Ik heb gezocht op het forum maar krijg niet echt uitsluitsel.
Ik ervar een bijzonder hoog toerental zonder dat er echt wat gebeurd bij lage snelheden ( toeren ca. 2000). Eenmaal buiten op de snelweg geen enkel probleem tussensprints zijn fenomenaal, de turbo reageert snel en zonder haperen.
In Duitsland zelfs bij snelheden boven 200+
De laatste tijd rij ik als een bejaarde het dorp uit om onnodig tumult te voorkomen. Wie helpt?
Toerental bij lage snelheden V70 2.4T
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik neem aan een automaat gezien de problemen?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21606
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik denk dat jij met een automaat rijdt ...
Als dat klopt dan kan dat een overmaat aan slip zijn van de eerste en/of 2e versnelling.
Hoe ziet de bakolie er uit? Roze/rood of chocoladekleurig? Dat laatste dan is olie verversen een goede optie. Zoek eens op "flushen" in de zoekbalk.
Als dat klopt dan kan dat een overmaat aan slip zijn van de eerste en/of 2e versnelling.
Hoe ziet de bakolie er uit? Roze/rood of chocoladekleurig? Dat laatste dan is olie verversen een goede optie. Zoek eens op "flushen" in de zoekbalk.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Ik herken dat ook wel. Wel toeren maar niet veel versnelling bij mijn GT.
Ik ga er vanuit dat dit zo hoort. Ook met een XC gereden en die had dit ook.
Ik ga er vanuit dat dit zo hoort. Ook met een XC gereden en die had dit ook.
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Zoals ik al schreef, mijn automaat pakt bij ieder toerental en snelheid uitstekend op. En ken het eigenlijk ook niet anders van mijn eerdere S80's.
Vandaar de opmerking over de winterstand. Dan schakelt de automaat uit stilstand niet op vanuit de 1e versnelling, maar vanuit een hogere (2e of 3e laat ik even in het midden).
Wellicht dat daarin het "probleem" schuilt. Of misschien eens langs de dealer om een software-upgrade te laten doen voor je automaat of een reset.
Heb je trouwens de bakolie daarom (laten) vervangen?
Vandaar de opmerking over de winterstand. Dan schakelt de automaat uit stilstand niet op vanuit de 1e versnelling, maar vanuit een hogere (2e of 3e laat ik even in het midden).
Wellicht dat daarin het "probleem" schuilt. Of misschien eens langs de dealer om een software-upgrade te laten doen voor je automaat of een reset.
Heb je trouwens de bakolie daarom (laten) vervangen?
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Ja dat vervangen van de bakolie was een van de actie maar helaas geen resultaat.Ik zal hem laten resetten of de upgrade vragen.
Bedankt
Bedankt
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Check nou eerst of je niet abusievelijk op de W knop drukt achter de keuzehendel.
Ik gebruik de W stand eigenlijk nooit, en durf ook niet te beweren of deze stand vastgehouden wordt na het wegzetten en opnieuw starten van de auto. Als dit na iedere rit opnieuw moet worden ingeschakeld, dan is het toch iets anders. Maar ja, in heel veel gevallen verricht een upgrade van de software wonderen.
In ieder geval succes ermee, hopelijk wordt het opgelost.
Misschien is er wel helemaal niets aan de hand, want ik ken jouw definitie niet van:
Ik gebruik de W stand eigenlijk nooit, en durf ook niet te beweren of deze stand vastgehouden wordt na het wegzetten en opnieuw starten van de auto. Als dit na iedere rit opnieuw moet worden ingeschakeld, dan is het toch iets anders. Maar ja, in heel veel gevallen verricht een upgrade van de software wonderen.
In ieder geval succes ermee, hopelijk wordt het opgelost.
Misschien is er wel helemaal niets aan de hand, want ik ken jouw definitie niet van:
Ik ervaar een bijzonder hoog toerental zonder dat er echt wat gebeurd bij lage snelheden ( toeren ca. 2000).

S80 2,5T AUT5 2004
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Is dit niet iets wat je altijd hebt met een automaat als je stevig wegrijdt , dat de motor dan in de eerste versnellingen altijd veel toeren maakt .
Zeker met de benzine modellen , mijn ouders hebben een mondeo benzine automaat als ik daarin weg rij geef ik altijd weinig gas anders een toerenteller die richting de 4000 rpm knalt en mijn pa van is dit nu nodig
De diesel automaten schakelen waarschijnlijk eerder over omdat die meer op koppel rijden ( denk ik ha ha )
Zeker met de benzine modellen , mijn ouders hebben een mondeo benzine automaat als ik daarin weg rij geef ik altijd weinig gas anders een toerenteller die richting de 4000 rpm knalt en mijn pa van is dit nu nodig

De diesel automaten schakelen waarschijnlijk eerder over omdat die meer op koppel rijden ( denk ik ha ha )
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Ik begrijp wat je bedoelt V70T5 assen maar hij maakt ca, 2000 toeren en we bewegen nauwelijks, pas daarna herpakt hij zich.
De winterstand staat niet ingeschakeld. Ik laat hem checken bij de dealer.
De winterstand staat niet ingeschakeld. Ik laat hem checken bij de dealer.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Bij mij (zelfde motorisering) gebeurt zoiets elke dag precies 1 keer (met koude motor) en wel als volgt:
Starten en wegrijden van woonerf, wagen alleen in 1e en 2e versnelling en lage toeren. Daarna woonerf af en een gewone weg op, automaat blijft enige seconden in 2 "hangen" (toeren naar ca. 2500) en schakelt even later naar 3. Dit gedrag vertoont de automaat maar 1 keer, bij elke volgende keer schakelt hij snel op zonder veel toeren.
Men heeft mij verteld dat dit volkomen normaal is en ervoor zorgt dat er minder onverbrande uitlaatgassen geproduceerd worden.
Maar......, wellicht heeft het bij jou iets te maken met de chiptuning?!?!?!
Starten en wegrijden van woonerf, wagen alleen in 1e en 2e versnelling en lage toeren. Daarna woonerf af en een gewone weg op, automaat blijft enige seconden in 2 "hangen" (toeren naar ca. 2500) en schakelt even later naar 3. Dit gedrag vertoont de automaat maar 1 keer, bij elke volgende keer schakelt hij snel op zonder veel toeren.
Men heeft mij verteld dat dit volkomen normaal is en ervoor zorgt dat er minder onverbrande uitlaatgassen geproduceerd worden.
Maar......, wellicht heeft het bij jou iets te maken met de chiptuning?!?!?!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Rob
Zoals jij het omschrijft is precies wat ik ook heb echter doet ie het een paar keer achter elkaar. Ik laat hem toch even uitlezen cq updaten en als het aan de tuning ligt gaat die er gelijk af want die zat er al op toen ik hem kocht en 200PK is zat voor mij
Zoals jij het omschrijft is precies wat ik ook heb echter doet ie het een paar keer achter elkaar. Ik laat hem toch even uitlezen cq updaten en als het aan de tuning ligt gaat die er gelijk af want die zat er al op toen ik hem kocht en 200PK is zat voor mij
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Goed plan, 200pk is meer dan zatRVL schreef:Ik laat hem toch even uitlezen cq updaten en als het aan de tuning ligt gaat die er gelijk af want die zat er al op toen ik hem kocht en 200PK is zat voor mij

Laat je nog even weten of dat de oplossing was?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Gisternavond toch nog even een andere mogelijkheid bekeken (gasklep + de aanzuigbuizen) Ik kon bij een kennis lekker in de garage met goed licht even werken( heb zelf ook een garage maar die staat geheel vol met fietsen ijskasten wasmachines en weet ik veel, daar past geen Smart meer bij) heb de boel goed schoongemaakt, man wat een rotzooi kan daar inzitten en vanochtend naar kantoor geen enkel probleem meer.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Als het inderdaad de gasklep (ETM) is dan is schoonmaken altijd de 1e actie die uiteindelijk altijd (via de 2e actie: software update) leidt tot vervanging of revisie......RVL schreef:Gisternavond toch nog even een andere mogelijkheid bekeken (gasklep + de aanzuigbuizen) Ik kon bij een kennis lekker in de garage met goed licht even werken( heb zelf ook een garage maar die staat geheel vol met fietsen ijskasten wasmachines en weet ik veel, daar past geen Smart meer bij) heb de boel goed schoongemaakt, man wat een rotzooi kan daar inzitten en vanochtend naar kantoor geen enkel probleem meer.

PS. heb je een witte- of een gele sticker op de ETM staan?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco