Kan een BSR PPC voor meerdere auto dienen aub?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
jpdc91
1st Gear member

Hallo,
Ik overweeg om zo een BSR bakje te kopen om zelf het programmaatje in de boordcomputer te injecteren :P
Kan dat bakje verschillende merken programmeren aub?
Ik denk aan mijn s80 en de audi a6 van mijn broer :wink:
liquid_force
6th Gear member

nee, dat gaat niet ...

ten eerste omdat een PPC aan 1 auto gekoppeld wordt, ten tweede omdat de software voor een S80 en een A6 totaal verschillend zijn.
jpdc91
1st Gear member

bedankt voor deze tip 8)
Jammer genoeg kost mij zo een bakje 800€,terwijl een firma in Brussel mij 500€ vraagt,met een test op de rollen :oops:
Ik denk dat ik beter,de firma moet kiezen... :wink:
liquid_force
6th Gear member

prijs prestatie vergelijken, en niet alleen de prijs
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Hangt af van welke firma ;)
FrankS60
5th Gear member

Ja die prestatie opgaven neem ik meestal met een korreltje zout, volgens mij is van 200 naar 250 pk gaan met alleen chippen een tikkie onwaarschijnlijk (BSR) en komt bijvoorbeeld Fasttech meer in de richting met een schatting van 230 a 235pk.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
liquid_force
6th Gear member

kom gerust maar een keertje langs dan mag je mijn 2.5T AWD eens uitproberen ;)
CptCaveman
2nd Gear member

verschillen tussen de verschillende tuners zijn er nauwelijks, want ze veranderen allemaal dezelfde parameters in het motor management systeem. Of gelooft iemand werkelijk dat ze voor al die verschillende auto's echt research doen? Sommige tuners zijn wel meesters in het verhogen van hun winstmarges door verhalen over research of maatwerk te verkopen, maar veel meer dan gebakken lucht is dat niet.
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
FrankS60
5th Gear member

CptCaveman schreef:verschillen tussen de verschillende tuners zijn er nauwelijks, want ze veranderen allemaal dezelfde parameters in het motor management systeem. Of gelooft iemand werkelijk dat ze voor al die verschillende auto's echt research doen? Sommige tuners zijn wel meesters in het verhogen van hun winstmarges door verhalen over research of maatwerk te verkopen, maar veel meer dan gebakken lucht is dat niet.
Als je een standaard programma erop laat zetten wel ja. Als ze met een laptop in je auto zitten en kijken welke verandering welk effect heeft op je motor kan ik je toch helaas geen gelijk geven. Dat is namelijk wel degelijk maatwerk. Ze kunnen ook precies alle curves verleggen om de auto aan je wensen te laten voldoen. Ook kunnen ze minder dan maximaal tunen als je iets meer wilt maar geen scheurijzer. Keuzes te over...

Enig idee hoeveel parameters er te veranderen zijn? Heb je wel eens met een goedkoop gechipte en een (bij een goede zaak) op maat gechipte auto gereden achter elkaar? Zelfs als niemand het je verteld dan weet ik zeker dat je de costum chip direct kunt herkennen als de betere chip.

Overigens is BSR met de PPC wel een goede tent, ik zou alleen graag een keer de claim van +/- 50 pk winst willen zien op de rollenbank. Er is geen twijfel over mogelijk dat je auto er een stuk op vooruit gaat na de BSR PPC 8)
liquid_force schreef:kom gerust maar een keertje langs dan mag je mijn 2.5T AWD eens uitproberen ;)
Waar woon je? :D
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”