Pagina 1 van 1
V70 Bi fuel houdt in op LPG?
Geplaatst: 14.02.2007 - 16:18
door fraggle
Ik heb en bi fuel uit 2000 die perfect loopt op benzine.
Lpg doet het wel, echter, lijkt wel of er vermogen weg is. Alsof je continu in een te hoge versnelling rijdt. Loopt niet lekker. Stottert, gewoon gek.
Enig idee wat het is?
Jan
Geplaatst: 14.02.2007 - 17:11
door Gast
Gasverdeelhuis? (reviseren)
Maar vervang eerst de filters (goedkoopste en makkelijkste)
Zie handleidingen, daar heb ik over beide gevallen wat geschreven.
Ook willen de injectorklepjes wel eens stuk zijn, maar past eigenlijk niet bij jouw storing. (kan dus wel).
Wat is Km-stand en het gepleegde onderhoud aan de installatie?
Geplaatst: 14.02.2007 - 22:16
door fraggle
Ja, Maar dat gasverdeelhuis.... kan het dan dat hij op benzine loopt als een zonnetje? Op benzine loopt hij helemaal perfect. Dat ect lampje brandt eigenlijk niet, heeeeeeeeeeel soms. en na starten is het dan weer weg.
Filters, bougie etc, allemal gedaan, heeft nét een beurt gehad.
KM Stand is twee ton, auto heeft net een beurt gehad. Onderhoud aan lpg installatie? Is alleen bij garage geweest.
Geplaatst: 14.02.2007 - 22:33
door Gast
fraggle schreef:Ja, Maar dat gasverdeelhuis.... kan het dan dat hij op benzine loopt als een zonnetje?
Ja, gas is dan immers afgesloten.
fraggle schreef:Dat ect lampje brandt eigenlijk niet, heeeeeeeeeeel soms. en na starten is het dan weer weg.
ect lampje??? wat bedoel je precies?
fraggle schreef:Filters, bougie etc, allemal gedaan, heeft nét een beurt gehad.
KM Stand is twee ton, auto heeft net een beurt gehad. Onderhoud aan lpg installatie? Is alleen bij garage geweest.
Een Volvo garage met LPG-specialisten?
Vertel dan direct welke, want die zijn er maar weinig.

(ervaring)
Vraag even of ze ook het filter bij de gasafsluiter hebben vervangen!
Waarschijnlijk krijg je het antwoord: waar, welke?
Succes

Geplaatst: 15.02.2007 - 16:05
door fraggle
OK, dus gasverdeelhuis is echt alleen voor gas en niet voor benzine?
Nee, geen volvo lpg specialist, maar wel iemand die mijn andere 850G3 altijd uitstekend onderhouden heeft.
Ets lampje, est, ik weet niet meer precies hoe dat lampje heet, maar zijn hele topics aan gewijd en hebbe te maken met het feit dat er problemen zijn met je gasverdeelhuis.
Concreet, jij denkt filter bij gasafsluiter? En toch ook mogelij gasverdeelhuis? Ik heb begrepen dat dit laatste makkelijk zelf te doen is?
Jan
Geplaatst: 15.02.2007 - 20:38
door Gast
fraggle schreef:Ets lampje, est, ik weet niet meer precies hoe dat lampje heet, maar zijn hele topics aan gewijd en hebbe te maken met het feit dat er problemen zijn met je gasverdeelhuis.
Ik kijk hier al een poosje rond op dit Forum, maar ets lampje voor gasverdeelhuis?
Bedoel je het lampje met het motortje erin?
Krijg je ook tekst, links in je scherm?
Wanneer gaat het lampje weer uit?
Of bedoel je misschien ETM?
voor @Ben
= (gasklephuis)
fraggle schreef:Concreet, jij denkt filter bij gasafsluiter? En toch ook mogelij gasverdeelhuis? Ik heb begrepen dat dit laatste makkelijk zelf te doen is?
Ik geef alleen een mogelijke volgorde van reparatie advies, dit qua materiaal kosten en sleutel tijd.
Goedkoopste en snelste reparatie, (als dit nog nooit gedaan is, is dit sowieso goed)
vervangen LPG filters S60/V70 BiFuel. Necam-installatie
Goedkoop, alleen vergt wat meer tijd en
kunde.
revisie gasverdeelblok S60/V70 BiFuel. Necam-installatie
fraggle schreef:Nee, geen volvo lpg specialist, maar wel iemand die mijn andere 850G3 altijd uitstekend onderhouden heeft.
Vraag je onderhoudsman of hij dit hieronder bij jouw V70 ook al eens heeft gedaan. (bij 2 ton in ieder geval even laten controleren)
controleren en kleppen stellen van B5244…motoren S60/V70 >2000
Bij jouw 850G3 was dit namelijk niet nodig.
Geplaatst: 15.02.2007 - 23:05
door Ramon&Ramon
Dit probleem zoals je het beschrijft lijkt inderdaad op te strakke kleppen!
Geplaatst: 15.02.2007 - 23:06
door Ramon&Ramon
Maar dat kan Alex goedkoop voor je oplossen denk ik.

Geplaatst: 16.02.2007 - 22:43
door Gast
Ik heb wel een adresje en ander nog wel één in Utrecht en omstreken.

Geplaatst: 17.02.2007 - 12:58
door fraggle
Sorry voor de verwarring, ik heb even gekeken.
Het lampje waar ik op doel en waar hier vaak over gesproken wordt is het est lampje in dahsboard, voor het electronisch gasklephuis.
Dat lampje brandt momenteel niet en toch rijdt de auto slecht op gas. Nogmaals, op benzine als een zonnetje. Ik vraag me af, of het dit gasklephuis kan zijn. Is dat gasklephuis echt alleen voor gas, of is dat ook voor benzine?
Ik zal navraag doen mbt de filters bij de garage.
Alex, adresje in Utrecht? Vertel? Momenteel baal ik zo van de manier waarop de auto rijdt op gas dat ik zelfs overweeg om hem maar weer te verkopen, 2 maanden na de import, gloednieuwe apk en verder gewoon een heerlijke auto. Maar dat is natuurlijk ook geen oplossing.
Iedere tip, ieder advies is welkom.
Geplaatst: 17.02.2007 - 13:58
door Ramon&Ramon
dat lampje is niet alleen van het gasklephuis,hoe je daar bij komt weet ik niet,maar goed.
Geplaatst: 17.02.2007 - 14:03
door fraggle
staat in de manual van de auto? P13, ETS, electronisch gasklepsysteem..
Geplaatst: 17.02.2007 - 14:58
door Gast
fraggle schreef:staat in de manual van de auto? P13, ETS, electronisch gasklepsysteem..
?Het gehele systeem van pedaal to gasklep?
Het huis gemonteerd op het inlaatspruistuk, met electronica en de gasklep heet: gasklephuis ook wel ETM genoemd.
IVM LPG ("alleen BiFuel"
Necam) heeft de auto ook nog een gasverdeelhuis.
Deze is bevestigd op een beugel onder je inlaatspruitstuk.
Ik heb ook nog even gekeken in mijn boekje (2002) P13, ETS??? Welke bladzijde?
Je hebt het nieuwe type V70 (II)?
Wat @Ramon&Ramon aangeeft is mogelijk, maar jij gaf aan dat hij perfect loopt op benzine.
Daarom denk/dacht ik aan wat anders.
Hoewel je wel aangeeft dat er een lampje ging brandden. Dus....... :?
@fraggle: Even voor de zekerheid: de motor draait op benzine absoluut perfect?
Bij stationair ligt de motor en rustig in? (niet licht schommelen?)
De computer zorgt er namelijk voor dat 1 slecht functionerende cilinder niet of nauwelijks visueel wordt waargenomen.
Ook met een uitlaatgastest kom je er dan niet uit. Waarden blijven goed,
(motor wordt bijgeregeld door computer).
Aleen door compressiemeten en lektest krijg je dan zekerheid.
Succes
Geplaatst: 17.02.2007 - 15:03
door Gast
fraggle schreef:Alex, adresje in Utrecht? Vertel? Momenteel baal ik zo van de manier waarop de auto rijdt op gas dat ik zelfs overweeg om hem maar weer te verkopen, 2 maanden na de import, gloednieuwe apk en verder gewoon een heerlijke auto. Maar dat is natuurlijk ook geen oplossing.
Ik vertel: PM naar @Ramon&Ramon.
Import? Weet je zeker dat je een originele BiFuel (af Volvo fabriek) hebt?
Waar zit je gastank? Wat is het merk van de gasintallatie?
Foto van onder de motorkap?
Rustig, komt wel goed. Doe die PM maar.

Geplaatst: 20.02.2007 - 11:48
door Gast
En @fraggle, al een oplossing?
Geplaatst: 27.02.2007 - 09:44
door fraggle
Heeft door vakantie en kapotte pc even geduurd...
Nee, nog geen oplossing, helaas. Ja, is originele bi-fuel, staat ook op typepapieren en op auto. Gasinstallatie is van Koltec. Auto is import uit Belgie, is daar jaarlijks gecontroleerd, laatste keer (feb 2006) is er een nieuwe vulleiding geplaatst oid.
Met auto op vakantie gegaan. Boven 120 lijken gasproblemen minder te zijnm en boven 140 nauwelijks merkbaar. Op Benzine rijdt auto als een zonnetje. Vlak voor vakantie een software update laten uitvoeren, geen effect. Gas is nog steeds een probleem. Paar keer gehad dat ets lampje ging branden en dan rijdt de auto op zowel gas als benzine waardeloos. (waardeloos is stotterend en stotend gas, geen vermogen) Even motor aan/uit en het is voorbij.
Hoor graag wat te doen/waar heen te gaan.
Geplaatst: 27.02.2007 - 10:56
door Gast
Zie PM