alarmlichtschakelaar uitbouwen V40 1.8i 1999

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
BerryH
Starter

Hallo allemaal,

ik heb het probleem dat de richtingaanwijzers het regelmatig niet doen, wat veroorzaakt wordt door een vervuilde of versleten alarmlichtschakelaar. Door de schakelaar een paar keer in te drukken gaat het wel weer een tijdje goed, maar dit tijdje wordt steeds korter! En omdat mijn auto binnenkort voor de APK moet wil ik het nu definitief repareren.

Wie kan mij vertellen hoe ik de alarmlichtschakelaar kan uitbouwen? Dan kan ik kijken of hem kan schoonmaken/repareren of dat ik hem moet vervangen.

Berry
V40 1.8i 1999
Zuipschuit
2nd Gear member

Hallo Berry,

ik het hetzelfde probleem gehad bij mijn V40 van 1998.

Uitbouwen (even uit mijn hoofd, het is weer meer dan een jaar geleden);
haal de drie knoppen van de luchtcirculatie eraf.
trek het paneeltje eruit-->pas op voor beschadigingen
maak de schroeven van het bovenliggende panneel los.
haal voorzichtig de draaibare uitblaamonden los. (heeeeel voorzichtig de schroevendraaier bij het draaipunt iets oplichten)
schuin naar boven kijkend zie je ook nog 1 of 2 schroeven zitten. Demonteer deze schroeven en het paneeltje kan eruit. Er zitten schuine opstaande randen-->ook hier iets indrukken met een schroevendraaier ertussen.
Wanneer het paneeltje los is, kan je de schakelaar achterwaarts verwijderen.
Ik heb de schakelaar ingespoten met een reinigingsmiddel en het probleem is over.

succes!!!
BerryH
Starter

Hallo Zuipschuit,

bedankt voor je snelleantwoord, ga ik morgen of overmorgen proberen!
Als het gelukt is (of niet lukt!) meld ik me wel weer.

groeten Berry
Marsupilami
2nd Gear member

Hallo Berry,

Hier staat met foto´s het eerste deel van de klus weergegeven. Weliswaar bij een Phase 2, maar dat zal het probleem niet zijn. Mij is het hiermee ook perfect gelukt.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16787
Volvo V40 2.0 Europa Sports 2002 Black Saphire
laheije
4th Gear member

Marsupilami schreef:Hallo Berry,

Hier staat met foto´s het eerste deel van de klus weergegeven. Weliswaar bij een Phase 2, maar dat zal het probleem niet zijn. Mij is het hiermee ook perfect gelukt.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=16787
Kijk eens goed naar de vraag, het gaat over een alarmlichtschakelaar en niet over het vervangen van lampjes.
Slaap kindje slaap.
Precies wat een ambtenaar doet de hele dag. :P
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Marsupilami
2nd Gear member

Misschien is het verband voor jou moeilijk te leggen, maar om bij de alarmlichtschakelaar te komen moet je eerst de verwarmingsknoppen verwijderen. En hoe dat moet staat beschreven in dat topic: Ingewikkeld hè...

p.s. wat hebben sommige mensen toch tegen ambtenaren, die mensen doen toch niets
laheije
4th Gear member

Daar wordt in de verwijzing die je geeft niet over een alarmlicht gesproken, vertel het dan wat duidelijker dan voorkom je zulke reacties is mijn advies.
Ja dat is het hem nou net ze doen toch ook niets behoudens wat vergaderen misschien en dat stuit de meeste tegen de borst. :P
Huub
Turbodesk
5th Gear member

Waarom moeten er zo snel verwijten naar andere forummers gemaakt worden als ze iemand proberen te helpen?

Het gebeurt hier op het forum steeds vaker en ik vind het niet professioneel.

Als je een reactie op iemand wilt geven doe dat dan op een vriendelijke manier. Zo blijft het hier ook leuk en krijgen we ook niet dat mensen geen reactie meer willen geven omdat ze wel eens afgezeken zouden kunnen worden.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
BerryH
Starter

Ach, volgens mij zitten ze gewoon te zeuren omdat ze zeuren leuk vinden, en niet om elkaar af te zeiken.
En ik heb de foto's waar Marsipulami naar verwijst bekeken, en het helpt wel om te zien wat je zo ongeveer moet doen, bedankt dus, Marsipulami.

groeten Berry
Marsupilami
2nd Gear member

Laheije laatste woord?
laheije
4th Gear member

Neen mag jij doen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”