OLIELEKKAGE
- pephond
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 26.10.2007 - 21:36
Enige weken geleden had ik een behoorlijke olielekkage o.m. via de keerring van de krukas. Die is vervangen maar lekt nog steeds. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met een "axiaal" bewegende krukas en derhalve is daar weinig aan te doen. Ik heb nu LecWec aan de olie toegevoegd hetgeen lekkende keerringen en pakkingen moet dichten. Heeft iemand hier ervaring mee of een ander idee misschien?

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Dat soort middeltjes is eigenlijk bedoelt voor oude en verharde keerringen, daar zitten weekmakers in om ze weer soepel te maken. Op een nwe keerring werkt dit niet, die zijn nog soepel van nieuwheid. Ik denk dat bij nwe keerringen dit middel weleens averechts kan werken. Vaak is het probleem dat er een groefje op de krukas is ingesleten door de oude en verharde keerringen en inwerking van vuil. Daardoor kan een nwe niet meer goed aansluiten op de as. Soms lukt het met een andersoortige keerring met een dubbele lip, maar of deze ook verkrijgbaar zijn voor deze toepassing weet ik niet.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
2 vragen: Heb je het over de voorkant van het blok of de achterkant en is de keerring vervangen door een viltring zoals er origineel inzit of door een rubber keerring?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- pephond
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 26.10.2007 - 21:36
Er zat een rubber keerring in en nu ook weer (het blok is pas van 1993). Ik bedoel de voorkant van het blok (distributiezijde). De fabrikant van het middel beschrijft overigens dat het zeker ook werkzaam is bij nieuwe keerringen.... al was het maar uit voorzorg. Het moet ook werken bij pakkingen, dus of we het hier over weekmakers hebben betwijfel ik dan weer! Het middel is pas werkzaam na 150 Km. gereden te hebben. De andere lekkage die ik bescheef betrof een pakking tussen een deksel en het blok achter de distributie. Die pakking is ook vervangen.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
- Locatie: Boornbergum