Toerental bij lage snelheden V70 2.4T

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Ik heb gezocht op het forum maar krijg niet echt uitsluitsel.
Ik ervar een bijzonder hoog toerental zonder dat er echt wat gebeurd bij lage snelheden ( toeren ca. 2000). Eenmaal buiten op de snelweg geen enkel probleem tussensprints zijn fenomenaal, de turbo reageert snel en zonder haperen.
In Duitsland zelfs bij snelheden boven 200+
De laatste tijd rij ik als een bejaarde het dorp uit om onnodig tumult te voorkomen. Wie helpt?
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ik neem aan een automaat gezien de problemen?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Dat klopt een automaat
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21606
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik denk dat jij met een automaat rijdt ...

Als dat klopt dan kan dat een overmaat aan slip zijn van de eerste en/of 2e versnelling.
Hoe ziet de bakolie er uit? Roze/rood of chocoladekleurig? Dat laatste dan is olie verversen een goede optie. Zoek eens op "flushen" in de zoekbalk.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

De olie is knalrood en net ververst
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gast

Ik herken dat ook wel. Wel toeren maar niet veel versnelling bij mijn GT.
Ik ga er vanuit dat dit zo hoort. Ook met een XC gereden en die had dit ook.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Dat fenomeen heb ik eigenlijk alleen als de winterstand is ingeschakeld, verder altijd naar behoren.
Maar ja, ik heb dan ook geen "gier"tronic.
S80 2,5T AUT5 2004
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Frumpy, die van mij is een gewone automaat geen geartronic
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Zoals ik al schreef, mijn automaat pakt bij ieder toerental en snelheid uitstekend op. En ken het eigenlijk ook niet anders van mijn eerdere S80's.
Vandaar de opmerking over de winterstand. Dan schakelt de automaat uit stilstand niet op vanuit de 1e versnelling, maar vanuit een hogere (2e of 3e laat ik even in het midden).
Wellicht dat daarin het "probleem" schuilt. Of misschien eens langs de dealer om een software-upgrade te laten doen voor je automaat of een reset.

Heb je trouwens de bakolie daarom (laten) vervangen?
S80 2,5T AUT5 2004
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Ja dat vervangen van de bakolie was een van de actie maar helaas geen resultaat.Ik zal hem laten resetten of de upgrade vragen.
Bedankt
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Check nou eerst of je niet abusievelijk op de W knop drukt achter de keuzehendel.
Ik gebruik de W stand eigenlijk nooit, en durf ook niet te beweren of deze stand vastgehouden wordt na het wegzetten en opnieuw starten van de auto. Als dit na iedere rit opnieuw moet worden ingeschakeld, dan is het toch iets anders. Maar ja, in heel veel gevallen verricht een upgrade van de software wonderen.
In ieder geval succes ermee, hopelijk wordt het opgelost.

Misschien is er wel helemaal niets aan de hand, want ik ken jouw definitie niet van:
Ik ervaar een bijzonder hoog toerental zonder dat er echt wat gebeurd bij lage snelheden ( toeren ca. 2000).
:)
S80 2,5T AUT5 2004
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Is dit niet iets wat je altijd hebt met een automaat als je stevig wegrijdt , dat de motor dan in de eerste versnellingen altijd veel toeren maakt .
Zeker met de benzine modellen , mijn ouders hebben een mondeo benzine automaat als ik daarin weg rij geef ik altijd weinig gas anders een toerenteller die richting de 4000 rpm knalt en mijn pa van is dit nu nodig :)

De diesel automaten schakelen waarschijnlijk eerder over omdat die meer op koppel rijden ( denk ik ha ha )
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Ik begrijp wat je bedoelt V70T5 assen maar hij maakt ca, 2000 toeren en we bewegen nauwelijks, pas daarna herpakt hij zich.
De winterstand staat niet ingeschakeld. Ik laat hem checken bij de dealer.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Bij mij (zelfde motorisering) gebeurt zoiets elke dag precies 1 keer (met koude motor) en wel als volgt:

Starten en wegrijden van woonerf, wagen alleen in 1e en 2e versnelling en lage toeren. Daarna woonerf af en een gewone weg op, automaat blijft enige seconden in 2 "hangen" (toeren naar ca. 2500) en schakelt even later naar 3. Dit gedrag vertoont de automaat maar 1 keer, bij elke volgende keer schakelt hij snel op zonder veel toeren.

Men heeft mij verteld dat dit volkomen normaal is en ervoor zorgt dat er minder onverbrande uitlaatgassen geproduceerd worden.

Maar......, wellicht heeft het bij jou iets te maken met de chiptuning?!?!?!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Rob

Zoals jij het omschrijft is precies wat ik ook heb echter doet ie het een paar keer achter elkaar. Ik laat hem toch even uitlezen cq updaten en als het aan de tuning ligt gaat die er gelijk af want die zat er al op toen ik hem kocht en 200PK is zat voor mij
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

RVL schreef:Ik laat hem toch even uitlezen cq updaten en als het aan de tuning ligt gaat die er gelijk af want die zat er al op toen ik hem kocht en 200PK is zat voor mij
Goed plan, 200pk is meer dan zat :D

Laat je nog even weten of dat de oplossing was?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Gisternavond toch nog even een andere mogelijkheid bekeken (gasklep + de aanzuigbuizen) Ik kon bij een kennis lekker in de garage met goed licht even werken( heb zelf ook een garage maar die staat geheel vol met fietsen ijskasten wasmachines en weet ik veel, daar past geen Smart meer bij) heb de boel goed schoongemaakt, man wat een rotzooi kan daar inzitten en vanochtend naar kantoor geen enkel probleem meer.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

RVL schreef:Gisternavond toch nog even een andere mogelijkheid bekeken (gasklep + de aanzuigbuizen) Ik kon bij een kennis lekker in de garage met goed licht even werken( heb zelf ook een garage maar die staat geheel vol met fietsen ijskasten wasmachines en weet ik veel, daar past geen Smart meer bij) heb de boel goed schoongemaakt, man wat een rotzooi kan daar inzitten en vanochtend naar kantoor geen enkel probleem meer.
Als het inderdaad de gasklep (ETM) is dan is schoonmaken altijd de 1e actie die uiteindelijk altijd (via de 2e actie: software update) leidt tot vervanging of revisie...... :( Er is op het Forum heel veel over te lezen!

PS. heb je een witte- of een gele sticker op de ETM staan?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

gelukkig een gele! Dat had ik vorige week nog gecontroleerd.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”