Hoi beste forumleden.
Ik heb een "bijna" nieuw sensortje geplaatst in het filterhuis. Maar uh.... ik heb er niet opgelet hoe het erin zat. Met het ijzeren pinnetje naar links of naar rechts? Of speelt het geen rol in welke richting het zit. En ik vraag me ook af wat er gebeurt moest ik het niet meer aansluiten. Dan krijgt de motor enkel koude lucht ipv gemengde lucht. En ik dacht hoe meer koude lucht hoe beter de motor presteerd.
Groetjes
Filterhuis Sensortje
-
- 2nd Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- FrankS60
- 5th Gear member
Nou hoe meer koude lucht hoe beter is alleen als de motor al draait
Dat warme lucht aanzuigen is om makkelijker te starten als het koud is buiten. In NL een beetje overbodig over het algemeen maar het zit er toch op omdat het in ieder geval geen kwaad kan.
Is het een diesel? Zag zo snel bij een benzine geen valve die in de luchtfilterbox zit...
Dat warme lucht aanzuigen is om makkelijker te starten als het koud is buiten. In NL een beetje overbodig over het algemeen maar het zit er toch op omdat het in ieder geval geen kwaad kan.
Is het een diesel? Zag zo snel bij een benzine geen valve die in de luchtfilterbox zit...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- aertssenhjc
- 5th Gear member
zo te zien (aan het blok) is het een benzine.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als je goed kijkt hoe lang de slangetjes zijn is maar 1 methode het makkelijkste qua lengte. Deze methode heb ik bij dit sensortje altijd gebruikt.
FIY Als je de voorste luchtslang onder bij het flilterhuis er af wipt kun je de klep zien werken.
Het filterhuis moet tamelijk warm zijn voordat de klep open gaat voor lucht van voren. Bij veel gas zal de klep altijd open gaan dit ivm wegvallen van vaccuum!
FIY Als je de voorste luchtslang onder bij het flilterhuis er af wipt kun je de klep zien werken.
Het filterhuis moet tamelijk warm zijn voordat de klep open gaat voor lucht van voren. Bij veel gas zal de klep altijd open gaan dit ivm wegvallen van vaccuum!
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- FrankS60
- 5th Gear member
Nou ik denk dat de slangetjes inderdaad maar op 1 manier kunnen gezien de lengte, alleen kan de klep misschien 180 graden om zitten... Je merkt het snel genoeg als je kijkt of de klep werkt zoals Steven zegt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
Het is idd een benzinemotor.
Maar ik had gehoopt dat iemand me kon zeggen welke kant het sensortje moet zitten. En welk slangetje op welk pinnetje loet zitten. (Het ene s een plastic en het andere is een metalen pinnetje) Want het kan idd 180° gedraaid zitten. (stom van me)
Oja...sinds 20/04 is er een nieuw volvo liefhebbertje.

Hij heet Robbe.
Maar ik had gehoopt dat iemand me kon zeggen welke kant het sensortje moet zitten. En welk slangetje op welk pinnetje loet zitten. (Het ene s een plastic en het andere is een metalen pinnetje) Want het kan idd 180° gedraaid zitten. (stom van me)
Oja...sinds 20/04 is er een nieuw volvo liefhebbertje.

Hij heet Robbe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
IK zou wel willen kijken welke kant het metalen deel is maar ik heb dat sensor dingetje helaas niet.
Stelling blijft, met een warm lucht-filterhuis dan moet de klep in principe open blijven of heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig dicht kruipen. Bij een koude motor trekt de klep in 1 a 2 secondes dicht.
Experimenteer hier mee door de slang vanaf het blok los te trekken. Ben je over 5 minuten klaar.
edit: Stoere bink daar in de wagen
Stelling blijft, met een warm lucht-filterhuis dan moet de klep in principe open blijven of heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig dicht kruipen. Bij een koude motor trekt de klep in 1 a 2 secondes dicht.
Experimenteer hier mee door de slang vanaf het blok los te trekken. Ben je over 5 minuten klaar.
edit: Stoere bink daar in de wagen
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl