Hallo,
probleem betreft een volvo v70 bj 2002 ocean race 170PK 120.000km
In november 2007 viel ineens mijn motorvermogen weg. Ging heel hard stationair draaien en volgens liep de toeren terug waarna hij op 3 poten ging lopen. Motor uitgezet en daarna liep de motor weer gewoon. Alleen gaf hij de melding motormanagement service vereist spoed.
Ben een dag daarna naar de dealer geweest. Fout melding uitgelezen en de dealer gaf aan dat het gasklephuis gereinigd moest worden. Afspraak hiervoor met een grote beurt kon pas per 03-01-2008. Tussentijds diverse keren zelfde euvel gehad.
3 januari 2008 auto gebracht en kon deze weer om 17.00 uur weer ophalen (kosten€ 410.) Bij wegrijden bleek de auto nog zelfde melding te geven. Navraag bij de dealer (dus niet eerst zelf door hun gecommuniceerd) liet weten dat de auto een storing heeft die ze nog nooit eerder bij dit types auto’s hebben gezien.
Storing betreft motor is verstopt door koolaanslag en sludge. Motor, inlaatspruitstuk, gasklephuis en labyrint moeten gereinigd of worden vervangen. Door de vervuiling zal ook de nokkenasversteller moeten worden vervangen.
Mijn vraag is of het probleem jullie bekend voorkomt en of de oplossing van de garage juist is? Of moet ik een seccond opinie vragen bij een andere dealer? Wie kan mij in deze helpen? Volgens de garage moet ik de te verwachte kosten inschatten op minimaal € 1500.
Groeten Ray
Motormanagement service vereist spoed
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hallo Ray,
Zo te zien ben je nieuw hier op het forum. Allereerst welkom! Ik heb de zelfde auto, maar dan met een dubbel aantal km's, maar dit ter zijde.
Je moet hier op het forum maar even rondbladeren. Gebruik daarbij de zoekfunctie eens op "ETM" en "gasklephuis".
Ik wordt echt helemaal zat van die dealers die menen dat ze bij het bekende probleem met de inferieure kwaliteit van de ETM's nogsteeds beginnen met het reinigen. Daarna volgt er standaard een software-update. Ook dat helpt geen ene zier, maar je moet het wel allemaal betalen! Ze zijn gewoon versleten en er moet gewoon een nieuwe in. Kosten: ongeveer € 600,00 voor je non-turbo. Je zou de eerste zijn bij wie coulance wordt toegepast, dit terwijl er in andere landen een terugroepaktie van Volvo zelf is geweest, waar ze kosteloos zijn vervangen. Maar je kunt altijd om korting vragen, omdat hij standaard kapot gaat. Men wil bij de Volvo-dealer nog wel eens heel dom en naïef overkomen, maar ze weten zeer goed wat er speelt!
Dan de feitelijke problemen. Deze heeft de vorige eigenaar met mijn auto ook gehad. Deze storing is destijds verholpen door iets af te sluiten. Ik weet alleen niet meer wat er toen is dichtgezet. Ik ben het hier ook al meerdere keren tegen gekomen. Er is ergens een stop in gezet, of er is een bepaalde klep vastgelast. Zoiets in elk geval. Volgens mij had het iets van doen met de carterventilatie, maar dat laatste kan ik mishebben.
Ik zou de reacties hier op nog even afwachten en inderdaad ook eens met een andere dealer contact opnemen. Ook een bezoekje aan een specialist kan zeker geen kwaad. Deze problematiek is inmiddels zo vaak voorgekomen bij de V70, dat ze (ook) daar van wanten weten. En de prijsopgave gaat je sowieso beter bevallen!
Oja, naast je ETM kan ook je luchtmassa meter nog defect zijn. Kijk daarvoor even in dit topic. Al hoewel jij wel een andere foutmelding kreeg zou ik e.e.a. niet gelijk uitsluiten.
Succes!
Zo te zien ben je nieuw hier op het forum. Allereerst welkom! Ik heb de zelfde auto, maar dan met een dubbel aantal km's, maar dit ter zijde.
Je moet hier op het forum maar even rondbladeren. Gebruik daarbij de zoekfunctie eens op "ETM" en "gasklephuis".
Ik wordt echt helemaal zat van die dealers die menen dat ze bij het bekende probleem met de inferieure kwaliteit van de ETM's nogsteeds beginnen met het reinigen. Daarna volgt er standaard een software-update. Ook dat helpt geen ene zier, maar je moet het wel allemaal betalen! Ze zijn gewoon versleten en er moet gewoon een nieuwe in. Kosten: ongeveer € 600,00 voor je non-turbo. Je zou de eerste zijn bij wie coulance wordt toegepast, dit terwijl er in andere landen een terugroepaktie van Volvo zelf is geweest, waar ze kosteloos zijn vervangen. Maar je kunt altijd om korting vragen, omdat hij standaard kapot gaat. Men wil bij de Volvo-dealer nog wel eens heel dom en naïef overkomen, maar ze weten zeer goed wat er speelt!
Dan de feitelijke problemen. Deze heeft de vorige eigenaar met mijn auto ook gehad. Deze storing is destijds verholpen door iets af te sluiten. Ik weet alleen niet meer wat er toen is dichtgezet. Ik ben het hier ook al meerdere keren tegen gekomen. Er is ergens een stop in gezet, of er is een bepaalde klep vastgelast. Zoiets in elk geval. Volgens mij had het iets van doen met de carterventilatie, maar dat laatste kan ik mishebben.
Ik zou de reacties hier op nog even afwachten en inderdaad ook eens met een andere dealer contact opnemen. Ook een bezoekje aan een specialist kan zeker geen kwaad. Deze problematiek is inmiddels zo vaak voorgekomen bij de V70, dat ze (ook) daar van wanten weten. En de prijsopgave gaat je sowieso beter bevallen!
Oja, naast je ETM kan ook je luchtmassa meter nog defect zijn. Kijk daarvoor even in dit topic. Al hoewel jij wel een andere foutmelding kreeg zou ik e.e.a. niet gelijk uitsluiten.
Succes!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:10
Hoi nog bedankt voor je respons.. ik heb de berichten afgewacht echter verder nog geen respons!
Je geeft aan dat ik naar een specialist moet gaan.. Heb je een adres?
De volvo dealer lijkt me niet de aangewezen partij daar deze denk ik solidair is met de volco dealer waar ik mijn bedenkingen tegen heb...
Groet Ray
Je geeft aan dat ik naar een specialist moet gaan.. Heb je een adres?
De volvo dealer lijkt me niet de aangewezen partij daar deze denk ik solidair is met de volco dealer waar ik mijn bedenkingen tegen heb...
Groet Ray
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:10
Oceanracer schreef:Hallo Ray,
Zo te zien ben je nieuw hier op het forum. Allereerst welkom! Ik heb de zelfde auto, maar dan met een dubbel aantal km's, maar dit ter zijde.
Je moet hier op het forum maar even rondbladeren. Gebruik daarbij de zoekfunctie eens op "ETM" en "gasklephuis".
Ik wordt echt helemaal zat van die dealers die menen dat ze bij het bekende probleem met de inferieure kwaliteit van de ETM's nogsteeds beginnen met het reinigen. Daarna volgt er standaard een software-update. Ook dat helpt geen ene zier, maar je moet het wel allemaal betalen! Ze zijn gewoon versleten en er moet gewoon een nieuwe in. Kosten: ongeveer € 600,00 voor je non-turbo. Je zou de eerste zijn bij wie coulance wordt toegepast, dit terwijl er in andere landen een terugroepaktie van Volvo zelf is geweest, waar ze kosteloos zijn vervangen. Maar je kunt altijd om korting vragen, omdat hij standaard kapot gaat. Men wil bij de Volvo-dealer nog wel eens heel dom en naïef overkomen, maar ze weten zeer goed wat er speelt!
Dan de feitelijke problemen. Deze heeft de vorige eigenaar met mijn auto ook gehad. Deze storing is destijds verholpen door iets af te sluiten. Ik weet alleen niet meer wat er toen is dichtgezet. Ik ben het hier ook al meerdere keren tegen gekomen. Er is ergens een stop in gezet, of er is een bepaalde klep vastgelast. Zoiets in elk geval. Volgens mij had het iets van doen met de carterventilatie, maar dat laatste kan ik mishebben.
Ik zou de reacties hier op nog even afwachten en inderdaad ook eens met een andere dealer contact opnemen. Ook een bezoekje aan een specialist kan zeker geen kwaad. Deze problematiek is inmiddels zo vaak voorgekomen bij de V70, dat ze (ook) daar van wanten weten. En de prijsopgave gaat je sowieso beter bevallen!
Oja, naast je ETM kan ook je luchtmassa meter nog defect zijn. Kijk daarvoor even in dit topic. Al hoewel jij wel een andere foutmelding kreeg zou ik e.e.a. niet gelijk uitsluiten.
Succes!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Nog even ter aanvulling op mijn relaas. Ik maakte melding van de carterventilatie, maar dat is niet correct. Volgens mij was het de EGR-klep. Als je het 100% zeker wilt weten, bel ik even met de "oude" dealer. Die kunnen het nog wel terugvinden.
Welk gedeelte van het land ben je woonachtig?
Welk gedeelte van het land ben je woonachtig?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:10
Hoi mede Ocean racer; bedankt voor je reactie. Ik woon in zwanenburg tussen Haarlem en Amsterdam. Bedankt dat je voor mij je dealer wilt bellen
Hoop dat je voor mij nog een goed maar vooral betrouwbaar adtres weet.
Ik hoor van je.
Hoop dat je voor mij nog een goed maar vooral betrouwbaar adtres weet.
Ik hoor van je.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Navraag gedaan bij Furness Almelo en wat bleek:
De VCT is bij 63.600 km vervangen. In het Nederlands ook wel variabele magneetklep tbv de nokkenasverstelling.
Toch staat mij ook nog iets anders bij de geest, maar dat zal ik wel mishebben. In jouw regio kan ik je geen advies voor een second opinion geven. Misschien anderen hier een idee voor een goed adres?
De VCT is bij 63.600 km vervangen. In het Nederlands ook wel variabele magneetklep tbv de nokkenasverstelling.
Toch staat mij ook nog iets anders bij de geest, maar dat zal ik wel mishebben. In jouw regio kan ik je geen advies voor een second opinion geven. Misschien anderen hier een idee voor een goed adres?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race