sinds 3 maanden heb ik een Volvo V40 TD uit eind 96
en vanmorgen starte ik hem, hij start altijd goed, ook deze keer.. maar na 10 seconde begon de motor slecht te lopen, en sloeg bijna af.. met meer gas ging hij weer beter lopen..
dus ik rijd een klein stukje, niets aan de hand.. maar na 300 meter gaat ie weer heel slecht en onregelamtig lopen..
het lambda sensor lampje blijft ook aan en ik heb geen idee wat dit is, ik heb een beetje op internet gekeken.. maar ik wordt er niet echt wijzer van, kan iemand misschien een tip geven voor ik naar de garage ga?
Alvast bedankt..!!
groeten guido
V40 Lamda sensor
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik zou eerst eens kijken of het stekkertje wat aangesloten is op de lambda sensor wel goed contact maakt. Volgens mij zit deze sensor of op het uitlaat spruitstuk of bij de katalisator.
Wat ook kan is dat de sensor defect is en dan moet deze vervangen worden, zonder kan je niet rijden want het motormanagement mist dan een signaal.
Wat ook kan is dat de sensor defect is en dan moet deze vervangen worden, zonder kan je niet rijden want het motormanagement mist dan een signaal.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ik denk dat de klepspeling te strak staat,onvoldoende compressie tijdens de koude start en de warmloop fase.
als deze nog nooit gesteld zijn ,is dat meestal het probleem.
een lambda sensor heeft deze motor niet.
als deze nog nooit gesteld zijn ,is dat meestal het probleem.
een lambda sensor heeft deze motor niet.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 08:14
maar als het met te strakke kleppen te maken heeft, kan dat toch nooit in 1 keer komen? ik had nooit problemen met een koude start, en nu start ik hem, loopt de motor goed, en na 10 seconde ofzo gaat het lambda lampje aan en gaat de motor slecht lopen, en flink detoneren?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat merk je nu des te meer omdat de buiten temperatuur lager wordt.
laat hem uitlezen op storingen bij de dealer enz,of waar jij wilt!
laat hem uitlezen op storingen bij de dealer enz,of waar jij wilt!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14.01.2007 - 21:48
het is de klep van de dieselpomp die lekt, waardoor teveel diesel naar de verbranding gaat en dus het motormanagement de lamba sensor doet oplichten.
Het inspuitventiel wordt dan vervangen. Bij elke TD ph1. gaat dat kapot denk ik
Het inspuitventiel wordt dan vervangen. Bij elke TD ph1. gaat dat kapot denk ik
- ren
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 18:36
- Locatie: Hellevoetsluis
bij een beetje zg. bosch centrum hebben ze ook de spullen om je systeem uit te lezen. zelf ondervonden dichtsbijzijnde dealer is +- 20 km verder voor me, en heb niet altijd zijn om dat stukje te rijden....
850 GLT 2.5 20v´93
V40 1.8i 16v G3 ´97
V40 1.9 td 115pk ´04
V40 1.8i 16v G3 ´97
V40 1.9 td 115pk ´04