Heb vandaag wat ervaren wat ik ook kan her produceren.
Je rijdt in one pedal drive met stapvoets optie uit. Je komt tot stilstand en autohold (groene A) gaat aan. Je raakt zeer kort je gaspedaal aan, en auto hold gaat eraf maar je blijft stilstaan. Echter na ong. 2 seconden gaat de auto langzaam rijden. Ongeveer 2 á 3 km per uur en stopt niet meer totdat je remt. Net getest hij bleef zo halve straat doorrijden.
Dit gebeurde vandaag terwijl er mensen voor mijn auto langs wilde lopen. Ik twijfelde. Raakte zeer kort gaspedaal aan zonder te gaan rijden. En terwijl mensen voor mijn auto lopen gaat m'n auto langzaam rijden.
Dit gebeurt ook in de D versnelling. Maar daar zou je nog kunnen zeggen je moet zelf remmen. Maar in de B stand kan de auto toch niet zomaar gaan rijden.
Kan iemand dit ook herproduceren?
melding Volvo over remprobleem?
-
- Starter
Ik heb dit jaar mijn Volvo xc90 uit 2023 weg gedaan omdat hij 2 keer gas gaf terwijl ik remde. Ook beeldmateriaal ervan. Volvo kan niks vinden.
En auto is mooi doorverkocht door Volvo.
Ik wil niet in een auto zitten die ik niet kan vertrouwen en die mss zelfs mensen aan kan rijden. Bizar hoe Volvo hiermee om gaat.
En auto is mooi doorverkocht door Volvo.
Ik wil niet in een auto zitten die ik niet kan vertrouwen en die mss zelfs mensen aan kan rijden. Bizar hoe Volvo hiermee om gaat.
-
- 1st Gear member
Dealer geweest. Verklaring is dat door autohold en kort aanraken van gaspedaal denkt auto dat ik wil wegrijden van helling. Daardoor duurt het paar seconden omdat hij hem vasthoudt wn dan langzaam gaat rijden. Als autohold functie uit staat gaat gebeurt het niet.
Je kan je nog steeds afvragen of ze het niet hadden kunnen voorkomenals je vlak staat. Maar kan het dan wel beter plaatsen dat hij dit doet.
Je kan je nog steeds afvragen of ze het niet hadden kunnen voorkomenals je vlak staat. Maar kan het dan wel beter plaatsen dat hij dit doet.
-
- 5th Gear member
Daar kan ik Christa alleen maar gelijk in geven.
Voor mij is het teleurstellend dat Volvo zo luchtig op deze klachten reageert.
Ben wel benieuwd wat de opvolger is van deze Volvo.
Ben wel benieuwd wat de opvolger is van deze Volvo.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Bover
- 8th Gear member
Tja WW: mijn ervaring klachten respons is dat de "luchtigheid" meestal van alle tijden is, en dat is mijn geval 1995-2025 en Volvocars je het gevoel geven dat je echt de enigste bent met zo een klacht of het moeizaam is de erkenning voor een fout of klacht te krijgen. Maar ja het heeft mij niet weerhouden al zolang merktrouw te zijn..WillyWortel2 schreef: ↑18.07.2025 - 14:20
Het zal wel basis strategie zijn...en het is teleurstellend nu ook mondiaal er veel klachten zijn voor de laatste generatie volvo s bijv 90 serie
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....