Waar kun je het best een nieuwe accu halen? (520A)

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FelixB
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 15.08.2007 - 23:11

Balen, auto wil niet meer starten, accu leeg.
Heb de laatste tijd veel gereden dus aan het laden kan het niet liggen (rode lampje brandde ook niet).
Zo te zien is het de originele accu, dus het mag na 9 jaar :?

Maar waar kan ik morgen nu het best een nieuwe halen?
Volvo-Dealer?
A.t.u.?
Lokale bandenboer?

En dan meteen een iets zwaardere, of heeft dat geen zin?
De huidige Volvo-accu heeft 520 A, er staat niets op van Ah...
V70n T5 bj 2000
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ik heb recentelijk mijn accu vervangen door 1 van de lokale onderdelen/tuning boer, maar dan wel voor de (uit mn hoofd) 74Ah dieselvariant. Start wel lekker en je kunt ook langer lichten/radio aan laten staan zonder draaiende motor.

Kost ook niet gek veel meer dan de std benzine versie die toch niet echt heel zwaar uitgevoerd is voor een auto met zo veel electronica. Paste bij mij zonder problemen en kostte net geen 100 euro.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De originele Volvo accu's zijn van erg goede kwaliteit. Veel beter dan de types van Kwikfit en dergelijke. daarnaast kun je een accu van Yuasa, Varta enz altijd kopen. Zijn wel iets duurder, maar op lange termijn goedkoper en veel betrouwbaarder dan die goedkope zooi. Regelmatig begeven die goedkope accu's het al na een jaar.
Heb zelf eens een accu van Banner gekocht (had geen keuze). Is Duits en echt uitzonderlijk goede accu's.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Sailor
2nd Gear member
Berichten: 223
Lid geworden op: 22.09.2006 - 21:33

Ik heb de mijne vervangen voor een Varta Silver Dynamic H3. Echt een hele zware top accu. 100Ah en een koude start vermogen van 830A. Ik gebruik de auto soms een paar weken niet en door die stilstand met alarm verbruik had ik een wat stevigere accu nodig. Kon hem via een werknemer van Varta kopen voor dacht ik 120 euro.
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken :-)
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Als zomaar je accu leeg is, is er wat aan het handje. Bij mij was een jaartje geleden ook de accu leeg, en het bleek de dynamo te zijn. Koolborstels versleten, en de accu laadde slecht op. Dan licht je lampje NIET op, dat is een verkeerde inschatting.

Een wat zwaardere accu is handig als je auto wat moeizaam aanslaat, of je hebt veel sluipverbruik (klokje, alarm, ) Maar het heeft niets te maken met veel of weinig elektronica in je auto, betreffende de zwaarte van je accu. De elektronica wordt toch alleen maar gevoed met draaiende motor, en dan moet alle verbruikers gevoed worden door de dynamo. De accu wordt met draaiende motor alleen maar opgeladen. De accu levert NOOIT stroom aan een verbruiker met draaiende motor, (zorgt je regelaar voor) immers...anders loopt gewoon de accu leeg, en kan je zodra de motor stopt nooit meer starten.

Kijk uit met overdreven zware accu: past deze fatsoenlijk in de auto, en zit hij goed vast (is een APK eis!)
Kan de dynamo de meestal wat hogere laadstroom aan, rijdend in het donker (groot licht), ruitenwissers, mistlampen met een muziekje erbij en achterruitverwarming, wat ook allemaal geleverd moet worden door de dynamo???
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
FelixB
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 15.08.2007 - 23:11

Goedemorgen allemaal,

Aan een diesel-variant heb ik ook gedacht, maar toen de accu van mijn 850 kapot ging zei de dealer dat dat overbodig was. Dat advies heb ik opgevolgd en nooit een lege accu gehad. Ik zal het nu weer vragen; het lijkt me dat ie aan een duurdere accu ook meer verdiend ;-)

Ja, heb zelf ook al gehoord (op het 850-forum) dat de originele accu's heel goed zijn, och laat de dealer ook wat verdienen; is een goede dealer (Harrie Arendsen in Zevenaar)

Zwaardere 100Ah accu is m.i. niet nodig daar ik tenminste 2x per maand langere ritten rij.. Afgelopen winter was het starten-lopen.

Ik zal het bijladen dadelijk ook meteen laten controleren, maar ik denk toch dat de accu op is, die is origineel en al 9 jaar oud...
Hij startte altijd goed op de originele (staat 520 A op, en geen Ah-aanduiding), ik volg het advies van de dealer
V70n T5 bj 2000
Gebruikersavatar
FelixB
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 15.08.2007 - 23:11

Zo, weer terug van de dealer, Harrie Arendsen in Zevenaar.

Er zit waarschijnlijk nog de originele accu in (9 jaar oud dus), maar volgens de monteur is ie nog best goed.
Er zit nu een (zwaardere) leen-accu in, ze gaan kijken of de oude accu nog goed is.

Ik moet er over 2 weken tóch weer zijn voor de APK, dan krijg ik te horen of de oude nog goed is, er zou ook een lampje of zo kunnen blijven branden waardoor ie leeg geraakt is.
Volgens de monteur laadde ie ook goed bij.

Opvallend dat de dealer niet meteen een nieuwe accu wil verkopen/scoren, maar eerst kijkt of de oude nog wel goed is, hulde!

Ook gaf ie 'immobilizer warning', dat is meteen ook weer gereset...
V70n T5 bj 2000
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Er ziten nog al wat verschil in Ah. geloof ik he ..Ik heb er 560A in liggen
.Kan je daar dan zomaar een waardere in doen ??
kan je dinamo het dan allemaal wel aan?
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Sailor schreef:Ik heb de mijne vervangen voor een Varta Silver Dynamic H3.
Dat zijn echt hele goede accu's, nog een klasse beter dan de Volvo accu's. Heb ik ook in mijn Triumph, en als die 4 maanden stil staat is het ook starten en lopen. En die start niet binnen één omwenteling van de startmotor!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”