Achterbumper verzakt

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
sjoerdtomas
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 08.01.2008 - 23:19

Hallo hallemaal, ik ben nieuwehier op het forum, mijn naam is Sjoerd Tomas en ben sinds kort in het bezit van een 440 1.8i uit 95.

Ik heb de auto tweedehands overgekocht en bij de aankoop kon ik zien dat de in kleur gespoten achterbumper ongeveer 1 cm verzakt is en rondom niet goed meer aansluit aan de carrosserie. Hij zit echter wel goed vast voor zover ik kan inschatten. Nou heb ik even rondgespit en als ik
het goed begrijp moet ik om te beginnen wat parkertjes in de spatborden loshalen.
Maar dan wordt het vaag voor mij, begrijp ik goed dat er een stalen balk met vier bouten (bereikbaar in de kofferbak) vastgebout zit aan de auto en dat de plastic bumper met klemmetjes op de stalen balk geklikt zit? En de zijkanten zitten over stalen houders geschoven o.i.d.??
Ik vraag dit allemaal omdat ik de bumper eraf wil halen om te kijken of ik een of ander kan terugbuigen of verstellen zodat de bumper er weer mooi op kan liggen.
Is dit mogelijk denken jullie en hoe moet dit dan??

Verder nog een vraagje; welk type heb ik?? Hij is 1.8i, Cetus velgen, halfleder bekleding, centrale vergendeling, elektrische spiegels, elektrische ramen voor, airco en leeslampjes en achterspoiler...

bedankt alvast en sorry voor het lange verhaal :)
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

Ik denk nordic
Volvo is het wordt het en blijft het
lucrouvroye
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:31
Locatie: Elsloo

1 cm verzakt is meer regel dan uitzondering bij de Volvo 4-serie.
Het is een grote zeldzaamheid als je er een vind die er nog goed uitziet en waarbij de bumpers nog wel goed aansluiten.

Ik adviseer je om je de moeite te sparen; het resultaat valt waarschijnlijk tegen en over een paar weken zie je niet meer dat je er wat aan gedaan hebt.
Corolla 1.3DX 1985 - Volvo 340 Winner 1985 - Volvo 460GLE 2.0i 1993 - Volvo 360 1988 - Volvo 850GLT 20V 1993 - Toyota Corolla 1.6GT Twin Cam 1986 - Mazda 323 Formule 4 1985 - Volvo 360 GLS 1984 - Volvo 360 GL 1987 - Volvo 460 2.0i sportsline 1996 - Volvo 440 2.0i 1995 - en nu weer een Toyota Corolla 1994
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ik weet dat bij de oudere typen (1989) de zijkanten nog eens uit de "geleidingen" springen. Controleer dit maar of ze nog vast zitten. Verder is het inderdaad accepteren.

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Of je binnen(stalen)bumper moet weggerot zijn. Dat komt maar altevaak voor. Een nwe is te verkrijgen voor rond de €150,00
sjoerdtomas
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 08.01.2008 - 23:19

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik vond het opvallend hoe slecht de bumper aansluit, hij zit echter wel goed vast, ook aan de zijkanten. Maar het wegzakken komt door een rotte stalen balk waarschijnlijk? Er valt verder niks af te stellen?
Ik heb namelijk wel t idee dat ie een tikkie heeft gehad, bovenop heeft ie ook lichte glooiing/bobbel.
Jan460
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30.08.2006 - 21:03

De bumper is aan de zijkanten zeker af te stellen! Zoals boven genoemd zit de bumper aan de zijkant in een soort sleetjes. Als je de bout losdraait kun je de bumper makkelijk verstellen.
gertvanderspek
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34

Mijn bumper heeft ook een tikje gehad en dan krijg je inderdaad een bobbel.
Als je dit niet wil dan op de sloop een goede halen en die overzetten.
Efe goed kijken hoe je hem los haalt. En oppassen dat de bouten niet afknappen.

Ps er gaat een verhaal de ronde dat als het plastic goed heet gestookt wordt weer in model te buigen is.
Dit heb ik zelf niet uit geprobeert en als je het doet kun je beter bij een sloper proberen dan op die van je zelf.

groeten, Gert
sjoerdtomas
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 08.01.2008 - 23:19

Ik zla eens wat bouten gaan losdraaien aan mijn beestje. Ben benieuwe of ik hem bij dea achterbak ook wat omhoog kan tillen. De bumper is verder gewoon strak dus een nieuwe van de sloop loont in mijn ogen niet.

Dank allemaal voor de input!
Gebruikersavatar
lovemy440
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 21.06.2007 - 23:19

Bij mij is mijn achterbumper sinds een paar weken vernieuwd. Op de sloop een nieuwe balk gehaald, voor €60 euries, gelast en in de zwarte hammerite gezet. Nu zit ie er weer strak op (en nee lucrouvroye, die van mijn is en blijft strak; ben ik nu een uitzondering? :p)
Me:

Volvo 440 Basic 1.7 75 pk
bouwjaar 1991, sold

Volvo 460 Nordic HTA, 1.8i 90 pk , automaat,
modeljaar 1997, bouwjaar 1996, sold

Volvo V40 Europa Sports Navigatie Automaat, 2.0i 136pk
bouwjaar 2003

My Dad:
Volvo V40 Europa Nordic Sports Exclusive Navigatie, 1.8i 125pk
bouwjaar 2004
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Die van mij was altijd strak en van het zomer i de zomer een nieuwe achter bumper eropgezet incl. binnenbumer en die is nog altijd niet verzakt.
Simpelse is om de 4 bouten iets los te draaien zodat de bumper kan bewegen. 2 bouten in je kofferbak net onder je lampen, de andere twee moet je onder e auto kruipen.
Neem dan 2 plaatjes karton en doe die onder je lampen. nu de bumper naar boven duwen en de bouten weer vastdraaien.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”