Parkeersensor achteraf inbouwen

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
FelixS80
Starter

Hallo! Ben hier relatief nieuw, kom vanavond in het bezit van een S80 uit 1999.

En daar komt de vraag; ik wil hem eigenlijk net zo netjes houden als-ie nu is. Daarom wil ik graag aan de achterzijde parkeersensoren inbouwen (voor heb je volgens mij zicht genoeg). Maar welk merk / type is het beste en voor welke prijs gaat dat. En is inbouwen een beetje te doen?

Ik dacht zelf aan eentje met gewoon een heel bescheiden led-schermpje dat ik ergens boven de achterruit kan monteren. Ik hoef geen TV op mijn dashboard (zie je ook nog weleens).

Wie heeft hier ervaring mee? Voldoen de wat goedkopere setjes (je kunt ze al vanaf 60 pleuro krijgen)?

Ben benieuwd,
Felix
Oceanracer
Geartronic member

Zelf heb ik een achteraf ingebouwde set van Volvo. Zonder ledjes o.i.d. Als ik in de achteruit schakel, hoor je 1 piepje. Wanneer je achteruit rijdt, en dichterbij een object komt gaat hij wederom piepen. De interval versnelt, naarmate je dichterbij komt en dit wordt een monotome piep als je er bijna tegenaan zit. Werkt perfect. Kosten zijn mij niet bekend. Meen wel dat in bedrading reeds is voorzien.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
cammaro
2nd Gear member

Ik heb bij mijn eigen s80 ook sensoren achteraf ingebouwd. Het setje koste mij toen 60 euro. Ook zoals oceanracer omschrijft 1 piep bij achteruit inschakelen enz. Orgineel is natuurlijk het mooiste maar wel prijzig.

Het was alleen ff zweten om de bumper er zonder beschadigen eraf te krijgen voor de rest valt het wel mee.

pascal
volvo c70 saffron pearl
2.3 t5 lekker roffelen
Max
7th Gear member

cammaro schreef:Ik heb bij mijn eigen s80 ook sensoren achteraf ingebouwd. Het setje koste mij toen 60 euro. Ook zoals oceanracer omschrijft 1 piep bij achteruit inschakelen enz. Orgineel is natuurlijk het mooiste maar wel prijzig.

Het was alleen ff zweten om de bumper er zonder beschadigen eraf te krijgen voor de rest valt het wel mee.

pascal
Bij mij is die er achteraf ook ingebouwd. Het werkt prima, alleen lastig dat de schakelaar om 'm uit te zetten (bij gebruik van aanganger o.i.d.) in de kofferbak zit. Natuurlijk merk je dat pas als je achteruit rijdt. Die ga ik nog een keer doortrekken.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
FelixS80
Starter

Maar welk merk gebruik je dan? En werkt het verder naar behoren? 60 pleuro klinkt niet echt duur, althans, 1 parkeerschade voorkomen en je bent er al dik uit... Is dat die van Parkmatic?
Battlecruiser
8th Gear member

Er zijn trouwens ook setjes te koop van 2 sensoren die aan een nummerplaathouder vast zitten. Daardoor heb je een minimum aan inbouwtijd nodig.

Afbeelding
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
nmklop
2nd Gear member

Battlecruiser S80 schreef:Er zijn trouwens ook setjes te koop van 2 sensoren die aan een nummerplaathouder vast zitten. Daardoor heb je een minimum aan inbouwtijd nodig.

Afbeelding

Die heb ik ook.
Otto
tjompe

Ik laat dit setje volgende week installeren :
Velleman :

Afbeelding
tjompe

Zopas de wagen afgehaald MET achteruitrijsensoren. Zoals reeds eerder gezegd betrof het een setje van Velleman components. Ben zeer tevreden over het resultaat. Professioneel geplaatst en een perfecte werking. Bovendien zeer handig met het LCD schermpje. Ik betaalde er 200 euro voor, belachelijk weining, als je bedenkt wat ik er allemaal voor in de plaats kreeg : 4 sensoren met LCD schermpje, plaatsing, sensoren gespoten en gevernist in koetswerkkleur, een kwart litertje verf (overschot) en de BTW...
Het zelfde zou bij een Volvo dealer 700 euro kosten !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gjburg
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi ik heb er ook wel eens over zitten denken maar vind het erg lelijk staan als ze niet in kleur zijn maar mag je de sensoren gewoon spuiten?

En veranderd of beinvloed dit niets aan de werking?
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002

PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
Oceanracer
Geartronic member

Navraag gedaan bij plaatselijk schadeherstelbedrijf en deze raadde het me af.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
angelkwarteltje
1st Gear member

Tom

Waar heb je dit laten doen. Ik ben pas in het bezit van een S60 en denk er al over om over een tijdje parkeersensoren te laten plaatsen. Het is geen must maar zou wel gemakkelijk zijn gezien het zicht naar achteren.
Het ziet er netjes uit vind ik.

Mt vr gr THeo :8:
Armin
2nd Gear member

gjburg schreef:Hoi ik heb er ook wel eens over zitten denken maar vind het erg lelijk staan als ze niet in kleur zijn maar mag je de sensoren gewoon spuiten?

Je kan de sensoren gewoon spuiten, het ultrasoon geluid gaat gewoon door de lak heen.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Armin schreef:
gjburg schreef:Hoi ik heb er ook wel eens over zitten denken maar vind het erg lelijk staan als ze niet in kleur zijn maar mag je de sensoren gewoon spuiten?

Je kan de sensoren gewoon spuiten, het ultrasoon geluid gaat gewoon door de lak heen.
zet ze in de primer, lak ze in kleur en dek ze af met blanke lak en ik wil je nog wel eens horen
crackedtooth
5th Gear member

tjompe schreef:Ik laat dit setje volgende week installeren :
Velleman :

Afbeelding
waar was dat voor 200e incl instllatie?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Wolfs XC
5th Gear member

De dealer vraagt rond de 600Euro voor het achteraf monteren van parkeersensoren op een V/XC70.
Fredhead
Geartronic member

angelkwarteltje schreef:Tom

Waar heb je dit laten doen. Ik ben pas in het bezit van een S60 en denk er al over om over een tijdje parkeersensoren te laten plaatsen. Het is geen must maar zou wel gemakkelijk zijn gezien het zicht naar achteren.
Het ziet er netjes uit vind ik.

Mt vr gr THeo :8:
Je kan beter zeggen gezien het gebrek aan zicht naar achteren.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Armin
2nd Gear member

bart simpson schreef:
Armin schreef:

zet ze in de primer, lak ze in kleur en dek ze af met blanke lak en ik wil je nog wel eens horen
Ik monteer ze regelmatig voor mijn klanten. Ik spuit ze inderdaad in de primer en daarna in kleur, is geen probleem.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
tjompe

crackedtooth schreef:
tjompe schreef:Ik laat dit setje volgende week installeren :
Velleman :

Afbeelding
waar was dat voor 200e incl instllatie?
Liet dit doen bij DE MAERE Kurt
Kruishoutemsesteenweg
9750 Zingem
Oost-Vlaanderen
België.

Werd geplaatst met verstand van zaken. Sensors werden ingebouwd op dezelfde uitsparing voor zien door Volvo; Sensors werden gespoten en gevernist.
Resultaat = bijna perfect.
Als je wil kan ik je zijn telefoonnummer ook bezorgen.

Mvg,
T.
tjompe

Hier nog een aantal foto's voor en na :

Afbeelding

Afbeelding

Ik liet daar mijn afneembare trekhaak ook plaatsen. Ipv 780 bij de dealer betaalde ik 533 euro..

T.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”