Pagina 46 van 47

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 20:50
door teebee
Kick schreef: 29.07.2025 - 18:48 Ik denk dat er groot verschil is in auto's die nog onder garantie vallen en die waar dat niet het geval is.
Waarom zou daar verschil in zijn? Het euvel is door Volvo zelf veroorzaakt, dus wat heeft garantie een mee te maken.
Een merk als Volvo zou zich kapot moeten schamen om er ook maar over te denken de klant te laten bijdragen …

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 21:52
door MisterNick
Feit blijft dat je een product afneemt die nu gebrekkig is. Dit valt wellicht ook wel in de zogenaamde wettelijke garantie. Je mag namelijk aannemen dat een product wat je koopt redelijke termijn blijft werken zoals van dat soort producten gebruikelijk is. Het is zeer ongebruikelijk dat de navigatie in een auto al zo snel stuk gaat (zo zie ik het, zonder verkeersinformatie is de navigatie zo goed als onbruikbaar in het gebied waar ik woon). De navigatie is onderdeel van het product wat ik gekocht heb. Dan heb ik het nog niet eens over de mogelijke waardevermindering doordat de navigatie eigenlijk niet meer goed werkt en dus de navigatie schermen op het middendisplay en tussen de tellers zo goed als onbruikbaar worden voor veel mensen.

Dus als je de auto bij Volvo hebt gekocht raad ik aan te vechten voor een gratis oplossing voor het probleem. Ik lees op het Engelse volvo forum ook dat er zelfs iemand zo ver is gegaan als Volvo zelf bellen die vervolgens weer de dealer belde met hé zorg dat je dit fixt. Ik zou hier principieel nooit voor betalen. En het argument van wacht maar tot ergens in Q4 is ook gestoord wat mij betreft. Het heeft al maanden geduurd voordat deze tijdelijke oplossing er was, overigens maanden gevuld met slechte en onduidelijke communicatie. Ik zie het nog wel gebeuren dat het pas 2026 is voordat het echt opgelost is via een system upgrade. Tot die tijd is er een storing in de software van mijn auto en moet die gewoon binnen redelijke termijn kosteloos opgelost worden, al helemaal als er al een tijdelijke oplossing ligt.

Als de dealer moeilijk doet en het is je vaste dealer? Suggereren dat je dan wel naar een dealer gaat helpt daar mogelijk. De verloren terugkerende omzet als je verdwijnt is vele malen groter dan de kosten die paar tientjes van de update.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 29.07.2025 - 22:00
door Frits V70
Volvo moet het gewoon kosteloos oplossen. Punt. Maar goed dat het geen airbags zijn...... Hebben ze mazzel mee.

46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 30.07.2025 - 05:28
door Kick
teebee schreef: 29.07.2025 - 20:50
Kick schreef: 29.07.2025 - 18:48 Ik denk dat er groot verschil is in auto's die nog onder garantie vallen en die waar dat niet het geval is.
Waarom zou daar verschil in zijn? Het euvel is door Volvo zelf veroorzaakt, dus wat heeft garantie een mee te maken.
Een merk als Volvo zou zich kapot moeten schamen om er ook maar over te denken de klant te laten bijdragen …
Ik heb hier gelezen dat de fix kosteloos was voor iemand die vertelde dat z'n auto nog onder garantie viel. Mijn auto is dat duidelijk niet en ik krijg te horen dat het mij 60 á 70 euro gaat kosten. Paar postings terug verteld iemand dat hij 51 euro moest betalen. Geen idee of zijn/haar auto onder garantie is maar ik denk (ik denk!) dat het niet zo is. Vandaar dat ik het vermoeden heb (ik zeg dus niet dat het zo is!) dat er een verschil is.

Overigens ben ik het met iedereen eens dat het een kosteloze fix zou moeten zijn.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 30.07.2025 - 08:57
door kawaman
IzzyT6 schreef: 29.07.2025 - 20:26 Als je auto contractueel uit garantie is, zijn de kosten van een reparatie in opdracht van de eigenaar voor de eigenaar zelf.
Als je auto contractueel nog in garantie zit, zijn de kosten van een reparatie niet voor de eigenaar maar voor de partij die de garantie verleend heeft.
Klopt wat je hierboven vermeld, maar in dit geval is het niet je auto die kapot is maar iets wat buiten de auto kapot is gegaan.
Daarom zijn de reparatie kosten in mijn ogen ook voor Volvo of Inrix of voor wie of wat dan ook.
Eigenlijk zou hier een terugroep actie van toepassing moeten zijn en het zou Volvo sieren als ze het op die manier oplossen.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 30.07.2025 - 09:36
door RobbieZ
Frits V70 schreef: 29.07.2025 - 22:00 Volvo moet het gewoon kosteloos oplossen. Punt. Maar goed dat het geen airbags zijn...... Hebben ze mazzel mee.

46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ik denk niet dat er mensen van Volvo zijn of dealers die hier meelezen op dit forum

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 30.07.2025 - 09:39
door volvo318
Kick schreef: 30.07.2025 - 05:28
teebee schreef: 29.07.2025 - 20:50
Kick schreef: 29.07.2025 - 18:48 Ik denk dat er groot verschil is in auto's die nog onder garantie vallen en die waar dat niet het geval is.
Waarom zou daar verschil in zijn? Het euvel is door Volvo zelf veroorzaakt, dus wat heeft garantie een mee te maken.
Een merk als Volvo zou zich kapot moeten schamen om er ook maar over te denken de klant te laten bijdragen …
Ik heb hier gelezen dat de fix kosteloos was voor iemand die vertelde dat z'n auto nog onder garantie viel. Mijn auto is dat duidelijk niet en ik krijg te horen dat het mij 60 á 70 euro gaat kosten. Paar postings terug verteld iemand dat hij 51 euro moest betalen. Geen idee of zijn/haar auto onder garantie is maar ik denk (ik denk!) dat het niet zo is. Vandaar dat ik het vermoeden heb (ik zeg dus niet dat het zo is!) dat er een verschil is.

Overigens ben ik het met iedereen eens dat het een kosteloze fix zou moeten zijn.
Mijn XC60 2020 valt idd buiten de garantie. Vandaar de 51 euro moeten betalen. Op de factuur staat als omschrijving "Algemene vergoeding"

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 30.07.2025 - 11:13
door rene.saab
46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ik denk niet dat er mensen van Volvo zijn of dealers die hier meelezen op dit forum
Ja hoor. Ik lees mee...;-) Specialist in Leeuwarden.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 30.07.2025 - 14:33
door dikkiedikenko
Contact gehad met de dealer. Tijdelijke oplossing staat gepland. Definitieve is vanaf kwartaal 4 beschikbaar in de update bij de beurt. Mijn dealer lost het gratis op. Service van de zaak. Zo kan het ook

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 30.07.2025 - 15:21
door RobbieZ
rene.saab schreef: 30.07.2025 - 11:13 46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ik denk niet dat er mensen van Volvo zijn of dealers die hier meelezen op dit forum
Ja hoor. Ik lees mee...;-) Specialist in Leeuwarden.
Kijk.....dat is positief.
Dat kan altijd bijdragen aan oplossingen.
Anders blijft het klagen in de ruimte.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 30.07.2025 - 16:22
door rene.saab
RobbieZ schreef: 30.07.2025 - 15:21
rene.saab schreef: 30.07.2025 - 11:13 46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ik denk niet dat er mensen van Volvo zijn of dealers die hier meelezen op dit forum
Ja hoor. Ik lees mee...;-) Specialist in Leeuwarden.
Kijk.....dat is positief.
Dat kan altijd bijdragen aan oplossingen.
Anders blijft het klagen in de ruimte.
De beste oplossing volgens mij is doorrijden tot Q4 als de definitieve oplossing er is. Het TJ schrijft niet of deze oplossing softwarematig is of anders.
Er draait iets achter de schermen bij Volvo niet meer en dat proberen ze weer werkend te krijgen als ik ze mag geloven.

Gelukkig is er AppleCarplay/AndroidAuto.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 31.07.2025 - 11:05
door RobbieZ
rene.saab schreef: 30.07.2025 - 16:22
RobbieZ schreef: 30.07.2025 - 15:21
rene.saab schreef: 30.07.2025 - 11:13 46 pagina's vol hier. Volvo wake up!!
Ja hoor. Ik lees mee...;-) Specialist in Leeuwarden.
Kijk.....dat is positief.
Dat kan altijd bijdragen aan oplossingen.
Anders blijft het klagen in de ruimte.
De beste oplossing volgens mij is doorrijden tot Q4 als de definitieve oplossing er is. Het TJ schrijft niet of deze oplossing softwarematig is of anders.
Er draait iets achter de schermen bij Volvo niet meer en dat proberen ze weer werkend te krijgen als ik ze mag geloven.

Gelukkig is er AppleCarplay/AndroidAuto.
Beste rene.saab,
Ik ben erg benieuwd naar jouw mening over het volgende.
Zou een optie full screen AppleCarplay/AndroidAuto niet een goede zijn?

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 31.07.2025 - 12:31
door rene.saab
RobbieZ schreef: 31.07.2025 - 11:05
rene.saab schreef: 30.07.2025 - 16:22
RobbieZ schreef: 30.07.2025 - 15:21

Kijk.....dat is positief.
Dat kan altijd bijdragen aan oplossingen.
Anders blijft het klagen in de ruimte.
De beste oplossing volgens mij is doorrijden tot Q4 als de definitieve oplossing er is. Het TJ schrijft niet of deze oplossing softwarematig is of anders.
Er draait iets achter de schermen bij Volvo niet meer en dat proberen ze weer werkend te krijgen als ik ze mag geloven.

Gelukkig is er AppleCarplay/AndroidAuto.
Beste rene.saab,
Ik ben erg benieuwd naar jouw mening over het volgende.
Zou een optie full screen AppleCarplay/AndroidAuto niet een goede zijn?
Applecarplay is altijd een betere optie vind ik persoonlijk. Ik heb geen ervaring met die boxjes voor full screen.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 31.07.2025 - 15:19
door dikkiedikenko
Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 31.07.2025 - 15:28
door vvmark
Dat zou mooi zijn. Helemaal als de navigatie info via carplay dan ook nog tussen de tellers komt.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 31.07.2025 - 16:26
door Kick
dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Waar ben je geweest? Welk jaartal is je auto? En moest je iets betalen?

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 31.07.2025 - 16:27
door MisterNick
dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Mhm als goedmakertje voor het gedoe met RTTI?

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 31.07.2025 - 16:46
door dikkiedikenko
Kick schreef: 31.07.2025 - 16:26
dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Waar ben je geweest? Welk jaartal is je auto? En moest je iets betalen?
ik ben bij harrie arendse in Almelo geweest. Daar is de auto ook in onderhoud. Daarom was het service. Ik heb een xc60 d4 uit 2017... model 2018.

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 31.07.2025 - 17:48
door MisterNick
dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 16:46
Kick schreef: 31.07.2025 - 16:26
dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Waar ben je geweest? Welk jaartal is je auto? En moest je iets betalen?
ik ben bij harrie arendse in Almelo geweest. Daar is de auto ook in onderhoud. Daarom was het service. Ik heb een xc60 d4 uit 2017... model 2018.
Dat is dezelfde dealer die het ook kosteloos oplost voor mij

Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.

Geplaatst: 31.07.2025 - 19:17
door teebee
MisterNick schreef: 31.07.2025 - 16:27
dikkiedikenko schreef: 31.07.2025 - 15:19 Bij de dealer geweest en heb weer groene lijntjes.
De monteur wist me te vertellen dat volvo werkt aan een update met fullscreen carplay/android auto. Zoals in de nieuwere modellen. Release datum is nog een vraagteken.
Mhm als goedmakertje voor het gedoe met RTTI?
Vast…. Maar ongetwijfeld wel tegen betaling….