Hallo,
Tijdens een ritje door de ardennen merkte mijn vriendin op dat er aan de rechterkant bij het voorwiel (half uit de auto hangend) een rammeltje zat. Als ik (even geparkeerd) een schop (sorry) of vuistklap tegen de band van mijn '88 740 station GL geef, dan hoor ik een rammeltje ergens van boven in de rechter voor veerpoot. Herkent iemand dit? Oorverdovend is het niet, maar ik twijfel of ik me zorgen moet gaan maken en de boel uit elkaar moet schroeven, gewoon een nieuwe poot moet bestellen of een onderdeel hiervan, of dat het een algemeen onschuldig rammelkwaaltje is waarmee ik nog vele km's kan doorzoeven. Iemand ervaring mee?
Ben
kraakpootje
- MaGNeT
- 3rd Gear member
Handigste is denk ik om er even (op een veilige manier) een krik onder te zetten, dan heb je minder krachten op je voorwiel en is het gemakkelijker zoeken.
-
- 3rd Gear member
Hallo Ben,
controleer eerst of je schokdemper niet los zit. Dat gebeurt weleens en geeft een rammelend geluid. De grote moer bovenop even goed natrekken. Anders de diverse rubbers van je wielophanging aan een nader onderzoek onderwerpen. Na 20 jaar zijn rubber delen meestal wel aan hun eind. En als je tijdens (sterk) remmen merkt dat je 740 wat zoekerig is dan moet je de paddestoelrubbers vervangen. Een paar uur werk ( de kommetjes goed roestvrij maken is het grootste werk) maar voor een paar tientjes aan materiaal remt je 740 weer superstrak.
Succes!
Groeten, Jan.
controleer eerst of je schokdemper niet los zit. Dat gebeurt weleens en geeft een rammelend geluid. De grote moer bovenop even goed natrekken. Anders de diverse rubbers van je wielophanging aan een nader onderzoek onderwerpen. Na 20 jaar zijn rubber delen meestal wel aan hun eind. En als je tijdens (sterk) remmen merkt dat je 740 wat zoekerig is dan moet je de paddestoelrubbers vervangen. Een paar uur werk ( de kommetjes goed roestvrij maken is het grootste werk) maar voor een paar tientjes aan materiaal remt je 740 weer superstrak.
Succes!
Groeten, Jan.
- MaGNeT
- 3rd Gear member
Moet je natuurlijk wel net een sleuteltje 24 bij je hebbenbroker schreef:Hallo Ben,
Succes!
Groeten, Jan.

Oh wacht, hij is natuurlijk alweer terug uit de Ardennen

- Fat Rat
- 5th Gear member
"tsjek" dop 24 zit in de doppendoos die standaard achterin ligt....
Is ook wel handig voor werken waarbij je de krukas rond moet draaien of de krukaspoelie moet lossen....
Is ook wel handig voor werken waarbij je de krukas rond moet draaien of de krukaspoelie moet lossen....
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit