hallo,
nu het nieuwe kenteken er is, wil ik binnen niet al te lange tijd een v70 uit Duitsland gaan importeren. Ja, ik heb erop gewacht..
Deze V70 moet van mij toch minstens een benzinemotor hebben waar minimaal 170 pk uit komt.
Eenmaal geïmporteerd wil ik er gas in laten bouwen, gezien de hoge brandstofprijzen.
De prijzen van V70's liggen in Duitsland redelijk gelijk, het maakt niet zoveel wat voor motor je erin neemt.
De vraag is dan ook:
Poll: Welke motor doet het 't beste op gas? (in v70 my 2002)
[*]2.0T 180pk (wel geleverd in Dld)
[*]2.4 170pk
[*]2.4T 200pk
[*]2.3 T5
[*]anders.
Tussenstand:
klik hier voor de tussenstand
Ook een poll maken? Klik hier
heeft iemand er ook ervaringen mee, lpg en turbo?
graag alleen stemmen als je ook echt ervaring hebt met betreffende motor en lpg.
thnx!
poll: welke motor kan het beste omgaan met lpg?
Lees hier maar eens:
Staat bijna alles wel in danwel via een link en het geldt ook voor de door jouw genoemde motoren.
Gewoon gas inbouwen en rekening houden met.......
Sowieso flashlube erbij op zetten.
Succes
Staat bijna alles wel in danwel via een link en het geldt ook voor de door jouw genoemde motoren.
Succes
-
- 4th Gear member
AlexV70 schreef:Lees hier maar eens:
Succes
linkje??????
-
- 1st Gear member
@alex: ik heb het topic doorgelezen, je had ook wel mogen aangeven dat alleen de links in de 2e post intressant waren. Heb nu 3 pagina's met een meeslepende discussie tussen jou en BS gelezen, maar ben er totaal niets mee opgeschoten.
De 3e link in de 2e post is intressant voor mij, de rest te verwaarlozen wegens < 170 pk.
Maar voor wat betreft jouw ervaring: je hebt nu een dieseltje. Wat is jouw voorkeur? gas of diesel?
De 3e link in de 2e post is intressant voor mij, de rest te verwaarlozen wegens < 170 pk.
Maar voor wat betreft jouw ervaring: je hebt nu een dieseltje. Wat is jouw voorkeur? gas of diesel?
mannelijk: Volvo vrouwelijk: Volvo
Sommigen vinden het uiterst interessant!Hotdog schreef:@alex: ik heb het topic doorgelezen, je had ook wel mogen aangeven dat alleen de links in de 2e post intressant waren. Heb nu 3 pagina's met een meeslepende discussie tussen jou en BS gelezen, maar ben er totaal niets mee opgeschoten.

Dat is moeilijk.Hotdog schreef:Maar voor wat betreft jouw ervaring: je hebt nu een dieseltje. Wat is jouw voorkeur? gas of diesel?
Ik heb een voorkeur voor gas, zeker gezien de prijs verhouding.
De diesel heeft mijn voorkeur ivm het koppel bij een laag toerental en toch (is een feit) een
hogere betrouwbaarheid van de diesel. Dit vind ik persoonlijk minder belangrijk, maar ik rijd niet alleen
Ook een groot voordeel vind ik de actieradius, tank nu om de ± 900 km (kan beter) tegen ± 350 km op LPG.
En met een caravan is het op gas nog erger, bijna rijden van pomp naar pomp.
Ik heb nog geen idee wat ik bij de volgende auto ga doen (moet sowieso een turbo zijn). Bij LPG moet er een grote tank in dan 70 L.
Mijn wederhelft is helemaal blij met de diesel, van haar mag hij blijven.

Mijn verhaal nog eens doorgelezen en ook nu geen antwoord op je vraag.
De keuze blijft blijkbaar toch iets persoonlijks......................
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
De restwaarde is een mogelijk probleem en de technische onbetrouwbaarheid/uitval misschien ook, allemaal feitelijk te weinig om je echt druk over te maken als je een "fortuin" aan brandstofkosten bespaard hebt
-
- 4th Gear member
Helemaal mee eens en ik begrijp de cynische ondertoon. Ik rij zelf absoluut het liefst in mijn d5. Is gewoon een heerlijke motor maar de brandstofprijzen rijzen werkelijk de pan uit en dit geeft als resultaat dat veel mensen naar alternatieven kijken. Mijn dealer is ook geen voorstander van lpg maar gaf aan dat eventueel een optie zou zijn rijden tot er problemen komen, aangepaste kop erop en dan maar zien. Kost echter wel een fortuin zodat het twijfelachtig is of je dan nog verdient. Ik begrijp overigens niet waarom volvo met zijn goede reputatie m.b.t. lpg gekozen heeft voor andere klepstoters etc. Maar goed ik ben ook geen techneut, zal vast wel weer een reden hebben.bart simpson schreef:De restwaarde is een mogelijk probleem en de technische onbetrouwbaarheid/uitval misschien ook, allemaal feitelijk te weinig om je echt druk over te maken als je een "fortuin" aan brandstofkosten bespaard hebt
Misschien een beetje off-topic maar is 'downtunen' van de d5 interessant qua verbruik? Mijn verbruik zit tussen de 1 op 12 (slechtste score, korte ritten en veel koude motor) en 1 op 14,5 veel lange ritten. Ik gebruik de pk's nu amper en downtunen zal ook evt de levensduur ten goede komen. Voor mijn gevoel zou mijn s60 geartronic ook goed uit de voeten kunnen met ongeveer 130 pk. Is wellicht ook een interessante optie in deze dure (duurdere) autotijden. Voorlopig rij ik lekker door want het rijdt super (die diesel).
Restwaarde is geen probleem, als je kijkt wat ik heb afgeschreven op mijn V70 Bifuel in ruim 3 jaar, dat is een lachtertje.bart simpson schreef:De restwaarde is een mogelijk probleem en de technische onbetrouwbaarheid/uitval misschien ook, allemaal feitelijk te weinig om je echt druk over te maken als je een "fortuin" aan brandstofkosten bespaard hebt
Particulier verkocht, € 1250,- p/j afgeschreven. Wie doet me dat na met een dergelijke Volvo.
Tunen lijkt mij beter en dan het koppel wat lager zetten.gevanje schreef:Misschien een beetje off-topic maar is 'downtunen' van de d5 interessant qua verbruik? Mijn verbruik zit tussen de 1 op 12 (slechtste score, korte ritten en veel koude motor) en 1 op 14,5 veel lange ritten. Ik gebruik de pk's nu amper en downtunen zal ook evt de levensduur ten goede komen. Voor mijn gevoel zou mijn s60 geartronic ook goed uit de voeten kunnen met ongeveer 130 pk. Is wellicht ook een interessante optie in deze dure (duurdere) autotijden. Voorlopig rij ik lekker door want het rijdt super (die diesel).
Misschien deze vraag nog eens stellen bij Tunen. Enkele Forum sponsors (tuners) hebben hier vast een goed antwoord op.
Heb je automaat of schakel?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zegt een recent toegetreden D5 rijder.AlexV70 schreef:Restwaarde is geen probleem, als je kijkt wat ik heb afgeschreven op mijn V70 Bifuel in ruim 3 jaar, dat is een lachtertje.bart simpson schreef:De restwaarde is een mogelijk probleem en de technische onbetrouwbaarheid/uitval misschien ook, allemaal feitelijk te weinig om je echt druk over te maken als je een "fortuin" aan brandstofkosten bespaard hebt
Particulier verkocht, € 1250,- p/j afgeschreven. Wie doet me dat na met een dergelijke Volvo.
Tja, dat ga ik, denk ik, niet weer redden met deze diesel.bart simpson schreef:zegt een recent toegetreden D5 rijder.AlexV70 schreef:Restwaarde is geen probleem, als je kijkt wat ik heb afgeschreven op mijn V70 Bifuel in ruim 3 jaar, dat is een lachtertje.bart simpson schreef:De restwaarde is een mogelijk probleem en de technische onbetrouwbaarheid/uitval misschien ook, allemaal feitelijk te weinig om je echt druk over te maken als je een "fortuin" aan brandstofkosten bespaard hebt
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
pessimist!AlexV70 schreef:Tja, dat ga ik, denk ik, niet weer redden met deze diesel.bart simpson schreef:zegt een recent toegetreden D5 rijder.AlexV70 schreef: Restwaarde is geen probleem, als je kijkt wat ik heb afgeschreven op mijn V70 Bifuel in ruim 3 jaar, dat is een lachtertje.
-
- 4th Gear member
geartronic dus.... automaatAlexV70 schreef:Tunen lijkt mij beter en dan het koppel wat lager zetten.gevanje schreef:Misschien een beetje off-topic maar is 'downtunen' van de d5 interessant qua verbruik? Mijn verbruik zit tussen de 1 op 12 (slechtste score, korte ritten en veel koude motor) en 1 op 14,5 veel lange ritten. Ik gebruik de pk's nu amper en downtunen zal ook evt de levensduur ten goede komen. Voor mijn gevoel zou mijn s60 geartronic ook goed uit de voeten kunnen met ongeveer 130 pk. Is wellicht ook een interessante optie in deze dure (duurdere) autotijden. Voorlopig rij ik lekker door want het rijdt super (die diesel).
Misschien deze vraag nog eens stellen bij Tunen. Enkele Forum sponsors (tuners) hebben hier vast een goed antwoord op.
Heb je automaat of schakel?
-
- 2nd Gear member
Als ik rondkijk is de restwaarde van LPG auto's vaak beter dan restwaarde van diesel auto's. Al kijk ik niet in de nieuwe categorie rond (S60-S80-XC70-XC90 van de afgelopen 3 jaar), maar meer naar de S40-V40-S70-V70 van 1999-2004. En dan schrijven diesels heel erg af. Ik kan me voorstellen dat in de duurdere categorie anders is.
LPG kan je op iedere LPG motor goedkrijgen. FlashLube erop en doorrijden totdat de kleppen het moeilijk krijgen, maar dit kan goed na 3ton nog niet nodig zijn. Is rijstijl afhankelijk. Diesel is natuurlijk wel betrouwbaarder en zuiniger dan welke benzine/lpg auto dan ook.
Ik rij al heel wat jaartjes met mijn turbo op LPI rond. Geen problemen gehad tot nu toe (afkloppen). Maar ik ben ook geen wilde rijder. Kan helaas wel maar 400km op lpg rijden. Continue snelweg gaat het wel richting de 500km.
LPG kan je op iedere LPG motor goedkrijgen. FlashLube erop en doorrijden totdat de kleppen het moeilijk krijgen, maar dit kan goed na 3ton nog niet nodig zijn. Is rijstijl afhankelijk. Diesel is natuurlijk wel betrouwbaarder en zuiniger dan welke benzine/lpg auto dan ook.
Ik rij al heel wat jaartjes met mijn turbo op LPI rond. Geen problemen gehad tot nu toe (afkloppen). Maar ik ben ook geen wilde rijder. Kan helaas wel maar 400km op lpg rijden. Continue snelweg gaat het wel richting de 500km.