Vandaag heb ik mijn (plus)accuklem laten vervangen omdat deze warm werd.
Toen de zaak geregeld was kwam het afreken gedeelte waar op volgde dat het een service klusje was.(was nog geen klant daar)
Ik vindt dat erg klantvriendelijk van Nordicar.
Haha
Maar nee, de handrem ... nieuwe schoenen maar hij pakt bij achteruit nogsteeds niet goed genoeg om hem echt vast te houden. Is wat afstelwerk, maar de rest is perfect gegaan.
Maak nog wel een nieuw topic voor de handrem, even kijken of dit een bekend euvel is.
Er is al veel geschreven over de handrem,als je deze aantrekt kun je de auto altijd nog een stukje verrijden alvorens hij goed remt,het is namelijk een zelf bekrachtigend systeem,bij het naar voren of achteren bewegen van de auto,verdraaien de remschoenen mee en dat zorgt voor een goede remwerking.
Ja dat hebben we inderdaad gezien/geprobeerd (ik was met euro aan het sleutelen) maar bij het afstellen pakte de handrem wel als de auto vooruit zou rollen, maar niet achteruit. Nog strakker stellen van de handrem zorgt voor te veel "slepen" van de schoenen in de trommel/schijf en dat wil je ook niet. Handrem grijpt aan bij eerste klikje van de hendel, maar je kunt de wielen altijd achteruit blijven draaien.
Op de contactplekken van de schoen tegen de plaat aan zit vet, de schoenen zijn nieuw en zijn met een slappe handremkabel afgesteld tot aan het begin van aanlopen. Misschien dat na het rijden ermee en een aantal keren gebruiken het wieltje in het achterwielsysteem nog 1 of 2 klikjes kan hebben maar ik heb er niet gek veel vertrouwen in dat het de oplossing is. Schiet mij maar lek...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -