open luchtfilter 2.4i (170pk)?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

is er iemand die ervaring heeft met een open luchtfilter op een 2.4i (170pk) motor? ik vind het meer donkere geluid altijd zo mooi ... maar ik kan niets online vinden ...

bij de oudere 850/V70's kwam de roffel er mooi uit, en hoop dat met een open luchtfilter te bereiken ...
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Is vrij makkelijk uit te proberen, trek de pijp van je filter los en leg hem los onder de kap. Even een paar keer gas geven of een klein stukje rijden en je weet hoe het klinkt. Reken er op dat het nog een fractie minder wordt met de filter erop maar het idee is hetzelfde. Tegen grof vuil kun je even een oude panty over de pijp trekken, en die goed vastmaken met een slangenklem of tierap tegen het naar binnen zuigen.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat je moet proberen het onder de kap zo schoon mogelijk te hebben als je er een stukje mee gaat rijden om te proberen, en uiteraard over zo schoon mogelijke wegen. Als het net geregend heeft dan stoft het minder, maar zou niet gaan rijden als de weg nog nat is.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Bedenk ook dat een sportluchtfilter met een bepaalde olie ingespoten moet worden om de filterfunctie te laten werken. En dat die olie er voor zorgt dat de luchtmassameter een kortere levensduur heeft.

Voor mij de reden om het niet te doen, want ik weet hoeveel zo'n kreng kost (zo'n 360 euro voor de T5 :roll: ).
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
Euro
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 15.03.2008 - 22:01

K&N Denkt daar heel anders over :)
http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm

Heb trouwens voor in het midden gekozen.
Een K&N Inlegfilter, alsnog een leuker geluidje bij een beetje gas, maar ook nog de zekerheid dat je niet te warme lucht aanzuigt en makelijker schoon te maken.
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Euro schreef:K&N Denkt daar heel anders over :)
http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm
Daar ben ik niet verbaasd over.. :twisted:
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Wij van WC-eend, adviseren WC-eend!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”