Klopt Vriesje. Men gaat uit van de 180 pk sterke T2 benzinemotor. (en daarbij de elektromotor van 82 pk.) =262 pk.
Graag jullie mening over T3 vs T5 hybrid
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
T4 recharge = 130+82
T5 recharge = 180+82
T5 recharge = 180+82
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Daarom blijft staan dat de motor in de Recharge een T2 is, (eigenlijk een downsize T3), met een upgrade naar 180 pk ipv 129 pk. Hallo? bent u daar nog? Alstublieft....Dankuwel....



Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41375
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heeft TS inmiddels bij z'n dealer geïnformeerd naar het omzetten van de bestellen van een T3 naar een T5 hybrid ?
Ik ben het in de mêlee van berichten even kwijt.
Ik ben het in de mêlee van berichten even kwijt.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 03.12.2020 - 13:19
Ik blijf bij de T3. Ik kan thuis niet laden. Ik dacht ik koop voor hetzelfde geld een T5 en dan heb ik in ieder geval die extra optie. Echter, om altijd 200 kg mee te nemen die je nauwelijks gebruikt en de mogelijkheid op extra onderhoud en storingen... Ik houd van minimalisme. Het blijft echter een gok. Ik zie het maar als de laatste generatie 100% benzine die goed is uitontwikkeld. De restwaarde blijft wel een vraagteken voor mij.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15
Veel succes met je T3, heb er een dag mee proef gereden en dat rijd prima. Zelf zou ik altijd voor een T5 Recharge gaan, rijd naar mijn mening nog een stuk beter. Verder is de PHEV techniek niet nieuw, ook niet voor Volvo. De T3 motor zelf is een 3 cilinder en daar heeft Volvo volgens mee nog niet veel ervaring mee. Mijn angst als T5 Recharge bezitter is niet de PHEV techniek maar eerder de 3 cilinder motor. Als voor veilig en bewezen techniek wilt gaan lijkt mij de T4 een logischere keuze.
Maar volgens mij is er geen slechte keuze v.w.b. de XC40. Elk model heeft ze voor en nadelen.
Maar volgens mij is er geen slechte keuze v.w.b. de XC40. Elk model heeft ze voor en nadelen.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik kan me helemaal vinden in je beslissing. Je zal zéker geen spijt krijgen van de T3. Ik ben al heel tevreden met mijn T2, ook wat verbruik betreft. Een heerlijke toer-auto. Ook had ik in gedachten, om later mogelijk op te tunen naar 180 pk, zoals bij de Recharge met T2-3 motor. Maar eigenlijk kan ik dat geld dan beter besteden voor een paar nieuwe banden ter zijner tijd. Je mag nergens harder dan 100 km. En hij is zo prima naar mijn zin. Het verbruik kan mogelijk nog iets beter worden, wanneer we het voorjaar en de zomer tegemoet gaan. En met dat het vermogen stijgt door tuning, kan hij misschien ook meer gaan verbruiken. Dus ik laat het maar zo.EspritV8 schreef: ↑20.12.2020 - 14:00 Ik blijf bij de T3. Ik kan thuis niet laden. Echter, om altijd 200 kg mee te nemen die je nauwelijks gebruikt en de mogelijkheid op extra onderhoud en storingen... Ik houd van minimalisme. Het blijft echter een gok. Ik zie het maar als de laatste generatie 100% benzine die goed is uitontwikkeld. De restwaarde blijft wel een vraagteken voor mij.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15
De T4 en T5 zijn niet meer en heten nu B4 en B5. De Vorige T4 en T5 waren altijd 4 cilinders.
Of je bedoelde de T4 Recharge en of T5 Recharge. Deze zijn inderdaad altijd 3 cilinders met Electromotor., maar dat was niet wat je beweerde.
Weet niet waar jij de wijsheid vandaan haalt dat een T4 een 3 cilinders is, het klopt namelijk niet
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 31.07.2020 - 10:15
Ik denk dat je in de war bent met een T4 Recharge, dat is een 3 cilinder net zoals de T5 Recharge.
Een reguliere T4 of T5 was een 4 cilinder maar zijn inmiddels vervangen door een B4 en B5!
Mijn overburen hebben een reguliere T4 van 2019 en dat is gegarandeerd een 4 cilinder.
Een reguliere T4 of T5 was een 4 cilinder maar zijn inmiddels vervangen door een B4 en B5!
Mijn overburen hebben een reguliere T4 van 2019 en dat is gegarandeerd een 4 cilinder.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13875
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Jij komt verwarder over, in een dialoog over een bestelde/te bestellen nieuwe T3 of T5 begin jij ineens over een niet meer nieuw te bestellen 4 cilinder T4, de huidige T4 is namelijk gewoon een 3 cilinder recharge, en daar attendeerde ik je gewoon even op.
Wat ooit was dat is immers niet meer.
Wat ooit was dat is immers niet meer.