Beste forumleden,
Ik ben een jaar in het bezit van een schitterrende V70 T5 bouwjaar 1997
sinds die tijd kan ik nog steeds niet genieten van vol vermogen.
Het is een B5234T3 motor 176 KW
Het probleem is dat bij volledig in drukken van het gaspedaal de motor lekker aanjaagt maar dan begint te bokken!
laat ik iets gas terug dan regelt de motor terug en rijd weer gewoon.
Het volgende is vervangen ,
de injectoren (van een andere motor)
het probleem is wel minder maar nog wel aanwezig
het lampje motorelectronica brand regelmatig maar dat komt ook door het merk benzine dat ik tank.
verder rijd de V70 perfect spanje op en neer geweest in de zomervakantie geen probleem (behalve het inhouden dan)
Misschien weet iemand de oplossing.
V 70 komt niet op vol vermogen
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.01.2009 - 14:36
Ja maar een onafhankelijke garage zij hebben er andere injectors ingezet van een andere motor maar helaas nog geen resultaat.
lampje gaat meestal uit bij een goed merk benzine.
Het lijkt toch op een brandstof probleem.
De motor houd toch in al is het lampje uit.
lampje gaat meestal uit bij een goed merk benzine.
Het lijkt toch op een brandstof probleem.
De motor houd toch in al is het lampje uit.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 12:04
- Locatie: lommel,belgie
als het lampje brandt dan valt ie terug op noodloop,bij m'n weten,
zodoende heb je ook geen volledige turbo druk.
Heb je al eens aan je luchtmassameter gedacht?ontsteking?
als je gas geeft behalve bokken/inhouden,rookt ie ook?
gr,walter
zodoende heb je ook geen volledige turbo druk.
Heb je al eens aan je luchtmassameter gedacht?ontsteking?
als je gas geeft behalve bokken/inhouden,rookt ie ook?
gr,walter
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Ik zou hem toch eens bij een dealer laten uitlezen , zien wat er voor code's uit te lezen zijn hiermee kan je dan gericht aan de gang .
De code die een imitatie aparaat uitleest kloppen niet altijd met die van de dealer en geven ook vaak niet een omschrijving van de omstandigheden waaronder de fout word opgeslagen .
Dure delen vervangen op de gok is ook niet alles en een goede diagnose kan dus afhankelijk wat er is redelijk goedkoop uitvallen.
De code die een imitatie aparaat uitleest kloppen niet altijd met die van de dealer en geven ook vaak niet een omschrijving van de omstandigheden waaronder de fout word opgeslagen .
Dure delen vervangen op de gok is ook niet alles en een goede diagnose kan dus afhankelijk wat er is redelijk goedkoop uitvallen.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
heb je de slangetjes van de turboregelklep naar de turbo al eens gecontroleerd op lekkage?.marlem schreef:Het probleem is dat bij volledig in drukken van het gaspedaal de motor lekker aanjaagt maar dan begint te bokken!
laat ik iets gas terug dan regelt de motor terug en rijd weer gewoon.
de symptomen komen overeen met de beveiliging die ingrijpt bij té hoge turbodruk. (de brandstof word afgesloten)
dat is ook de reden dat het lampje gaat branden, de motor heeft dan een héél erg arm mengsel.
- raymond01
- 3rd Gear member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
- Locatie: Arnhem/Zakynthos
Ludo als de turboregelklep en of slangetjes stuk zijn ga je dat ook direct merken je auto loopt dan zoals je wil dat ie moet lopen. meer power maar bij doortrekken en dat zeker bij niet te veel gas geven bokt de motor en dat merk je goed.heb je de slangetjes van de turboregelklep naar de turbo al eens gecontroleerd op lekkage?.
de symptomen komen overeen met de beveiliging die ingrijpt bij té hoge turbodruk. (de brandstof word afgesloten)
dat is ook de reden dat het lampje gaat branden, de motor heeft dan een héél erg arm mengsel.
Zou dus kunnen.
Zou ook de IC slangen ook even controleren of er geen lek in zit.
___________________________
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Heb je het lucht filter element al eens nagekeken ???
Misschen zit deze wel vol met stof,
en zo'n filter word wel eens over het hoofd gezien.
Als de motor te weinig kan ademen komt hj ook net op vemogen.
Of het benzine filtertje zit deze niet verstopt??
Misschen zit deze wel vol met stof,
en zo'n filter word wel eens over het hoofd gezien.
Als de motor te weinig kan ademen komt hj ook net op vemogen.
Of het benzine filtertje zit deze niet verstopt??
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
de symptomen zoals marlem beschrijft, komen helemaal overeen met een lekke slang.
een klein scheurtje in een slang merk je niet altijd stationair draaiende.
pas als het gas erop gaat, word dat kleine scheurtje een grote scheur.
het probleem hiermee is dat de motor dan heel schraal draait.
en dat wil je nét niet!.
het bokken is dat de brandstof toevoer afgesloten word, de zogenaamde fuel cut defender.
je kan de symptomen zoals beschreven zelfs uitlokken, door simpelweg een bleedvalve tussen de slang van regelklep naar compressorhuis te plaatsen.
als je de bleedvalve dan te ver opendraait, krijg je precies hetzelfde.
de IC slangen is inderdaad ook nog een goed aandachtspunt.
een klein scheurtje in een slang merk je niet altijd stationair draaiende.
pas als het gas erop gaat, word dat kleine scheurtje een grote scheur.
het probleem hiermee is dat de motor dan heel schraal draait.
en dat wil je nét niet!.
het bokken is dat de brandstof toevoer afgesloten word, de zogenaamde fuel cut defender.
je kan de symptomen zoals beschreven zelfs uitlokken, door simpelweg een bleedvalve tussen de slang van regelklep naar compressorhuis te plaatsen.
als je de bleedvalve dan te ver opendraait, krijg je precies hetzelfde.
de IC slangen is inderdaad ook nog een goed aandachtspunt.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.01.2009 - 14:36
oke toch maar laten uitlezen bij volvo even meekijken was er niet bij maar goed.de volgende code stond op factuur.
Adaptieve lambda waarde deellast,ondergrens
om mee te beginnen volgens hun was het de eerste sensor.
Nog even met m'n eigen garage besproken en kwam erachter dat de vorige eigenaar nog niet zo lang geleden een imitatie lambda heeft laten plaatsen.
De boel is gelijk gereset na het uitlezen bij volvo dealer de diagnose lamp blijft uit m'n auto gaat als een kogel heeft nog nooit zo goed gereden houd nog iets in !
Als die labda weer stuk zou zijn waarom geen brandende lamp meer
Het vorige luchtfilter heb ik van de zomer vervangen (het oude was in 2 stukken getrokken door het vacuuum denk ik)
turbo slangen- ic slangen help me even op weg dit is m 'n eerste auto waar ik moeite heb om alles te vinden.(alles is zo mooi weggewerkt)
is het probleem met die lambda niet het gevolg ergens van
voordat ik besluit een originele te plaatsen
Adaptieve lambda waarde deellast,ondergrens
om mee te beginnen volgens hun was het de eerste sensor.
Nog even met m'n eigen garage besproken en kwam erachter dat de vorige eigenaar nog niet zo lang geleden een imitatie lambda heeft laten plaatsen.
De boel is gelijk gereset na het uitlezen bij volvo dealer de diagnose lamp blijft uit m'n auto gaat als een kogel heeft nog nooit zo goed gereden houd nog iets in !
Als die labda weer stuk zou zijn waarom geen brandende lamp meer
Het vorige luchtfilter heb ik van de zomer vervangen (het oude was in 2 stukken getrokken door het vacuuum denk ik)
turbo slangen- ic slangen help me even op weg dit is m 'n eerste auto waar ik moeite heb om alles te vinden.(alles is zo mooi weggewerkt)
is het probleem met die lambda niet het gevolg ergens van
voordat ik besluit een originele te plaatsen
- raymond01
- 3rd Gear member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
- Locatie: Arnhem/Zakynthos
Intercoolerslang.
Boven vanaf intercooler radiator dikke zwarte slang, naar gasklephuis.
Dikke zwarte slang van onderen naar dikke stalen buis naar turbo.
Heb ik een keer een scheur in gehad tot dat je flink gas gaf en beroerd lopen dat kreng.
Boven vanaf intercooler radiator dikke zwarte slang, naar gasklephuis.
Dikke zwarte slang van onderen naar dikke stalen buis naar turbo.
Heb ik een keer een scheur in gehad tot dat je flink gas gaf en beroerd lopen dat kreng.
___________________________
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 24.11.2011 - 13:13
- Locatie: purmerend
hi ik wil je geen angst aan jagen maar jouw problemen komen exact overeen met die van mij.
tikt de motor ook???
bij mij was het nml ook eerst alleen inhouden bij vollast, bij normaal gedrag liep hij als een zon.
totdat na een tijdje een tik verscheen.
bij mij kwam de tik onder uit het blok en zijn in 1e instantie de drijfstanglagers vervangen.
tik echter nog niet weg en nu na nadere inspectie blijkt kromme drijfstangen.
motor dus einde oefening ondanks dat ie nog steeds als een zonnetje draaid op de tik na dan.
ik zou als je nog geen tik hebt dus een zeer kritisch naar de lagers en drijfstangen zelf laten kijken.
schijnt bij deze motoren een enorm zwakke plek te zijn.
misschien kan je zo nog een ramp zoals bij mij afwenden.
hoop dat je meer geluk hebt als ik succes ermee.
tikt de motor ook???
bij mij was het nml ook eerst alleen inhouden bij vollast, bij normaal gedrag liep hij als een zon.
totdat na een tijdje een tik verscheen.
bij mij kwam de tik onder uit het blok en zijn in 1e instantie de drijfstanglagers vervangen.
tik echter nog niet weg en nu na nadere inspectie blijkt kromme drijfstangen.
motor dus einde oefening ondanks dat ie nog steeds als een zonnetje draaid op de tik na dan.
ik zou als je nog geen tik hebt dus een zeer kritisch naar de lagers en drijfstangen zelf laten kijken.
schijnt bij deze motoren een enorm zwakke plek te zijn.
misschien kan je zo nog een ramp zoals bij mij afwenden.
hoop dat je meer geluk hebt als ik succes ermee.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Topic uit 2009, is precies 3 jaar oud nu 

S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20783
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En TS is inmiddels ook al 3 jaar niet meer online geweest.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)