Pagina 2 van 3

Geplaatst: 27.09.2006 - 23:50
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Bijna uitgebrand dus,voortijdige ontdekking heeft dat kunnen voorkomen.
Hoe is dit dan voortijdig ontdekt?
Er moet een reden zijn geweest om naar de dealer te gaan.

Bijna uitgebrand. Dus er is brand geweest?

Geplaatst: 27.09.2006 - 23:56
door 440 GLE automaat
ik wil ook niemand bang maken maar het is wel belangrijk dat als je in welke vorm dan ook het niet begrijpt of als je iets niet zeker weet kun je het beste om hulp vragen... bij wie of waar dan ook

voor de meeste van ons is de volvo een kindje van ons naast woon/werk-verkeer is het ook voor vele een hobby.
en belangrijk ook is dat de hoby best wel geld mag kosten maar niemands leven!!!!


en geloof me ik heb gekken gezien die he voor elkaar krijgen om zelfs remmen verkeert om te monteren met het ijzeren deel naar de schijf en het remdeel naar de zuiger!

dus bang maken wil ik niet maar adviseren wel....

gr colin :twisted:

lpgverdamper necam

Geplaatst: 28.09.2006 - 12:37
door volvogrill
beste alex
ik vind jammer dat ik jou bericht laat leest,ik heb ervaring met necam
en vind jou rep goed uitgevoert,maar owee als je niet technies onderlegt
bent dan is het levens gevaarlijk.omdat dit sijsteem erg gevoelig is
vooral vuil in het lpg/jeheb zo snel lekkage met grote gevolgen voor
debijrijder.als je vragen heb dan zie ik wel op deze site jeproblemen
ik zal trachten te beantwoorden.groet volvogrill

Geplaatst: 28.09.2006 - 14:01
door mawi
Ramon&Ramon schreef:Even een mededeling,
Bij het zelf reviseren van een LPI verdeler is het compleet misgegaan bij een Forum lid.
Op aanraden van sommige forum leden om het zelf te doen is het compleet misgegaan en heeft deze zelf revisie een levensgevaarlijk probleem opgeleverd voor de berijder.

Tip:
Ga zelf niet aan LPI installaties werken als je er geen verstand van hebt!!!!!!!!!!!
Je hebt gelijk Ramon, maar geld dit niet voor alle reparaties aan je auto ? Naar mijn menig is werken aan gas niet meer of minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld werken aan het remsysteem.

Net wat Alex ook schrijft "check het systeem achteraf op lekkage" heb je ook voor andere aktiviteiten een goede na-controle nodig.

Verstand van zaken is natuurlijk ook belangrijk..

Geplaatst: 28.09.2006 - 18:41
door Gast
440 GLE automaat schreef:ik wil ook niemand bang maken maar het is wel belangrijk dat als je in welke vorm dan ook het niet begrijpt of als je iets niet zeker weet kun je het beste om hulp vragen... bij wie of waar dan ook

dus bang maken wil ik niet maar adviseren wel....
Bang maken sloeg ook zeker niet op jou. :P

Mijn ervaring is tot nu toe dat bij sommige vragen soms snel wordt verwezen naar de Volvo-dealer.
Tja, dat kon ik zelf ook wel bedenken, daarom stel je (denk ik) geen vragen op dit Forum.
Of vragen worden niet beantwoord in de essentie van de vraag.

Heb je het dan hebt "uitgevonden" buiten dit forum en vertel je hier wat een oplossing kan zijn,
wordt je afgekat als onmogelijk en het kan niet goed zijn.
Onder bijvoorbeeld de noemer van ontbreken speciaal gereedschap en geen Volvo-monteur kennis.

Nu...... daar heb ik zo langzamerhand "mijn buik wel vol van".
Had dan zelf een oplossing aangedragen, denk ik dan.
Misschien pas ik qua techniek beter op het 850-Forum, maarja..... ik heb geen 850. :lol:

Het is een geweldig Forum, maar valt of staat met de input.

Geplaatst: 28.09.2006 - 18:43
door Gast
Ok, hebben we ook weer gehad terug naar het gasverdeelhuis.
Wie heeft er nog vragen over de revisie? :P

Geplaatst: 27.11.2006 - 17:15
door Ramon&Ramon
Ik heb een struisvogel gemaakt,kwam alleen wat veren tekort.:)

Geplaatst: 13.08.2008 - 13:10
door Dries77
quote="Ramon&Ramon"]

Je hebt gelijk Ramon, maar geld dit niet voor alle reparaties aan je auto ? Naar mijn menig is werken aan gas niet meer of minder gevaarlijk dan bijvoorbeeld werken aan het remsysteem.

[/quote]

Leuke discussie. Remmen, banden, koppelingen zelfs je wiel niet goed aandraaien kan gevaarlijk zijn.

Vergeet niet dat professionele monteurs ook fouten maken.

Gebruik je verstand....

Geplaatst: 03.09.2008 - 21:25
door capslock
Wie heeft enige kennis van de NECAM gasinstallatie die op een Volvo BI-Fuel (S60 V70) is gemonteerd vanaf fabriek na 2000/2001.

Wordt deze installatie vanuit de productielijn in Gent ingebouwd, of wordt deze achteraf, voordat de auto na de dealer gaat, ingebouwd? (Zoals bij vrachtauto waar een opbouw of ergens anders plaats vind)

gr

Eef

Geplaatst: 03.09.2008 - 21:31
door Gast
Op de productielijn (Zweden, mijn BiFuel) aanpassingen zijn te groot voor achteraf inbouw.

Geplaatst: 27.08.2009 - 20:30
door capslock
Hallo Alex. Het is een tijd geleden dat je de revisie hebt uitgevoerd. (Hoe bevalt het dieselen?). Wat ik mij nog afvroeg, hoe heb je na het terug inbouwen gecontroleerd op lekkages? Gewoon luisteren, ruiken en voelen (bij de koppelingen in de slang knijpen) of heb je een oud foefje gebruikt zoals afwasmiddel?

Ik vind het trouwens geniaal van je dat je de 6de aansluiting gebruikt hebt om de 4de cilinder aan te sluiten. Daaruit maak ik op dat alle toevoerslangen naar de verstuivers tegelijk evenveel LPG krijgen.

Geplaatst: 27.08.2009 - 21:25
door Gast
Afwasmiddel werkt goed.
Zelf gebruik ik een spuitbusje, "lekvinden".

Dieselen bevalt goed, is alleen wat duurder.

Geplaatst: 21.09.2011 - 20:59
door SV
Wat ik mij af vraag heeft het Vialle LPI systeem vergelijkbare problemen, met de gasverdeler of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

In de vierde versnelling (automaat) is er een lichte hapering bij mijn 940 met B230FK blok op LPG, op benzine heeft de auto nergens last van.

Iemand ideeën?

Geplaatst: 21.09.2011 - 21:07
door Gast
Vialle werkt totaal anders als Necam.

Geplaatst: 21.09.2011 - 21:12
door capslock
Vreemd dat het in de vierde versnelling is. Welke installatie heb je?
Wat volgensmij wel redelijk vaak voorkomt zijn eerder versleten bougies.

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:17
door SV
Het is een Vialle LPI-G3 installatie, met één injector per inlaatpoort.

Net vervangen i.v.m. andere probleem -koelwaterverbruik, wel opgelost- (en dus geen verschil voor de hapering):
- Gereviseerde cilinderkop
- Turbo
- Bougies
- Bougiekabels
- Luchtfilter
- Koelvloeistof
- Olie
- Oliefilter

Geplaatst: 21.09.2011 - 23:07
door capslock
Ik blijf het vreemd vinden dat het alleen in de 4de versnelling is. Maar ik moet ook eerlijk tegen je zijn dat ik het nu ook even niet weet.

Geplaatst: 12.06.2012 - 13:22
door branko
alex, wat ben ik blij met jou uitleg!
Heb exact de zelfde storing in mijn v40 bifuel (ook met necam mega).
Ik heb al sinds ik hem heb misfire cil 3, nu originele volvo bougies, en klacht is nog niet weg.
merk vaak dat hij op 3 poten loopt, en na de 2500 toeren is het weg, daarvoor is ie niet vooruit te branden, stotend rijden, en trekt erg langzaam.

dus dankzij jou eindelijk iemand gevonden die revisie set voor de necam mega heeft, dus direct gebeld en besteld, en komende week de revisie doen.
gelukkig word het stap voor stap uitgelegd.

hoop dat ik er dan vanaf ben.

Bedankt!!

Geplaatst: 12.06.2012 - 19:42
door Gast
Succes, ik hoop dat het daar mee klaar is. :P
Maar er kunnen meerdere oorzaken zijn: (is bij de V40 waarschijnlijk iets anders).

1) De filters zijn smerig: LPG filters vervangen >>KLIK<<
2) In het slechtste geval moeten de kleppen worden gesteld: klepspeling controleren >>KLIK<<

Voor de meeste onderdelen op het gebied van Necam kan je terecht bij www.verdampere.nl
Kees Verhulst heeft veel kennis van Necam en is niet duur.

Originele bougies zijn waarschijnlijk met 3 electroden? Die zijn minder geschikt voor LPG.
Laat je even weten of het gelukt is?

Geplaatst: 18.06.2012 - 21:27
door capslock
necam mega = necam coltec?

nog een aanvulling op de al zeer uitgebreide Alex topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &highlight