Aangezien ik een wel heel jonge Volvo rijder ben (ik heb hem net) ben ik erg benieuwd naar of er nog specifieke gebreken voorkomen bij een Volvo V40 1.9TD. Ik heb net een nieuwe distributieriem/spanrollen/waterpomp laten plaatsen zodat ik er weer een 100.000 kilometer tegenaan kan. Nu heb ik vandaag een kleine 300 kilometer gereden en toen ik de auto af liet koelen kwam er een verschrikkelijk geluid onder de motorkap vandaan

Ik heb de motorkap opengemaakt en zag dat het geluid bij de distributieriem vandaan kwam. Na wat rommelen met een blok hout en drukken op de veer van de zelfaanspanner lijkt er 1 spanrol klaarblijkelijk niet vervangen te zijn. Als de auto stationair draait geeft dat een heel ijzerig/blikkerig/ moeilijk te omschrijven geluid. Als je een beetje gas geeft is het weg. Iemand bekend met soortgelijke eigenaardigheden? Ben gelijk naar een "adresje" gereden en die weet wat hij bestellen moet en je kan er goed bij dus het probleem wordt volgende week al verholpen. Ik heb al veel auto's gehad en vandaar mijn algemene vraag of dit type auto zo zijn eigen specifieke dingetjes heeft? Alvast bedankt voor jullie reactie/antwoord,
pv