paneeltje verwijderen

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
hammer_rites
2nd Gear member

Ik ben bezig een handsfree kit te verwijderen, maar blijf steken op een paneeltje dat niet wil meewerken:
Afbeelding

Het gaat om het paneeltje met de houtprint, dat los moet om die telefoonhouder te kunnen verwijderen. Rond het contactslot blijft-ie ergens op hangen, maar ik durf niet meer kracht te zetten. De rechterkant schiet zonder problemen los. Is er een magisch lipje dat ik misschien vanaf de achterkant moet indrukken? (Wat ik al wel heb zitten "voelen") of had het eigenlijk zo eraf moeten komen? Het zou natuurlijk kunnen dat er bijvoorbeeld bij de inbouw iets is kapotgegaan, en dat die jongens de boel bij mekaar hebben gehouden door er een dot lijm tussen te plempen...

Als iemand een tip heeft, voordat ik m'n geduld verlies en naar de haakse slijper grijp... ;-)
'98 940 LPT estate
Fat Rat
5th Gear member

*pakt gelijk paneeltje van 740 op*
Ter hoogte van de knik zit het paneeltje vast met een ijzeren beugeltje met voorzichtig trek werk is deze heel los te krijgen en bij het contactslot zit het paneeltje achter het kusntof rond de stuurkolom gehaakt. Als het goed is moet je met voorzichtig trekken vanaf het midden zo richting stuur de boel netjes los kunnen krijgen.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
hammer_rites
2nd Gear member

Fat Rat schreef:*pakt gelijk paneeltje van 740 op*
Ah, auto-onderdelen op de salontafel. Ik wist wel dat ik niet de enige was, en dat er ook iemand moest zijn met dat paneeltje naast de afstandsbediening :-)
Ter hoogte van de knik zit het paneeltje vast met een ijzeren beugeltje met voorzichtig trek werk is deze heel los te krijgen en bij het contactslot zit het paneeltje achter het kusntof rond de stuurkolom gehaakt. Als het goed is moet je met voorzichtig trekken vanaf het midden zo richting stuur de boel netjes los kunnen krijgen.
Dat was 'em, precies zoals je zei eigenlijk. Een beetje helpen met een schroevendraaiertje om die linker haakjes eruit te wippen, maar dat is misschien niet eens nodig als je dat middelste ijzeren beugeltje eerst echt helemaal vrijmaakt, wat bij mij niet helemaal het geval was als ik eraan terug denk.

In ieder geval, paneeltje los, en nog intact ook.

Het forum in optima forma als je het mij vraagt. Bedankt Fat Rat!
'98 940 LPT estate
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

't is net Lego :lol:
Misschien dat die Denen hebben afgeken :razz:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”