Hoi Pieter, De GPS heeft het de hele winter goed gedaan (het was koud genoeg) maar begin April dook er een lolbroek in volle vaart achterin toen ik in de file stond. Auto total loss. Mijn nieuwe V50 (Zelfde model + bouwjaar) heeft wel een werkende GPS, hoewel deze vorige week ook opeens 0 aangaf net toen ik deze nodig had. De auto (vloekend en tierend) even afzetten en opnieuw starten was voldoende.
Nog steeds vermoed ik dat het bij mijn oude auto de haaienvin zelf was. Wellicht kan je bij je dealer een nieuwe haaienvin testen (zonder deze daadwerkelijk op je dak te monteren) om te kijken of deze werkt.
Mocht je ook een V50 2004~2006 hebben lees hieronder:
Een handig hulpmiddel hierbij is het ingebouwde diagnosescherm van je RTI waarop je elke satelliet afzonderlijk kan zien. Dit scherm kan je tevoorschijn toveren op de volgende manier:
-Instappen,
-contact op 2 (of starten)
-meteen als je "
system loading" ziet: "
Back - Enter - Back" drukken met de knopjes aan je stuur and see the magic happening!
Mocht je de connectoren en kabels willen controleren hou dan rekening met het volgende:
De communicatiekabels van je GPS ontvanger (achterin) naar de drive en scherm (voorin) loopt via een glasvezel kabel. Deze kabels mogen niet in scherpe hoeken gelegd worden. Let hierop als je de boel weer monteert, alleen maar glooiende bochten
Je GPS ontvanger zit links achter (als je achter je auto staat) op je versterker geschroefd. De kabel naar de haaienvin zit op de bovenzijde van de ontvanger geklikt.
De TMC ontvanger zit aan de rechter achterzijde, hier heb je in veel gevallen niets te zoeken tenzij je geen file informatie krijgt en/of je radiosignaal slecht is. (hou er rekening mee dat de radio ontvangst van de V50 sowieso slecht is door het gemis van een goede antenne. Het continu schakelen van Stereo naar Mono om ruis te verminderen hoort hier helaas bij).
Succes, en laat even weten wanneer je probleem opgelost is of wanneer je extra hulp nodig hebt. We zijn er om elkaar te helpen.