AAOS 5.0.5 komt nu echt
-
Lindberg
- 1st Gear member
HeyJ33Bee schreef: ↑06.03.2026 - 14:14Waarschijnlijk heb je 4.2.13 (per ongeluk) weggedrukt, waardoor de update zich uiteindelijk niet meer meldt. Ik zou even wachten tot 5.0.5 door meer mensen gemeld wordt met als OTA aangeboden. Release is nu nog te kort (duurt meestal 3 weken). Dus als er in dit topic ineens meldingen komen dat mensen de 5.0.5 OTA aangeboden krijgen, en je krijgt dan alsnog geen update melding, dan zal je naar de dealer moeten verwacht ik.Lindberg schreef: ↑06.03.2026 - 12:29 Hi , ben benieuwd of iemand kan helpen ,
in mijn volvo v60 uit 2023 zie ik bij software nog steeds 3.7.0 staan.
in de app en de auto staat "uw auto is up to date "
bij geïnstalleerde software in de app staat de nieuwe 5.0.5 wel .
in de auto gui staat o.a 5.0.5 bij eerdere releases ?
toch zie ik niks nieuws , geen nieuwe layout of wat dan ook.
hoe kan het dat de software zegt up to date bij 3.7.0 . ?
of is dit een ander deel van de software
groetjes Lindberg
Nee ik heb zeker niks weggedrukt , bij de upgrade naar 4.2.13 had ik hetzelfde fenomeen,bij de helpdesk van volvo wist men mij te vertellen dat deze upgrade het entertainment systeem betrof en de versie die ik toen zag en nu nog steeds 3.7.0 zou de software van de auto zelf zijn
Thx
- Risrael
- 5th Gear member
Ben op zich tevreden over de update. Maar....zoals gelezen op meerdere fora ik ben niet meer in staat updates van apps te downloaden of nieuwe apps te downloaden. Oplossing op diverse fora: terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw alles configureren. Dát ga ik niet doen dus.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- Joepemans
- 2nd Gear member
Ik heb dit probleem ook gehad, weliswaar niet na een software update maar met een nieuwe XC60.Risrael schreef: ↑06.03.2026 - 19:09 Ben op zich tevreden over de update. Maar....zoals gelezen op meerdere fora ik ben niet meer in staat updates van apps te downloaden of nieuwe apps te downloaden. Oplossing op diverse fora: terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw alles configureren. Dát ga ik niet doen dus.
viewtopic.php?p=1950184#p1950184
Beetje omslachtig maar werkte bij mij wel en je hoeft niet terug naar de fabrieksinstelling wat overigens bij mij toen ook geen oplossing was. De moeite van het proberen waard lijkt me.
Succes!
XC60 T6 Ultra Bright MY26 facelift model Onyx black
- Risrael
- 5th Gear member
Ga ik zeker proberen. Moet je het originele profiel verwijderen of het.nieuwe profiel?Joepemans schreef: ↑06.03.2026 - 20:32Ik heb dit probleem ook gehad, weliswaar niet na een software update maar met een nieuwe XC60.Risrael schreef: ↑06.03.2026 - 19:09 Ben op zich tevreden over de update. Maar....zoals gelezen op meerdere fora ik ben niet meer in staat updates van apps te downloaden of nieuwe apps te downloaden. Oplossing op diverse fora: terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw alles configureren. Dát ga ik niet doen dus.
viewtopic.php?p=1950184#p1950184
Beetje omslachtig maar werkte bij mij wel en je hoeft niet terug naar de fabrieksinstelling wat overigens bij mij toen ook geen oplossing was. De moeite van het proberen waard lijkt me.
Succes!
-
MarcoL
- 1st Gear member
Als ik het goed begrijp zie je in je ritregistratie de ritten wel, maar geen locaties? Dat probleem heb ik laatst ook gehad met mijn V60 MY25. Op aanraden van de dealer heb ik uiteindelijk m'n Volvo ID verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Daarna was het opgelost.Joepemans schreef: ↑05.03.2026 - 16:55Nee, helaas. De nieuwe versie van de app gedownload maar nog steeds geen rit locatie. Als ik in het menu van de app rit registratie kijk in de auto kan ik het bovenste menu item dat met privacy te maken heeft niet in. Waarschijnlijk zit daar de fout. Hopelijk veranderd dit na de update van de software in de auto. We gaan het zien.Jers3n schreef: ↑01.03.2026 - 13:34Update van de Volvo-app op telefoon al geïnstalleerd? Versie 6.6.0 (in Apple app-store sinds 25-02-2026) Daar zit een wijziging in m.b.t. hoe de actuele locatie van de auto bepaald is. Ik kan nu bij locatie zien via welk laatste stukje route de auto daar gekomen is.Joepemans schreef: ↑25.02.2026 - 21:29 Voor zover ik kan zien staat alles aangevinkt. Het vreemde is dat het eerst gewoon werkte en sinds de app een keer is vastgelopen niet meer. Misschien dat bij een volende update alles weer werkt. We gaan het zien. Ik heb het ook niet echt nodig maar vond het wel grappig dat het er in zat. Maar blij voor je dat bij jou alles nu naar behoren werkt!
EDIT: het is de looproute naar de auto die getoond wordt, niet het laatste stukje route.
Je kan gewoon hetzelfde emailadres gebruiken voor hè nieuwe Volvo ID; oude verwijderen, paar minuten wachten en opnieuw registreren. Uiteraard moet je daarna in de auto ook opnieuw inloggen en dus alle sleutels bij de hand hebben.
Hopelijk helpt het ook in jouw geval. Succes!
2013 S60 D4 R-Design
2016 V60 D4 Nordic+ Sport Polestar Performance
2016 V60 D5 Twin Engine Special Edition
2021 XC40 Recharge T5 Plug-In Hybrid Inscription
2025 V60 Plus, T6 AWD Plug-in Hybrid
2016 V60 D4 Nordic+ Sport Polestar Performance
2016 V60 D5 Twin Engine Special Edition
2021 XC40 Recharge T5 Plug-In Hybrid Inscription
2025 V60 Plus, T6 AWD Plug-in Hybrid
- Joepemans
- 2nd Gear member
Ga ik binnenkort eens proberen. ThnxMarcoL schreef: ↑06.03.2026 - 21:26Als ik het goed begrijp zie je in je ritregistratie de ritten wel, maar geen locaties? Dat probleem heb ik laatst ook gehad met mijn V60 MY25. Op aanraden van de dealer heb ik uiteindelijk m'n Volvo ID verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Daarna was het opgelost.Joepemans schreef: ↑05.03.2026 - 16:55Nee, helaas. De nieuwe versie van de app gedownload maar nog steeds geen rit locatie. Als ik in het menu van de app rit registratie kijk in de auto kan ik het bovenste menu item dat met privacy te maken heeft niet in. Waarschijnlijk zit daar de fout. Hopelijk veranderd dit na de update van de software in de auto. We gaan het zien.Jers3n schreef: ↑01.03.2026 - 13:34
Update van de Volvo-app op telefoon al geïnstalleerd? Versie 6.6.0 (in Apple app-store sinds 25-02-2026) Daar zit een wijziging in m.b.t. hoe de actuele locatie van de auto bepaald is. Ik kan nu bij locatie zien via welk laatste stukje route de auto daar gekomen is.
EDIT: het is de looproute naar de auto die getoond wordt, niet het laatste stukje route.
Je kan gewoon hetzelfde emailadres gebruiken voor hè nieuwe Volvo ID; oude verwijderen, paar minuten wachten en opnieuw registreren. Uiteraard moet je daarna in de auto ook opnieuw inloggen en dus alle sleutels bij de hand hebben.
XC60 T6 Ultra Bright MY26 facelift model Onyx black
- Risrael
- 5th Gear member
Helaas is dit niet de oplossing.Joepemans schreef: ↑06.03.2026 - 21:30Ga ik binnenkort eens proberen. ThnxMarcoL schreef: ↑06.03.2026 - 21:26Als ik het goed begrijp zie je in je ritregistratie de ritten wel, maar geen locaties? Dat probleem heb ik laatst ook gehad met mijn V60 MY25. Op aanraden van de dealer heb ik uiteindelijk m'n Volvo ID verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Daarna was het opgelost.Joepemans schreef: ↑05.03.2026 - 16:55
Nee, helaas. De nieuwe versie van de app gedownload maar nog steeds geen rit locatie. Als ik in het menu van de app rit registratie kijk in de auto kan ik het bovenste menu item dat met privacy te maken heeft niet in. Waarschijnlijk zit daar de fout. Hopelijk veranderd dit na de update van de software in de auto. We gaan het zien.
- JaRski
- 1st Gear member
Toen ik vrijdagmiddag na werk in men Volvo stapte zag ik de melding boven in screen ongeveer als "binnenkort een nieuwe layout" (heel ruw kort samengevat).
nog geen melding voor installatie maar accu was nog niet boven 60% sinds
nog geen melding voor installatie maar accu was nog niet boven 60% sinds
04 S60R FlashGreen/Nordkap, MT, 18"Peg's Graphite m. PZero 4 SC, TME DP + Exhaust, F+R Eurosport 2piece remschijven (slotted en drilled) + 18"Peg's Silver m. Nokian snowproof
24 S60 Polestar Engineered (455pk), Crystal White Pearl, 20" 5-Y spoke
24 S60 Polestar Engineered (455pk), Crystal White Pearl, 20" 5-Y spoke