Heb ik weer,
Ben net terug van de garag om olie voor de stuurbekrachtiging te halen, wil thuis nog een keer kijken, gaat de motorkap niet meer open!
Aan de handgreep bij de pedalen zit een staaldraad die de motorkap ontgrendelt. Deze draad is los van de handgreep. Ik kan hem nog net en klein beetje voelen maar zonder gereedschap kan ik niet hard genoeg trekken om de motorkap open te krijgen.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt en nog belangrijker, hoe moeilijk is het om dit weer te maken? Ik hoop niet dat er een nieuwe draad moet worden getrokken, want wie weet moet dan het halve dashboard eruit....
Alle tips zijn welkom!
Motorkap wil niet meer open
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Als het echt niet anders kan: stukje van de buitenmantel af halen zodat je een langere kabeleindje overhoudt. Dan daarop een schroefbusje zetten die je bij de fietsenmaker kunt krijgen.
Is een buisje met een gaatje met een schroefje erin. Kabeltje erin, schroefje aandraaien en je hebt een nieuw uiteinde eraan. Deze kun je dan weer in de hendel duwen waar eerst het oude uiteinde zat.
Zou overigens toch even vragen hoeveel werk het is om de kabel te vervangen als hij echt gebroken is. Grote kans dat het ergens via je voetenbak loopt en dan hoeft er niet zo veel gedemonteerd te worden lijkt me. Die oplossing met het busje werkt wel maar is niet ideaal en ook niet zo sterk als het origineel.
Overigens: heeft die garage die kabel niet stuk getrokken? Zo ja is het natuurlijk niet helemaal de schuld van de monteur, die kabel moet al zwak geweest zijn. Het is alleen niet zo netjes om het niet te melden... Of trok je zelf de kabel stuk daarnet?
Is een buisje met een gaatje met een schroefje erin. Kabeltje erin, schroefje aandraaien en je hebt een nieuw uiteinde eraan. Deze kun je dan weer in de hendel duwen waar eerst het oude uiteinde zat.
Zou overigens toch even vragen hoeveel werk het is om de kabel te vervangen als hij echt gebroken is. Grote kans dat het ergens via je voetenbak loopt en dan hoeft er niet zo veel gedemonteerd te worden lijkt me. Die oplossing met het busje werkt wel maar is niet ideaal en ook niet zo sterk als het origineel.
Overigens: heeft die garage die kabel niet stuk getrokken? Zo ja is het natuurlijk niet helemaal de schuld van de monteur, die kabel moet al zwak geweest zijn. Het is alleen niet zo netjes om het niet te melden... Of trok je zelf de kabel stuk daarnet?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik deed bij de garage zelf de motorkap open en trok misschien iets te hard? Of het was al een slechte kabel oid.
Heb niet meer goed kunnen kijken, dat ga ik morgen doen. Misschien is alleen iets losgeschoten en valt de schade mee. Ik kan in ieder geval vragen wat het zou kosten om het te laten vervangen.
Jullie horen er meer van!
Heb niet meer goed kunnen kijken, dat ga ik morgen doen. Misschien is alleen iets losgeschoten en valt de schade mee. Ik kan in ieder geval vragen wat het zou kosten om het te laten vervangen.
Jullie horen er meer van!
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km