Ik heb een paar vraagjes over de volvo s60. Als je met 100-120 km/h rijdt, en je zet hem van z'n 5 in z'n 4, merk je weinig tot niets van. Waar je bij de meeste andere auto's een vermindering van snelheid voelt, voel je er hier bijna niks van. Weet iemand warom?
Verder nog: Als de motor stationair loopt, dan hoor je om de zoveel tijd een klik vlakbij een van de riemen. Ik hoorde van iemand dat het de pomp van de airco was. Klopt dat?? Kan iemand mij uitleggen hoe dat in elkaar zit???
Alvast bedankt!
Paar vraagjes
- Fabian
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
- Locatie: Zuidhorn
Pomp van airco kan. Heb je toevallig een diesel ? Daarmee kun je nauwelijks afremmen op de motor door terug te schakelen.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19.01.2009 - 15:51
Dankjewel, ja het is een diesel 2.4 van 2003. Als het de pomp is die dit klikgeluid maakt is het dan normaal of is het een defect? want het is echt een hard geluid. Tot nu toe heb ik diverse diesel-auto's gehad die goed remmen met terugschakelen. Is het echt iets van de Volvo dat dit niet kan, ligt het misschien aan de motorinhoud, of zou er toch iets niet goed zijn met motor of koppeling? Alvast bedankt.Fabian schreef:Pomp van airco kan. Heb je toevallig een diesel ? Daarmee kun je nauwelijks afremmen op de motor door terug te schakelen.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
waarom zou je met een diesel niet goed op de motor kunnen afremmen?mi.kun je met een diesel beter op de motor afremmen dan een benzine uitvoering,dit vanwege de hogere compressie vd dieselmotor.Fabian schreef:Pomp van airco kan. Heb je toevallig een diesel ? Daarmee kun je nauwelijks afremmen op de motor door terug te schakelen.
wat wel nadelig is, voor het afremmen op de motor,is het hoge gewicht vd volvo dit drukt wel door.
tikken wat je hoort is niet de pomp,maar waarschijnlijk de magneetkoppeling,die op zijn beurt weer de pomp aandrijft
geen glans zonder wrijving
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
De volvo motoren hebben een computer gestuurd gaspedaal, en als je het gas los laat dan zal de computer heel zachtjes gas blijven geven voor een aantal seconden.
Probeer maar eens; gewoon 120 rijden in zn 5 en dan koppeling in en gas los. Het toerental zal eerst een soort van blijven hangen en daarna rustig gaan zakken. Oudere/goedkopere auto's gooien gewoon de injectors dicht als je het gas los laat, en daardoor heb je een beter voelbare vertraging in het 4e verzet.
Probeer maar eens; gewoon 120 rijden in zn 5 en dan koppeling in en gas los. Het toerental zal eerst een soort van blijven hangen en daarna rustig gaan zakken. Oudere/goedkopere auto's gooien gewoon de injectors dicht als je het gas los laat, en daardoor heb je een beter voelbare vertraging in het 4e verzet.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -