Aankoop Volvo 850 2.0i lpg estate 1995

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Eagel1973
Starter

Hoi allemaal,

Deze reactie in minpunten geplaatst, maar advies gekregen om een nieuwe topic te plaatsen, bij deze dus :D Graag respons :D

Ik ben Edi en wij, mijn vriendin en ik, zijn op zoek naar een auto voor haar. We hebben een 850 2.0 i op gas op het oog, met 292.000 op de klok.
Nu zijn we benieuwd naar reacties op het type en het gas gedeelte. We hebben hier maar een 2 of 3 tal reacties gezien van iemand en die was alleen maar positief. Kan en wil iemand hier op reageren??? (ik vond het wel een toepasselijk onderdeel om op te reageren, omdat het over minpunten gaat.)

We hebben 2 maal proef gereden en het oogt en voelt wel als een vootreffelijke auto.

Ik hoor het graag.

Gr. E
Beter een optimist die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk heeft...

Volvo 850 2.0i 10v estate '95
Honda Goldwing 1500SE 1992
Ludo
6th Gear member

ook even het aankooptips topic op het 850 forum lezen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0

persoonlijk ben ik geen voorstander van de magere 126 pk'tjes die in het vooronder liggen.
kortgezegd: hij trekt geen grote worst van tafel....
Obelix71
2nd Gear member

Belangrijk is om de onderhoudshistorie van een auto te kennen.

Goed onderhoud maakt of breekt een auto.

En je zou eventueel ook een anwb aankoopkeuring op die Volvo kunnen laten uitvoeren.
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
Eagel1973
Starter

Als ik de reacties zo bekijk zijn er eigenlijk weinig "nadelen of mogelijke problemen" aan de 850.
Het onderhoudsboekje zit erbij en de distr.riem is bij 240k nog vervangen (50k terug dus)
De motor start goed bij koude start (en motor was echt koud, heb ik gecheckt) Heb ook de oude eigenaar gesproken en die kwam wel betrouwbaar over.

Wat betreft power en dus het aantal pk's hebben wij, en met name mijn vriendin geen problemen mee. We zijn geen snelheidsmonsters en hoeven niet van 0 tot 100 in 5 seconden :)
Het moet een auto worden waar ze 100 km per dag mee kan afleggen en voor eventuele vakanties :) Ik rij zelf in een Ford Fusion van de baas :( goed voor zijn doel, maar had liever een Volvo gehad :D

Oke, hij is vrij zwaar en vrij duur omdat G3 niet zou kunnen, naar ik vernomen heb, maar een stukje "veiligheid" telt ook denk ik zo.
(Jha ik heb de filmpjes van de crashes gezien)

Mochten er nog mensen zijn met andere tips, maandag 31-12-2007 valt de beslissing. We hebben namelijk op het laatste moment nog een andere auto aangeboden gekregen via een famillielid. (1 die ik niet wil haha) Een opel corsa van 1995 1.5D
Ik bedoel,.....

Nou ja, alvast bedankt voor de reacties en als we tot de koop komen dan zal ik hier wel vaker iets posten.

Groetjes Edi en Mariëlle

p.s. dit is de advertentie
http://link.marktplaats.nl/137205039

Ludo
6th Gear member

Obelix71 schreef:Belangrijk is om de onderhoudshistorie van een auto te kennen.

Goed onderhoud maakt of breekt een auto.
nou ik weet niet hoor, ben het hier toch niet helemaal mee eens.
doorgaans is toch de regel dat je wel een 1500 euro opzij houd voor de verborgen gebreken.
ook bij dealer onderhouden en/of liefhebbers auto's.
Obelix71
2nd Gear member

@Ludo bij ene nieuwe eigenaar gaan vaak dingen kapot door andere rijstijl of dingen die niet opgevallen zijn door de oude eigenaar.

Maar een slecht onderhouden auto zijn veel meer kosten aan verbonden om de auto goed te krijgen dan aan een goed onderhouden auto.

@eagle1973.
De keus maken tussen een corsa 1.5D en een 850 tja.
corsa II 1.5D niks mis mee maar is dan aleen meer een vervoermiddel voor die afstanden dan een comfortabelere 850.
Lijkt mij het belangrijkste haar de keus te laten maken.

Veel succes met de keuze.

Groetjes Richard
witte 460 1.9TD weer in nieuwstaat gelukkig!!!!
Ludo
6th Gear member

Obelix71 schreef:@Ludo bij ene nieuwe eigenaar gaan vaak dingen kapot door andere rijstijl of dingen die niet opgevallen zijn door de oude eigenaar.
nou als je bij dingen vanaf dag 1 of 2 uitkomt heeft dat niet veel met rijstijl te maken.
het is eerder omdat men als koper niet weet of er iets stuk is of niet, dat je het pas later merkt.
en dat is net wat ik bedoel, men gaat af op mooie advertenties.
als een auto dealer onderhouden is, of bereden door een (échte) liefhebber zoals in vele advertenties staat, merk je meteen als er wat scheelt.
bij de dealers hoort controle bij een onderhoudsbeurt.
dingen die doorgaans niet opgemerkt worden zijn o.a. draagarmen, airco's die niet of onvoldoende werken (tot lekke verdampers toe), totaal gare motorrubbers met lekke keerringen als gevolg....
dealer onderhouden of auto van liefhebber heeft mijn inziens totaal geen meerwaarde... je kan het draaien en keren zoals je wil, je komt altijd pas achteraf bij de gebreken uit.
nu is het wel ook een feit dat de prijs hierin meespeelt, maar doorgaans worden hoofdprijzen gevraagd en zijn er achteraf een hoop teleurstellingen.
Eagel1973
Starter

Obelix71 schreef:
@eagle1973.
De keus maken tussen een corsa 1.5D en een 850 tja.
corsa II 1.5D niks mis mee maar is dan aleen meer een vervoermiddel voor die afstanden dan een comfortabelere 850.
Lijkt mij het belangrijkste haar de keus te laten maken.

Veel succes met de keuze.

Groetjes Richard
Dat doe ik inderdaad, haar de keuze laten maken. Zij moet er voornamelijk in rijden. :twisted:
Tenzij ze de volvo kiest, dan is het :cry: dat ze er voornamelijk in mag rijden :D:D haha

volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Heb aankooptips voor een volvo uit de 200,700 en 900 serie. Maar ook goed bruikbaar voor de 800 serie.

Is deze Volvo uit de eerste of tweede serie?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Eagel1973
Starter

volvorider schreef:Heb aankooptips voor een volvo uit de 200,700 en 900 serie. Maar ook goed bruikbaar voor de 800 serie.

Is deze Volvo uit de eerste of tweede serie?
Alle info die ik heb staat in de kop en in de advertentie. Of het de eerste of de tweede is dat weet ik niet. Zoveel weet ik nou net weer niet van Volvo :)

Het betreft een 850 2.0 i estate uit 1995
http://link.marktplaats.nl/137205039
Het is een auto op gas met 292k op de teller.

Meer weet ik echt niet :)

Groetjes Edi

Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”