86
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06

Nee helemaal niet, heel soms een rondje, maar de discussie blijft wel of niet andere schijven met vaak andere vraagstellingen.
Beantwoord ze graag ;)
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|


S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
MB76
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 30.08.2010 - 21:42

edraket schreef:De brackets (remzadels) vervangen is voldoende. De klauwen zijn hetzelfde. 140 pk heeft inderdaad 286 mm.
Vraagje: wat zijn de brackets/remzadels?

Dit soms?
http://www.teilesuche24.de/volvo/s60-00 ... 2?c=100630
Volvo S60 2.4 170Pk 2002
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Nee, de beugels waar de remklauwen aan vast zitten.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
MB76
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 30.08.2010 - 21:42

Is dat dan deze?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S60 2.4 170Pk 2002
Gebruikersavatar
Sander_S60
2nd Gear member
Berichten: 93
Lid geworden op: 03.11.2007 - 21:41

bij de foto's van sjors86 staan ze (4e foto), liggen ze boven de remschijven zeg maar...
Volvo V50 1.6d Edition II 2006 (MY2007) Electric Silver metallic
High Performance Audio - Klasse 3 alarm - Alu inleg - Leder sportstuur -
Parking-support - Regensensor - 17'' Sagitta velgen - Afneembare trekhaak - Xenon
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Inderdaad, ze staan vrij duidelijk op de foto. Wat je zelf gepost hebt zijn de remklauwen met de zuigers zelf. Het andere deel dat je hier op schuift om het compleet te maken is dus vervangen door sjors86 omdat hieraan ook de bevestiging zit om het geheel aan de ophanging vast te maken.

Als je daar dus een set op zet die het klauwsysteem verder uit het midden van de as/het wiel zet kun je dus een grotere diameter schijf kwijt. Je ziet op de 5e foto ook een nieuw stukje zitten, en een ouder stuk. Het oude is wat jij op de foto hebt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
MB76
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 30.08.2010 - 21:42

Kijk, nu is het helemaal duidelijk. Bedankt voor jullie reacties.
Volvo S60 2.4 170Pk 2002
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”