Ik weet dat Falken ZE912 www.Falken.nl nog niet zo lang op de nl markt is,
maar is er toevallig al iemand die enige ervaring heeft met dit stukje rubber onder een S60?.
Gezien het feit dat de amerikaanse consumentenbond deze band zeer goed uit de test kwam
weet ik niet hoeveel waarde ik hieraan kan hechten.
Ervaring Falken ZE912 banden ??
- Crazybiker60
- Starter
Inderdaad niet hoopgevend, maar misschien hebben ze geleerd.
Zou dan wel interresant zijn als er een onafhankelijk test zou zijn tussen de ZE512 en de ZE912.
Zou dan wel interresant zijn als er een onafhankelijk test zou zijn tussen de ZE512 en de ZE912.
-
- 7th Gear member
wat kun je verwachten van 40 euro per stuk banden..

- Fat Rat
- 5th Gear member
damn en ik was al niet te spreken over dee 55 euro per stuk Tyfoon connexion's die ik onder de 740. Tenminste niet als ik ze vergeleek met de 75 euro per stuk Uniroyal's
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 1st Gear member
Ik heb ze onder mn 850 liggen, moet zeggen dat het stille bandjes zijn. Bij droog weer is de grip ook top, bij nat minder, zeker als je 170pk maximaal op de voorwielen knalt in zn 1, dan heeft ie echt tractieproblemen.
Slijtage kan ik niet beoordelen, heb de banden 2 maanden.
Al met al geen beroerde band, maar de volgende worden toch Bridgestone Potenza RE050A.
Slijtage kan ik niet beoordelen, heb de banden 2 maanden.
Al met al geen beroerde band, maar de volgende worden toch Bridgestone Potenza RE050A.
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Crazybiker,
Ik heb 2 jaar geleden de fout gemaakt om mijn Michelin banden te vervangen voor het huismerk van Profile Tyrecenter onder mijn S60. Het ging hier om het merk Interstate. Het betrof destijds de twee achterwielen (225/45/17).
De auto kreeg er boven de 100km/u een "zwabberig" weggedrag van en je voelde de auto zich in een bocht echt zetten. Net alsof hij over de wang van de band heen rolde. Kortom een drama en een zeer onzeker aanvoelende wegligging!
Hun ervaring is dat sommige merken/modellen (o.a. Porsche, Mercedes, en naar blijkt bepaalde modellen van Volvo) erg gevoelig zijn voor het type band dat er word gemonteerd. Dus ik zou zeker voor een A-merk gaan.
Ik zou dus niemand aanraden om onder een S60 een B-merk band te monteren.
Mijn broer is werkzaam bij betreffende bandenfitter. De Interstate was destijds nog niet zolang op de markt. Het is op zich een goede band maar zij hadden er, op dat moment, nog niet de ervaring mee hoe deze het zou doen onder de S60.
De banden hebben zij na ongeveer 750km gereden te hebben weer terug genomen en heb toen weer een A-merk, Pirelli P Zero, laten monteren. (Ik hoefde, uiteraard, alleen het verschil in nieuwprijs bij te betalen). Een wereld van verschil en weer een zeker gevoel achter het stuur.
Een kennis van mij heeft een S40 (Classic). Ik vroeg hen of zij plezier hadden van de auto. Ik kreeg te horen dat het een prima auto was, alleen de wegligging zou vreselijk zijn. Ik heb zelf ooit een V40 gehad en had niet die ervaring met de auto. Ik kreeg een sterk vermoeden, wat werd bevestigd toen wij gingen kijken wat voor merk banden er waren gemonteerd. Je raadt het al... Een onbekend B-merk. Zij hebben op mijn advies andere banden laten monteren en de S40 blijkt veel beter te rijden.
Er zullen misschien wel B-merk banden zijn die wel goed zullen functioneren onder de S60, maar de vraag is welke. Ik zou het dus niet gokken...
Groeten,
Berry
Ik heb 2 jaar geleden de fout gemaakt om mijn Michelin banden te vervangen voor het huismerk van Profile Tyrecenter onder mijn S60. Het ging hier om het merk Interstate. Het betrof destijds de twee achterwielen (225/45/17).
De auto kreeg er boven de 100km/u een "zwabberig" weggedrag van en je voelde de auto zich in een bocht echt zetten. Net alsof hij over de wang van de band heen rolde. Kortom een drama en een zeer onzeker aanvoelende wegligging!
Hun ervaring is dat sommige merken/modellen (o.a. Porsche, Mercedes, en naar blijkt bepaalde modellen van Volvo) erg gevoelig zijn voor het type band dat er word gemonteerd. Dus ik zou zeker voor een A-merk gaan.
Ik zou dus niemand aanraden om onder een S60 een B-merk band te monteren.
Mijn broer is werkzaam bij betreffende bandenfitter. De Interstate was destijds nog niet zolang op de markt. Het is op zich een goede band maar zij hadden er, op dat moment, nog niet de ervaring mee hoe deze het zou doen onder de S60.
De banden hebben zij na ongeveer 750km gereden te hebben weer terug genomen en heb toen weer een A-merk, Pirelli P Zero, laten monteren. (Ik hoefde, uiteraard, alleen het verschil in nieuwprijs bij te betalen). Een wereld van verschil en weer een zeker gevoel achter het stuur.
Een kennis van mij heeft een S40 (Classic). Ik vroeg hen of zij plezier hadden van de auto. Ik kreeg te horen dat het een prima auto was, alleen de wegligging zou vreselijk zijn. Ik heb zelf ooit een V40 gehad en had niet die ervaring met de auto. Ik kreeg een sterk vermoeden, wat werd bevestigd toen wij gingen kijken wat voor merk banden er waren gemonteerd. Je raadt het al... Een onbekend B-merk. Zij hebben op mijn advies andere banden laten monteren en de S40 blijkt veel beter te rijden.
Er zullen misschien wel B-merk banden zijn die wel goed zullen functioneren onder de S60, maar de vraag is welke. Ik zou het dus niet gokken...
Groeten,
Berry
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- Oceanracer
- Geartronic member
Citaat ANWB bandentest:
Nat wegdek
Ook op nat zien we over het algemeen zeer goede prestaties. Pirelli is hier de beste terwijl Nankang en Marangoni – aanbieders uit het goedkope segment – duidelijke tekortkomingen hebben. De Falken presteert ondermaats bij het remmen op nat en is “niet aan te raden”. Deze band heeft bijna 37 meter remweg nodig terwijl de toppers met minder dan 30 meter uitkomen. Dit betekent een onvoldoende op het rapport die niet meer opgehaald kan worden.
Dat is een verschil van 2 autolengtes! Need I say more?
Hier ook nog wat Falken leesvoer.
Nat wegdek
Ook op nat zien we over het algemeen zeer goede prestaties. Pirelli is hier de beste terwijl Nankang en Marangoni – aanbieders uit het goedkope segment – duidelijke tekortkomingen hebben. De Falken presteert ondermaats bij het remmen op nat en is “niet aan te raden”. Deze band heeft bijna 37 meter remweg nodig terwijl de toppers met minder dan 30 meter uitkomen. Dit betekent een onvoldoende op het rapport die niet meer opgehaald kan worden.
Hier ook nog wat Falken leesvoer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- MDA
- 5th Gear member
Die heb ik ook onder een opel corsa gehad jaren geleden! Ongeloofelijk wat een troep! Ik wist niet hoe snel ik ze er weer af moest halen en vervangen door A-merken. Ik heb mezelf vervloekt voor het uitgeven van die 50 euro voor de Tyfoons, en sindsdien heb ik nooit meer een B-merk aangeraakt...Fat Rat schreef:damn en ik was al niet te spreken over dee 55 euro per stuk Tyfoon connexion's die ik onder de 740. Tenminste niet als ik ze vergeleek met de 75 euro per stuk Uniroyal's
On-Topic: Over die Falken weet ik niks, maar ik zou het persoonlijk niet doen.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Crazybiker60
- Starter
Na het lezen van al jullie commentaar, wordt mijn gevoel wel extra bevestigd.
- Edgar
- 5th Gear member
Dat zou geen verkeerde keuze zijn al is mijn favoriet toch echt Pirelli Zero Neronickk. schreef:maar de volgende worden toch Bridgestone Potenza RE050A.

Op banden bezuinigen :roll: zou ik nooit doen...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- xantingo
- 2nd Gear member
Het wil ook zeggen dat waar de eerste stilstaat de tweede nog een snelheid van ongeveer 40 km/u rijdt (grof uitgerekend)...Oceanracer schreef:Deze band heeft bijna 37 meter remweg nodig terwijl de toppers met minder dan 30 meter uitkomen.
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
- Oceanracer
- Geartronic member
Klopt helemaal...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
-
- 2nd Gear member
Vorig jaar stond er in een duits vakblad een bandentest.
Hierbij kwam het zweeds merk Nokian er zeer goed uit:
De band was goed bij nat weer, lange levensduur en weinig rolweerstand,
weinig rolgeluiden zowel in het interieur als buiten de wagen.
Heeft iemand ervaring met dit bandenmerk onder een S60.
Is dit een A- of B merk? Ik heb van dit merk nog nooit gehoord.
Hierbij kwam het zweeds merk Nokian er zeer goed uit:
De band was goed bij nat weer, lange levensduur en weinig rolweerstand,
weinig rolgeluiden zowel in het interieur als buiten de wagen.
Heeft iemand ervaring met dit bandenmerk onder een S60.
Is dit een A- of B merk? Ik heb van dit merk nog nooit gehoord.
- Bart
- 8th Gear member
Er liggen 2 Nokians onder onze 850, geen enkel negatief commentaar op. Ze werden bij de Euromaster als een B-merk omschreven toen ik daar 2 nieuwe BF Goodridges ging halen, maar daar heb ik verder maling aan. Liggen nu op de achterwielen; stil, wegligging is prima, slijtage kan ik helaas nog niets over zeggen.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Bart
- 8th Gear member
205/55 R16, bij de Euromaster in de "aanbieding", daarom inclusief montage e.d. 75 Euro per band betaald.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
- sportfan27
- 2nd Gear member
Ik heb onder mijn vorige auto ( BMW 525i ) de Falken ZE-912 gehad in de maat 235-40-R18 en die bevielen prima , ze zijn stil en sturen strak.
De grip in de regen was ook prima , veel beter dan de Tornado,s ( kwikfit)
en Fulda,s die eronder lagen toen ik hem kocht.
Ik heb momenteel onder mijn S80 Vredestein wintrac extreme zitten maar wil daar als zomerbanden weer Falkens onder gooien, alleen dan de FK-452 , deze zijn nog stiller ( zie stilleautobanden.nl) en hebben velgbescherming .
De grip in de regen was ook prima , veel beter dan de Tornado,s ( kwikfit)
en Fulda,s die eronder lagen toen ik hem kocht.
Ik heb momenteel onder mijn S80 Vredestein wintrac extreme zitten maar wil daar als zomerbanden weer Falkens onder gooien, alleen dan de FK-452 , deze zijn nog stiller ( zie stilleautobanden.nl) en hebben velgbescherming .
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ik geef zonder meer toe dat discussies over 'welke olie voor mijn ....?' , welke brandstof voor mijn ..... ?' en 'welke banden voor mijn .... ?' zijn op elk autoforum de interessantste maar ook de meest vermakelijke discussies !.
Sinds 1500 km heb ik DELFIN DK5000 215/55 R16 97W gemonteerd op de originele stalen velgen cpl. met Spaanse 'putdeksels' .
Kosten incl. montage/balanceren voor 4 banden: € 260 !
Dit is wat er 'ergens' gezegd wordt over deze banden:
Delfin tyres are designed in full accordance with European standards and manufactured in Indonesia. State of the art technology and European "know how" in a popular size assortment makes Delfin an exceptional product.
Distinctive features of the Delfin are its dry and wet grip and precise steering response, which is particularly evident in the cornering. In addition, Delfin has a low rolling resistance, high mileage and low tyre noise. The tyre is also equipped with a special rim protection and both the DK5000 and DK7000 sport a contemporary tread pattern. Add to this an optimum price/quality ratio and you are on to a winner!
Of het allemaal waar is ?
In ieder geval zijn ze 'muisstil' en hebben een prima weggedrag (erg subjectief natuurlijk) zowel op de snelweg als ook op de vele uiterst bochtige en smalle wegen die ik hier dagelijks berijd.
Gedrag bij nat wegdek ? Nog geen idee want daar doen we hier nauwelijks aan !

In mijn intussen lange 'autoleven' (vele merken/types) heb ik in ieder geval wel vastgesteld dat A-merken zeker niet altijd de verwachtingen waarmaken en B-merken zeker niet per definitie slecht zijn !
O ja, ik ben nog iets vergeten: Discussies over dat schakelen 'sportief' is/zou zijn vind ik óók interessant maar vooral ...... vermakelijk :twisted:
Sinds 1500 km heb ik DELFIN DK5000 215/55 R16 97W gemonteerd op de originele stalen velgen cpl. met Spaanse 'putdeksels' .
Kosten incl. montage/balanceren voor 4 banden: € 260 !
Dit is wat er 'ergens' gezegd wordt over deze banden:
Delfin tyres are designed in full accordance with European standards and manufactured in Indonesia. State of the art technology and European "know how" in a popular size assortment makes Delfin an exceptional product.
Distinctive features of the Delfin are its dry and wet grip and precise steering response, which is particularly evident in the cornering. In addition, Delfin has a low rolling resistance, high mileage and low tyre noise. The tyre is also equipped with a special rim protection and both the DK5000 and DK7000 sport a contemporary tread pattern. Add to this an optimum price/quality ratio and you are on to a winner!
Of het allemaal waar is ?
In ieder geval zijn ze 'muisstil' en hebben een prima weggedrag (erg subjectief natuurlijk) zowel op de snelweg als ook op de vele uiterst bochtige en smalle wegen die ik hier dagelijks berijd.
Gedrag bij nat wegdek ? Nog geen idee want daar doen we hier nauwelijks aan !

In mijn intussen lange 'autoleven' (vele merken/types) heb ik in ieder geval wel vastgesteld dat A-merken zeker niet altijd de verwachtingen waarmaken en B-merken zeker niet per definitie slecht zijn !
O ja, ik ben nog iets vergeten: Discussies over dat schakelen 'sportief' is/zou zijn vind ik óók interessant maar vooral ...... vermakelijk :twisted:
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- t_w
- 4th Gear member
@ Volvohans
Nokian zijn Finse banden. Erg sterk wat betreft winterbanden (typisch
) maar ook qua zomer beginnen ze aardig mee te doen.
@Sportfan27:
Wat betreft de site 'stilleautobanden', denk er wel aan, dat dit exterieur geluid is. Die site is uitgelegd op het milieu. Dat zegt dus helemaal niets over het interieur geluid!
Nokian zijn Finse banden. Erg sterk wat betreft winterbanden (typisch

@Sportfan27:
Wat betreft de site 'stilleautobanden', denk er wel aan, dat dit exterieur geluid is. Die site is uitgelegd op het milieu. Dat zegt dus helemaal niets over het interieur geluid!
Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...