Help: Storing 6805, MOTOR SERVICE VEREIST

Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Nee, dat klinkt shit. Mede omdat ik me de intercooler wel een beetje maar niet zo lek kan voorstellen... Ik zou toch bij Ramon langs gaan...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

ramon is boos weggelopen volgens mij......
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Je moet Mario hebben!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
rene41
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
Locatie: Zuid Holland

Thijs schreef:Je moet Mario hebben!
Hoe bereik ik 'Mario '?
Gr. Rene
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Marioc70

even zoeken.
Mijne is zojuist ook aan de diagnose geweest : ECM 6805
Alleen niet constant. Intercooler is nieuw, vacuumpomp levert 0.8 bar vancuum (0.2 absoluut) alle slangen droog, en motorsteunen lijken nog niet lek.

Ik ga maar eens informeren naar de prijs van een magneetventiel en een hogedruk turbodruksensor (achter de linker koplamp)

beetje kl... zo vlak voor de vakantie :?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
rene41
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
Locatie: Zuid Holland

Zoals eerder vermeld in mijn topic, als laatste maar de intercooler vervangen (en natuurlijk ook de door steenslag half dicht geslagen condensor).

Op het oog was de intercooler perfect, niet lek dus, maar goed hij was er
toch uit dus de nieuwe onderdelen weer terug geplaatst (gelijk ook een gaas / keienvanger ingebouwd in die grote luchthapper onder de bumper)

Eerste proefritten gaven hoop, er kwam geen melding motor system service vereist.
:arcade:

Gewoon uit nieuwsgierigheid toch maar de oude intercooler opengesloopt en wat blijkt, vol met flappen rubber geblazen uit verrotte binnenkant van een turbo-uitlaatslang. zie foto. tjah dat gaat dan kennelijk niet goed.

Ik hoop nu de eerste 10 jaar foutmeldingen te zien of te horen. :P

Allemaal bedankt voor jullie meelezen en meedenken

Groet René
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Wonderlijk....

Maar nu is je inlaattraject compleet vernieuwd. Moet eigenlijk niet kunnen dat een slang zo stuk gaat!!

Achteraf, was maar met de intercooler begonnen, maar dat is achteraf....
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

Ben echt blij voor je. Die gifbeker moest helemaal leeg met deze storing. Goed dat het klaar is nu. Fijne vakantie.
Gebruikersavatar
rene41
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
Locatie: Zuid Holland

HELAAS

:-x :-x :-x :-x :-x :-x :-x :-x :-x
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

jeetje....
Gebruikersavatar
BartS
4th Gear member
Berichten: 627
Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42

Inderdaad.... balen!!!! Sterkte!
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)

V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Geeft hij die melding ook als je de tuning verwijderd?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

over een andere boeg :

Heb je de rembekrachtiger al een gechecked op lekkage? (sissen)
Deze werkt ook op de vacuumpomp en als je pomp alle zeilen moet bijzetten voor een lek daar...

(maar wel kl...te zo!!!)
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
rene41
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
Locatie: Zuid Holland

MarioC70 schreef:Geeft hij die melding ook als je de tuning verwijderd?
Heel scherp Mario.

Als ik de tuning op 163 pk zet, krijg ik de fout melding er niet in. Staat die op 200+ pk dan krijg ik alleen nog van af 120 km/h en harder de foutmelding, met name zo ergens rond de 140 schiet die er om de haverklap in, verdwijnt weer even en komt weer onverwachts terug.

Volgens Bob kon het niet aan de tuning liggen.

Ik ben aan het twijfelen, sinds ik een paar dagen op 163 rijd is er geen probleem meer...

Groet René
Gebruikersavatar
rene41
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
Locatie: Zuid Holland

Rippie V70 schreef:over een andere boeg :

Heb je de rembekrachtiger al een gechecked op lekkage? (sissen)
Deze werkt ook op de vacuumpomp en als je pomp alle zeilen moet bijzetten voor een lek daar...

(maar wel kl...te zo!!!)
Tja, dat is ook een goeie.
Als ik een parkeergarage uitrijd en zo'n betonnen oprijlaan / tunneltje door moet, rijd ik met mijn raam open (voor het kaartje, je kent dat wel) .

Ik rijd dan vlak langs een betonnen muur (links van mij) en hoor dan door het tegen de muur kaatsten van het geluid, (vrij zacht) iets sissen, net alsof er een slang lekt.

Het is harder als ik meer gas geef. Het is echt sissen en geen fluiten zoals bijv van de turbo.

Bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld het hele turbocircuit om druk te zetten, zoals dat ook mogelijk is bij het afpersen van het koelsysteem?

Groet René
Alexanderdegrote
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 18.03.2013 - 00:15

Echt balen zeg; je wilt gewoon lekker kunnen rijden! Zit met hetzelfde probleem met de XC90 D5 dus ben erg geinteresseerd in een eventuele oplossing. Ruim 260K op de teller. Op advies garagist begonnen met vervangen verstuivers (waren blijkbaar op, veel dieselretour, dure dingen) en vervolgens ook de turbo vervangen. Eur 2.500 verder en nog steeds dezelfde klachten. Valt me wel op met warm weer meer en sneller klachten dan bij koel weer/koude motor. Morgen gaat ie weer terug: was nog een motorsteun kapot, dus die moet sowieso. Hij gaat ook weer kijken wat ie nog kan vinden. Inmiddels ook een enorme reutel erbij gekregen; die dieselreutel zat er eerder niet zo hard in. Onder het motto: gedeelde smart is halve smart: ik houd je op de hoogte. Jij ons ook?
Volvo XC90 D5
Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

rene41 schreef:
MarioC70 schreef:Geeft hij die melding ook als je de tuning verwijderd?
Heel scherp Mario.

Als ik de tuning op 163 pk zet, krijg ik de fout melding er niet in. Staat die op 200+ pk dan krijg ik alleen nog van af 120 km/h en harder de foutmelding, met name zo ergens rond de 140 schiet die er om de haverklap in, verdwijnt weer even en komt weer onverwachts terug.

Volgens Bob kon het niet aan de tuning liggen.

Ik ben aan het twijfelen, sinds ik een paar dagen op 163 rijd is er geen probleem meer...

Groet René

Volgens mij heeft m,n broer ook al is gezegd dat het waarschijnlijk in de tunings software zit?of vergis ik me..
Ik heb de auto keer gezien en gehoord,de turbodruk is enorm hoog met die tuning erin...
Denk dat je de tuner toch is moet gaan benaderen en vragen of ze softwarematig de turbodruk iets kunnen verlagen...
Hij blaast enorm uit de uitlaat bij belasting..
En dan gaan er dingen stuk...
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Kijk, dat zijn berichten waar je wat mee kunt! TOP
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
rene41
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
Locatie: Zuid Holland

MarioC70 schreef:
rene41 schreef:
MarioC70 schreef:Geeft hij die melding ook als je de tuning verwijderd?
Heel scherp Mario.

Als ik de tuning op 163 pk zet, krijg ik de fout melding er niet in. Staat die op 200+ pk dan krijg ik alleen nog van af 120 km/h en harder de foutmelding, met name zo ergens rond de 140 schiet die er om de haverklap in, verdwijnt weer even en komt weer onverwachts terug.

Volgens Bob kon het niet aan de tuning liggen.

Ik ben aan het twijfelen, sinds ik een paar dagen op 163 rijd is er geen probleem meer...

Groet René

Volgens mij heeft m,n broer ook al is gezegd dat het waarschijnlijk in de tunings software zit?of vergis ik me..
Ik heb de auto keer gezien en gehoord,de turbodruk is enorm hoog met die tuning erin...
Denk dat je de tuner toch is moet gaan benaderen en vragen of ze softwarematig de turbodruk iets kunnen verlagen...
Hij blaast enorm uit de uitlaat bij belasting..
En dan gaan er dingen stuk...
Heb Bob gesproken van Rica tuning. Moet op zich geen probleem hoeven te zijn, er rijden heel veel zo getunede Volvo's rond. Weet je iemand die het turbo systeem onder druk kan zetten / af persen oid, zodat je kan zien of het lekt?

Gr René
Gebruikersavatar
rene41
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 30.10.2012 - 20:30
Locatie: Zuid Holland

NJ8 schreef:
Ramon&Ramon schreef:
Hoe wil je het inlaattraject onder druk zetten?
Dat kan dus niet.
Bij Svala hebben ze het stuk van de turbo naar de intercooler onder druk gezet en zo geconstateerd dat de slang onder de motor lek was!
Svala ...

welke vestiging is dat geweest? Ik zie er meerdere op Google
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”