Hallo
Een paar maanden geleden is bij de laatst carwash mijn volledige brandstofklep uit de auto gerukt en ernstig beschadigd. Ondertussen zijn er wel wat nieuwe onderdelen geplaatst, maar ik vol me er het beste bij als ik dat klepje manueel kan vergrendelen zodra hij in de wasstraat gaat.
De vraag is alleen... Hoe??
Iemand met een idee. Nu moet ik 10 minuten wachten na het afsluiten van de wagen, maar daar hebben andere klanten nogal moeite mee.
Groet
Audace
Brandstofklep op slot doen
- Oceanracer
- Geartronic member
Je kunt de vertraging bij de dealer uit laten schakelen.
Overigens hebben alle zichzelf respecterende autowasstraten ook stripjes met 2 zuignappen die het openslaan van het klepje tijdens het drogen kunnen/moeten voorkomen.
Ik had mijn auto trouwens net 2 dagen toen ik hem "even" door de wasstraat haalde en zo ook mijn klepje verloor. :evil:
Overigens hebben alle zichzelf respecterende autowasstraten ook stripjes met 2 zuignappen die het openslaan van het klepje tijdens het drogen kunnen/moeten voorkomen.
Ik had mijn auto trouwens net 2 dagen toen ik hem "even" door de wasstraat haalde en zo ook mijn klepje verloor. :evil:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- FrankS60
- 5th Gear member
Midden in de nacht gaan zodat er niemand staat te wachten? 
Ik weet niet of het werkt, maar misschien kun je bij het pinnetje van de vergrendeling als je de rechter afdekunit wegklapt in de kofferbak. Dat is die klep waar je hendel van je achterbank vergrendeling in zit. Zwarte knopje dat er naast zit stukje draaien en dan kun je hem weg trekken. Dan zie je als je er in kijkt een beetje achteraan de vergrendelingsunit zitten en misschien kun je die een beetje manipuleren...
Anders is een stukje goede tape ook nog een oplossing maar 1 die ik liever niet toe pas persoonlijk.
Ik weet niet of het werkt, maar misschien kun je bij het pinnetje van de vergrendeling als je de rechter afdekunit wegklapt in de kofferbak. Dat is die klep waar je hendel van je achterbank vergrendeling in zit. Zwarte knopje dat er naast zit stukje draaien en dan kun je hem weg trekken. Dan zie je als je er in kijkt een beetje achteraan de vergrendelingsunit zitten en misschien kun je die een beetje manipuleren...
Anders is een stukje goede tape ook nog een oplossing maar 1 die ik liever niet toe pas persoonlijk.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Bigdog
- 2nd Gear member
De motor van de klep is (vanuit de kofferbak) ook manueel te bedienen !
Er zit zelfs een hendel op voor dit soort doeleinden.
Aan de rechterzijde de afdekunit openen, dan kun je erbij en hoef je geen half uur te wachten.
Let wel op, zodra je de centrale vergerendeling weer gebruikt werkt alles weer als vanouds ( een half uur wachten dus).
Er zit zelfs een hendel op voor dit soort doeleinden.
Aan de rechterzijde de afdekunit openen, dan kun je erbij en hoef je geen half uur te wachten.
Let wel op, zodra je de centrale vergerendeling weer gebruikt werkt alles weer als vanouds ( een half uur wachten dus).
I own a Volvo because I love it !
- Oceanracer
- Geartronic member
Dit gaat alleen op voor een S60 neem ik aan?
- hadico
- 5th Gear member
Er zit wel een hendeltje op maar dit is zo lastig bereikbaar dat het geen doen is om dit bij een carwash te gaan dichtdrukken.
Simpelste optie is dus of dichtplakken of met de twee zuignapjes dichthouden, heb hier trouwens met onze wasstraat nog nooit problemen mee gehad.
En het tankklepje gaat niet na een uur dicht maar na 10 tot12 minuten na het vergrendelen van de auto, dit is de laatste functie die uitgevoerd word als alle regeleenheden in rustmodus staan
Simpelste optie is dus of dichtplakken of met de twee zuignapjes dichthouden, heb hier trouwens met onze wasstraat nog nooit problemen mee gehad.
En het tankklepje gaat niet na een uur dicht maar na 10 tot12 minuten na het vergrendelen van de auto, dit is de laatste functie die uitgevoerd word als alle regeleenheden in rustmodus staan
- Bigdog
- 2nd Gear member
Ik denk dat je bij een V70 wel erg lange armen benodigd.Dit gaat alleen op voor een S60 neem ik aan?
Zoals Hadico al aangeeft is niet de gamakkelijkste oplossing, maar wel erg effectief.
- Audace
- 1st Gear member
Oceanracer had voor mijn probleem de beste oplossing. Bij de garage hebben ze iets in de computer bijgesteld waardoor de klep nu direct mee sluit met de rest van de sloten.
TIP:
Toen ik dus met veel plezier in de wasstraat zat en de deuren op slot deed, ging na een paar minuten het alarm af. Ik had nog wel even de sensor uit moeten zetten zodat hij niet meer op mijn bewegingen zou letten, maar al doende leert men.
Dank voor jullie bijdragen.
A.
TIP:
Toen ik dus met veel plezier in de wasstraat zat en de deuren op slot deed, ging na een paar minuten het alarm af. Ik had nog wel even de sensor uit moeten zetten zodat hij niet meer op mijn bewegingen zou letten, maar al doende leert men.
Dank voor jullie bijdragen.
A.
Jaguar XF 2.0t - 2020 - 'Fully Loaded'
S80 2013-2020 D5 Aut. - Getuned - met wederom alle 'bells and whistles'.
S60 2008-2013 D5 Aut. met alle 'bells and whistles'.
S80 2013-2020 D5 Aut. - Getuned - met wederom alle 'bells and whistles'.
S60 2008-2013 D5 Aut. met alle 'bells and whistles'.
- Oceanracer
- Geartronic member
Als het goed is, kun je nu ook het knopje op je portier gebruiken om de portieren (plus je brandstofklepje) af te sluiten. Maar met je AB kan het natuurlijk ook.
- Frumpy
- 5th Gear member
Is dat praktisch tijdens het tanken? Laat jij je portieren dan open, i.v.m. het anders direct vergrendelen van de tankklep?Audace schreef: Bij de garage hebben ze iets in de computer bijgesteld waardoor de klep nu direct mee sluit met de rest van de sloten.
S80 2,5T AUT5 2004
- Rob M
- 5th Gear member
Ik rij in een V50, dus heb het probleem niet, het klepje sluit met de CV.Frumpy schreef: Is dat praktisch tijdens het tanken? Laat jij je portieren dan open, i.v.m. het anders direct vergrendelen van de tankklep?
Maar bij de benzinepomp open ik mijn brandstofklepje en met het klepje open sluit ik op de ab de rest van de auto af. Als ik klaar ben met tanken druk ik het klepje gewoon dicht en zit 'ie op slot.
Kan dat bij de S60 / V70 ook? (na de sowtware update waarmee alles gelijk op slot gaat?)
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Bigdog
- 2nd Gear member
Ik heb inderdaad eens gelezen dat de vertraging softwarematig kan worden ingesteld.(na de sowtware update waarmee alles gelijk op slot gaat?)
Diengewenst gelijk met de rest van de sloten.
- Oceanracer
- Geartronic member
En vooral ook KOUDE handen!