Volvo importeren vanuit Zweden naar Nederland
-
- Starter
Mijn vader woont in Zweden (en heeft de Zweedse nationaliteit). Ik ben op zoek naar een degelijke gezinsauto. Nu overweeg ik een tweedehands Volvo (740 5 deurs) te importeren. Wie heeft hier ervaring mee? Loont dit de moeite? Zijn de Volvo's in Zweden inderdaad goedkoper? Waar moet ik op letten? Wat is een redelijke prijs?
- liquid_force
- 6th Gear member
check een site als www.blocket.se (marktplaats) of www.bytbil.se eens voor actuele prijzen ...
-
- 1st Gear member
Ik woon in Zweden, en kan je vertellen dat de auto's hier over het algemeen een stuk goedkoper zijn. Weet echter niet precies hoeveel verschil het maakt als je de BPM in aanmerking neemt. Kan me bedenken dat de auto's uit zweden meer voor hun kiezen hebben gehad dan in Nederland (=sneeuw; steenslag vanwege niet pekelen, veel zand/grind paden en wegen en het rijden van langere afstanden)
Ik kan je technisch niet helpen, maar om een goed beeld te krijgen van de Zweedse automarkt en prijzen, kan ik je www.bytbil.com en www.blocket.se aanraden.
Last but not least - ik ken redelijk wat mensen hier die auto's geïmporteerd hebben. Al die auto's komen uit Duitsland. Alleen daarom al denk ik dat het een slimmere keuze is eentje uit Duitsland te halen dan een auto uit Zweden te halen.
Ik kan je technisch niet helpen, maar om een goed beeld te krijgen van de Zweedse automarkt en prijzen, kan ik je www.bytbil.com en www.blocket.se aanraden.
Last but not least - ik ken redelijk wat mensen hier die auto's geïmporteerd hebben. Al die auto's komen uit Duitsland. Alleen daarom al denk ik dat het een slimmere keuze is eentje uit Duitsland te halen dan een auto uit Zweden te halen.