Schokken bij wegrijden.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kruimeltje69
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 09.03.2008 - 13:58
Locatie: Groene Hart

Ben sinds vorig jaar in het bezit van een V70 (2.4T) uit 2000 met momenteel 170.000 km op de teller.
Hij heeft altijd last gehad dat hij schokt bij het wegrijden met koude motor en dat het toerental soms bij wachten bij stoplichten of filerijden wegzakt om hem vervolgens weer op te pakken. Ook viel tijdens de vakantie tweemaal op de snelweg mijn vermogen helemaal weg en kon ik nog net naar de vluchtstrook uitrollen om te herstarten .
Allemaal problemen die dus wezen op een vervanging van het gasklephuis. Na maanden lang wachten op een nieuw huis is deze er in december in gezet. Echter ben ik nog steeds niet af van dat schokkende wegrijden met een koude motor. Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn ?
Gast

Sowieso terug gaan, lijkt mij garantie.
Je hebt een originele van Volvo gekocht?
Geen revisie gekocht?

Mogelijk dat het valse lucht is, even de slangetjes controleren.
De pakking is ook vervangen met de ETM?
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Kijk ook even wat Rob2u heeft geschreven in zijn reactie.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
Kruimeltje69
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 09.03.2008 - 13:58
Locatie: Groene Hart

AlexV70 schreef:Sowieso terug gaan, lijkt mij garantie.
Je hebt een originele van Volvo gekocht? Ja
Geen revisie gekocht? Neen

Mogelijk dat het valse lucht is, even de slangetjes controleren.
De pakking is ook vervangen met de ETM?]Ga ik navragen
Bedankt voor je reply
Gebruikersavatar
Kruimeltje69
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 09.03.2008 - 13:58
Locatie: Groene Hart

T5je schreef:Kijk ook even wat Rob2u heeft geschreven in zijn reactie.
Je doelt op die "neutral Control". Is dat niet alleen bij een automaat ?
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Kruimeltje69 schreef:
T5je schreef:Kijk ook even wat Rob2u heeft geschreven in zijn reactie.
Je doelt op die "neutral Control". Is dat niet alleen bij een automaat ?
Yep!

Overigens heb ik nooit "Vermogen weg" problemen gehad of storingsmeldingen.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
Kruimeltje69
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 09.03.2008 - 13:58
Locatie: Groene Hart

Waarschijnlijk is de temperatuursensor defect waardoor hij vooral bij koude start problemen geeft. Het is nu even wachten op het onderdeel.
hofman
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19.01.2009 - 09:29

Hou me maar op de hoogteals je wilt, jouw probleem klinkt identiek als mijn stotternde volvo!!
Ook nieuwe etm, ook nog zelfde probleem. Garage weet t niet meer en zegt dat ze uitgesleuteld zijn
Supergrover
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 25.03.2008 - 17:12

Ik had iets wat erop leek. Bleek bougiekabels te zijn.
Gebruikersavatar
v70black
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 15.05.2007 - 12:25

Het zou je sensor kunnen zijn.Degene die aan je gasklep vastzit.Effe goed uitblazen met hoge druk. ( heb ik wel eens gelezen)
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Bij 170000 km moeten de bougies ook vervangen worden he.
Misschien is dat een optie
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”