aanschaf S60

De grotere Volvo's
Plaats reactie
aheuvelink
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11.12.2008 - 03:26

Ik heb hier een vraag aan s60 eigenaren.

Ik ben hier nieuw op het forum, en eigenlijk hier terecht gekomen omdat ik interesse had in een s60 2e hands.

Wordt alleen een beetje benauwd als ik soms die verhalen over onderhoudskosten hoor, op dit moment heb ik net genoeg geld bijelkaar om een s60 aan te schaffen, zit natuurlijk niet te wachten op kosten van eventjes 1000 euro afrekenen, en die verhalen hoor ik hier soms wel over de s60.

Ben zelf geen racer maar gewoon een rustige rijder. En zag een s60 te koop staan (particulier) van 9000 euro uit 2002 met 79000km op de teller, moet ik hier nu al snel enge hoge kosten van verwachten? Ik ben geen lange kilometer trekker, dus zal hooguit 15000 km per jaar verrijden.

Ik heb totaal geen kennis van volvo, dus ook eigenlijk geen enkel idee waar ik ECHT op zou moeten letten bij aanschaf.

Ik was heel positief over volvo, nu ik dit forum gelezen heb durf ik het eigenlijk niet meer te doen... Ik weet dat iedere auto wel zo zijn dingen heeft, maar ik heb zeker nog nooit met wat voor auto dan ook bij wijze van spreken 5000 euro aan kosten gehad in 3 jaar tijd (z'on verhaal las ik hier namelijk ook ergens op het forum)

graag dus iets van advies :-) (alvast bedankt)
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Hoge of juist lage onkosten zijn geen enkel automerk vreemd.
Belangrijk is of de onderhoudshistorie klopt. Je kan ook een dealar vragen wat de onderhoudskosten zijn behorende bij een bepaald km-trage.

Check ook even of de km-stand klopt. Dit is nml. vrij weinig en de "normale"prijs voor een auto uit 2002 met die km stand is eerder € 13.000,- .... €15.000,-.
Hier zit dus een "luchtje" aan!

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

aheuvelink
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11.12.2008 - 03:26

Hoe controlleer je dat? Hij zegt wel dat deze auto voorzien is van een NAP check, en dat het een zakelijke auto geweest is (En dat er nu een nieuwe voor in de plaats is)

Wat dat NAP inhoudt snap ik zoiezo al niet echt helemaal??

Het valt me trouwens op dat auto's in verhouding van een aantal jaren geleden aardig duur zijn wat tweedehands betreft.... sommige prijzen van auto's vind ik ronduit asociaal. Ik bedoel 180.000 op een teller bij sommige auto's, lijk wel gek daar bijvoorbeeld 11000 euro voor uit te geven.
Is dit de schuld van de dealers soms?

Maar nu even terugkomend op de s60, waar zou ik serieus op moeten letten bij aanschaf? zou ik bijvoorbeeld een keuring kunnen laten doen op mij kosten? zou ik daar enge hoge kosten mee kunnen voorkomen?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Kijk hier even http://www.autopas.nl/page.ocl?pageID=1 ... =&MenuID=0
Ja altijd een aankoopkeuzig doen, dat kan je veel ellende besparen. Een rondje om de kerk rijden zegt toch niet zoveel als je het type auto niet gewend bent.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

aheuvelink
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11.12.2008 - 03:26

Ben ik alleen nog geholpen wat voor punten ik dan zou aan moeten geven en laten testen bij z'on keuring (het gaat me natuurlijk niet om een APK)

Dus wat zijn punten die zwak zijn bij de s60 die kosten torenhoog zouden kunnen opdrijven, die zaken zou ik dan laten nakijken.

Alvast bedankt, en de NAP test ga ik zeker doen.
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Je hoeft dit niet aan te geven als je een aankoop keuring laat doen bij de ANWB http://www.anwb.nl/auto/kiezen-en-kopen ... ingen.html

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Frank-210
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17.12.2007 - 18:36

Ik zou om te beginnen eerst eens een proberen of je de auto koud mag starten en dan een ritje maken van een km of 100. Reset wel de boorcomputer, dan heb je enige indicatie van het verbruik. Ook al ben je zelf geen racer, dan zou ik me voor één keer wel als zodanig gedragen. Vanuit lage toerentallen doortrekken en zo, alles uitproberen. Heb je er dan nog steeds een goed gevoel over, laat hem dan keuren voor je hem koopt. Let inderdaad op de onderhoudshistorie. €9000,-- lijkt me erg weinig en zoals door anderen opgemerkt riekt dat ergens naar.

Iemand die zakelijk een S60 rijdt en er dan maar 79000 km mee rijdt lijkt me een beetje weinig.

Let op de werking van de airco, laat deze echt testen anders dan zit je gelijk aan hoge kosten. Nieuwe condensor enzo. € 700 ben je zo maar kwijt, reageren alle sloten bij het afsluiten van je auto (bekend kwaaltje) Hoe zit het met de vulling van de stoelen (ligt er al uitgedroogde en vergane vulling onder)

Zo maar een paar opmerkingen
Volvo XC60 T5 2014
Volvo S60 2.5t Drivers Edition 2008
Volvo S60 2.4 Business Edition Polarctic Pearl 2002
aheuvelink
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11.12.2008 - 03:26

Ik heb een test rit gehad, auto zag er zeer netjes uit, volgende zaken vielen me wel op.

- ruitje van rechter achterdeur had een beetje condens (kan dat lekkage zijn)
- middenconsole klepje gebroken, wat kost dat?
- spiegelkap was eraf gestolen, wat kost dat?

Een merkwaardig ding viel me wel op, sleutel zat in contact(motor uit), en drukte de airco aan, gaf meteen wel koude lucht, en daarna meteen melding dat iets te maken had met low battery ofzoiets, en de auto starte niet meer zonder startkabel (kan dit een versleten accu zijn), de auto reed vooralsnog gewoon heel goed, geen gekke dingen die opvielen in eerste instantie, ook de airco blies koude lucht.
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

*Condens kan zoveel betekenen. Vocht in de auto omdat deze erg lang heeft stilgestaan lijkt mij de meest logische verklaring. Dit strookt ook wel met je laatste regel:

"Een merkwaardig ding viel me wel op, sleutel zat in contact(motor uit), en drukte de airco aan, gaf meteen wel koude lucht, en daarna meteen melding dat iets te maken had met low battery ofzoiets, en de auto starte niet meer zonder startkabel (kan dit een versleten accu zijn), de auto reed vooralsnog gewoon heel goed, geen gekke dingen die opvielen in eerste instantie, ook de airco blies koude lucht."

De auto heeft lang stil gestaan waardoor de accu is ontladen of het betreft een slechte accu!. Dit is bij bijvoorbeeld een Kwik fit snel te achterhalen.

De overige punten zijn naar mijn weten eenvoudig te verhelpen en niet echt van belang.

Gezien je bevindingen zou ik een ANWB of Volvo aankoopkeuring laten doen.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
pozor
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19.05.2009 - 18:05

en hebt u ondertussen een volvo aangeschaft..??
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”