Volvo S60 speakers
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 00:54
Op dit moment heb ik standaard speakers in de voordeuren van mijn S60. Nu wil ik deze vervangen door High Performance (Premium kan niet in mijn deur) en als ik de complete set wil, krijg ik dus speakers in voordeuren, achterdeuren en hoedenplank. Nu heb ik een prachtige Pioneer radio met 4 uitgangen. Zijn de Volvo speakers parallel geschakeld? Zo ja welke, en heeft dat invloed op de weerstand? Dat niet straks mijn radio eruit klapt!
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Als je over een multimeter beschikt dan kun je de impedantie ook meten. Zet je multimeter in de diodestand (of hele lage ohm als je die erop hebt zitten) en je zou ergens rond de 4 uit moeten komen. Normale pioneers kunnen dat altijd hebben, hogere impedantie is alleen nadelig voor je geleverde watts RMS uit je radio. Tot 8 ohm moet kunnen.
Verder zit je met 2 uitgangen tekort denk ik als je die 6 speakers/composets erin zet, want voor iedere speaker zit een aparte aansluiting op de HU series volgens mij. Weet ik niet zeker, maar mijn originele voordeurspeakers zijn in ieder geval 4 ohm per stuk. Dat zou dus een indicatie kunnen zijn voor de andere speakers. Ergens staat me bij dat je met een high performance set normaliter ook vast zit aan een volvo-versterker onder je stoel.
Je zou ook op die pioneer vast wel een versterker aan kunnen sluiten overigens, een 2 of 4 kanaals. Zou wel mooi zijn voor je voorspeakers in ieder geval...
Verder zit je met 2 uitgangen tekort denk ik als je die 6 speakers/composets erin zet, want voor iedere speaker zit een aparte aansluiting op de HU series volgens mij. Weet ik niet zeker, maar mijn originele voordeurspeakers zijn in ieder geval 4 ohm per stuk. Dat zou dus een indicatie kunnen zijn voor de andere speakers. Ergens staat me bij dat je met een high performance set normaliter ook vast zit aan een volvo-versterker onder je stoel.
Je zou ook op die pioneer vast wel een versterker aan kunnen sluiten overigens, een 2 of 4 kanaals. Zou wel mooi zijn voor je voorspeakers in ieder geval...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
Meten: niet doen wat daar staat. In de diodestand meet je alleen of er Ohmse doorgang is. In de ohmstand meet je alleen de Ohmse weerstand. Impedantie is de schijnbare weerstand tegen wisselstroom, en die is met een gewone universeelmeter never te meten!
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Toch klopt ie altijd wat ie aangeeft... Ik weet dat het technisch gezien niet klopt maar je meet wel degelijk een waarde die in de buurt ligt van wat de impedantie moet zijn... Doe het al jaren zo en het klopt tot nu toe prima! Dat je wel een 3,7 meet waar je 4 ohm verwacht is wat mij betreft niet significant genoeg om de meting voor waardeloos te verklaren. Als je iets onder de 2 komt kun je er vanuit gaan dat de speaker(-combinatie) een impedantie van 2 ohm heeft, 8 ohm meet je ook keurig als ruim 7,5.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
:thumbleft: Niks meer aan toe te voegen!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -