Volvo V40 T4 vermogen verlies Help...

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Dat laatste is lastig te controleren, omdat het blok dan uit elkaar móet, en dat zie ik deze man nog niet doen :p

Spruitstuk en turbo zijn nog wel te controleren hierop aangezien je dit ook uitwendige kunt zien. Zit mobiel, ff snel een foto opscharrelen zit er even niet in, maar heb voorbeeld matteriaal.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het is heel simpel,gericht te werk gaan en zoeken naar de storing,dat is het simpelst,dan kom je het probleem vanzelf tegen.
Gokken schiet je dus niks mee op.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ramon&Ramon schreef:Er staat duidelijk Mario toch?
Ik heb twee zoons die hier ook op zitten,heeft dus niks met mijn naam van doen..
Ik weet hoe het in elkaar steekt, maar het leek net alsof Mario zelf antwoord gaf :wink:
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die gaf ook antwoord,bemoeit zich overal mee.. :)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29477
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ramon&Ramon schreef:Die gaf ook antwoord,bemoeit zich overal mee.. :)
Foei!
Streng toespreken wil wel eens helpen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
volvot4rider
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 16.02.2013 - 20:32
Locatie: zwolle

Hallo

Kom net van meeting in Enkhuizen DTC tuning en helaas was niet zo veel Volvos gekomen slechts 3 rest Fiatjes maargoed zoals beloofd keek Robbiej heel even naar mijn T4 we reden even rond idd de druk was aan lage kant tussen 0.6 en 0.7 bar. Hij zette eigen Tcv tussen die vanaf bj 2000 is maar maakte geen verschil verder haalden we slang los van actuator wasgate kwam max 1.4 bar uit na kleine onderzoekje denk Robbiej dat aan actuator veer kan liggen die slapjes aan het worden is maar goed we keken van andere T4 die was even slap en van 2.0t ook en zou ook misschien dat interne dumpvalve lekt dat ik drukverlies heb maargoed wat ik vreemd vind T4 haalt met pijn en moeite 170km/u.
Na vermogentest kwam 167pk uit maar op asfalt lijkt 120pk.
Ik zal de advies volgen van Robbiej even kijken of het zoveel verschil zou maken dat T4 echt als T4 gedraagd.
Weten jullie misschien een goeie actuator met leuk prijsje laat me aub weten of andere dingen die eventueel op kan wijzen.


Hierbij nog een filmpje vanuit Enkhuizen naar huis volgas vermogen

... e=youtu.be

Ik zat toch te twijfelen dus heb ik net de hitteschilweggehaald om actuator paar slagen strak te draaien en ik zie dat hij al aan zijn eind is geschroefd

Afbeelding
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

This video does not exist.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
volvot4rider
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 16.02.2013 - 20:32
Locatie: zwolle

Hallo,

IK heb vandaag de luchtfilter slang ontkoppel bij de turbo om te kijken hoeveel speling de turbo geeft maar voel totaal geen speling mooi strak en geen beschadigingen zie foto wel beetje olie in de slangen ook beetje normaal denk ik?
Op de 3de foto boven de turbogat heb ik dop nr7 van gereedschap laten vallen morgen magneetpen kopen om eruit te krijgen anders moet hele turbo los gemaakt worden en heb al geprobeerd en is 2 bouten afgebroken links boven bij uitlaatspruitstuk en 1tje bij uitlaat gelukkig had ik hem niet los anders had ik kans op lekkage dus ben er mee gestopt verder alles weer vastgedraaid.

Mochten jullie nog tips hebben laat me weten nu ik aantal dingen los heb rondom de turbo,trouwens de map sensor(boost pressure sensor) kon ik niet vinden werd mij verteld tussen 3de en 4 de cilinder maar daar zie ik niks?

yv1vw1822wf141880 dat is mijn VIN nummer en wil iemand die wel Vadis heeft kijken waar de MAP sensor zit van phase 1??
trouwens was vergeten te zeggen ik op de actuator was wel schroefdraad nog door rust zag ik niet goed vandaag goed gekeken zit er voldoende nog op dus heb 2 slagen korter gemaakt maar kon niet testen i.v.m. dop 7 heb laten vallen in de turbogat moet ik weer hebben.

hierbij de fotos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mvg Halil
Gebruikersavatar
rvo033467
4th Gear member
Berichten: 818
Lid geworden op: 01.08.2011 - 15:18
Locatie: Oss

Gebruik eens wat leestekens, dat leest een stuk makkelijker.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Hoe zit dat precies met dat uitlaatspruitstuk? Als er iets afgebroken is kan dat natuurlijk lekkages vormen, ook al is het spruitstuk zelf niet los geweest.

Ik heb voor de aankoop van mijn S60 ook gekeken naar een x40 serie, en las natuurlijk veel info. Zo las ik over turbo modellen dat deze wel eens storingen willen hebben die optreden bij hoge toeren. Dan ging de motor stotteren, inhouden etc. Een duidelijke oplossing werd er niet gegeven, maar er werd wel gewezen naar een nokkenassensor, die zou er iets mee te maken hebben. Misschien heb je hier niks aan hoor, maar toch. Kom ik wel bij de vraag; de schrijft dat de storing zich voordoet op hoge snelheden, maar hoe zit dat bijv als je in de twee of drie met hoge toeren rijdt, dus zeg maar richting het rode gebied van de toerenteller? Gaat ie dan niet stotteren?

Verder zou je eens kunnen kijken op het volvox40forum, daar hebben ze alleen maar S/V40 gebruikers, krijg je wellicht meer respons dan hier.

Em, zoals ik en anderen al eerder zeiden, probeer toch wat leestekens aan te brengen, dat leest makkelijker en dan zijn mensen eerder geneigd om te lezen en te helpen.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

rvo033467 schreef:Gebruik eens wat leestekens, dat leest een stuk makkelijker.
Jij zit op de verkeerde site volgens mij.
Dit is een website waar iedereen zich kan aanmelden, die graag iets opgelost zien worden of willen vertellen over hun wagen.

Of dit nu mensen zijn die Nederlandse taal beheersen of niet.
Ga dan niet lopen mieren over leestekens.

Aan deze opmerking heeft niemand wat aan.

Gegroet.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29477
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

volvo-s40 schreef:
rvo033467 schreef:Gebruik eens wat leestekens, dat leest een stuk makkelijker.
Jij zit op de verkeerde site volgens mij.
Dit is een website waar iedereen zich kan aanmelden, die graag iets opgelost zien worden of willen vertellen over hun wagen.

Of dit nu mensen zijn die Nederlandse taal beheersen of niet.
Ga dan niet lopen mieren over leestekens.

Aan deze opmerking heeft niemand wat aan.

Gegroet.
Hier ben ik het absoluut mee oneens. Het is niet meer dan normaal om ook op een forum de normale regels voor het gebruik van de Nederlands taal te gebruiken.
Als een mede forum gebruiker verzoekt om de tekst wat beter leesbaar te maken door leestekens te gebruiken reageer je wel buitenproportioneel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

De inhoud van de tekst is redelijk duidelijk.

Daarnaast is het onbekend wat de reden is waarom iemand zo typt. Dit kan van allerlei redeneren hebben zoals dyslexie, of een emigrant die de basis begrippen kent van de Nederlandse taal.

Ook niet iedereen heeft, om fouten te corrigeren, een browser die dit ondersteund, het zei door een verouderde versie van IE, firefox, of zelfs het besturing systeem zelf.

Ook niet iedereen hoeft een versie van office op de pc te hebben staan.

Als hetgeen wat hij nou typt, daadwerkelijk onduidelijk wartaal zou zijn, zou er een duidelijke reden zijn om er een opmerking over te plaatsen.

Wat ik al zei... als de Nederlandse taal de overhand op een site moet hebben, kan je gelijk een hele partij mensen hier, vanwege spelfouten, geen leestekens etc schrappen, omdat deze zich er dan niet aan houden.

Dit soort discussies zijn al op menig forum gehouden, en vind het jammer dat er altijd mensen tussen blijven zitten die dit een hogere prioriteit vinden dan, het samen oplossen van het probleem.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Een forum moet leesbaar blijven, dit alles heeft niks met dyslexie te maken. Punten en komma’s hebben daar namelijk echt niks mee te maken. Ik heb dat namelijk zelf ook!
Dus we houden het hier graag leesbaar en iedereen weet hoe het kofschip werkt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

duidelijk.

ps: punten en komma's vallen ook onder dyslexie.
Afdeling spelling,

het aanleren dat ze hier op moeten letten is al voor hun lastig, evenals het uitvoeren ervan. Diverse info kan je inwinnen bij de gespecialiseerde centra's die zich hier mee bezig houden, even er op google n.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Even los van wat 'moet',

Door het gebruik van leestekens leest de tekst makkelijker en dus vlotter. Het vlotte lezen bevordert weer dat geïnteresseerden het hele bericht doorlezen. Een lang verhaal zonder leestekens wordt al gauw te vermoeiend om geconcentreerd te volgen, waardoor mensen(met mogelijke oplossingen) voortijdig afhaken. Het is voor de auteur dus in het eigenbelang om de tekst zo leesbaar mogelijk te maken.

Mócht het dan zo zijn dat de auteur van het betreffende stuk tekst een reden heeft voor het ontbreken van leestekens of wat dan ook, dan is dat ook helemaal niet erg. Stel nou dat ie zou aangeven dat ie door dyslexie of niet-zo-heel-goede beheersing van de Nederlandse taal gewoon niet beter kan, dan zal er NIEMAND zijn die daar over valt. Het is de auteur dan echter wel te adviseren om het wel aan te geven, als er een reden voor is. Daar hoef je je namelijk helemaal niet voor te schamen. We vallen de TS ook niet aan op zijn schrijfstijl, we geven alleen het advies om het te verbeteren.

Volgens mij is het punt echter dat TS na eerdere aanwijzingen m.b.t. zijn schrijfstijl onverstoorbaar op oude voet doorgaat. En dát is wél frustrerend.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
volvot4rider
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 16.02.2013 - 20:32
Locatie: zwolle

Zo te merken probeert men hier mijn nltaal te corrigeren en mij uitmaken van emigrant tot dyslexie,daar ben ik niet van gediend.
Ik probeer wekenlang mijn probleem te oplossen jullie voeren allerlei discussies over komma's en punten uit,kortom heb hier geen zin meer in en vraag aan beheerders om mijn topic op slot te gooien.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Ik vind het reuze meevallen eerlijk gezegd en snap het probleem ook niet..
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Even over het probleem, probeer aan een ECU te komen uit een T4 waarvan zeker is dat deze wel de prestaties heeft.

Probleem is een fout in de ECU welke Volvo nooit heeft weten op te lossen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

volvot4rider schreef:Zo te merken probeert men hier mijn nltaal te corrigeren en mij uitmaken van emigrant tot dyslexie,daar ben ik niet van gediend.
Ik probeer wekenlang mijn probleem te oplossen jullie voeren allerlei discussies over komma's en punten uit,kortom heb hier geen zin meer in en vraag aan beheerders om mijn topic op slot te gooien.
Jammer dat de techneuten die je probleem op kunnen lossen er niet meer zijn,wat betreft je opmerking,tja,ik moet je inderdaad gelijk geven..
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”