Hallo,
Ik was op zoek naar wat grotere wielen voor mijn v70 en kwam na wat zoeken op die uit: http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 0-850.html. Maar 499€ voor 4velgen lijkt me aan de heel goedkope kant. Heeft er al iemand ervaring mee of is dit eersteklas rommel?
mvg,
Tim
rommel?
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Geen ervaringen mee, maar het is wel grappig dat de R8 op hun website de groene platen er nog op heeft
Er zijn veel verschillende aanbieders van replica's, ik denk dat je het alleen kunt beoordelen door er zelf te gaan kijken met enige basiskennis over velgen en materialen.
Lastig lastig...
Bedenk je wel dat 18" makkelijker krom raakt dan bijvoorbeeld 14 inch en je dus misschien over een jaar wel op kromme velgen rijdt. Waarmee ik bedoel te zeggen dat je in kleinere wielmaten minder last zult hebben van een lagere kwaliteit velg. 18 duims is best groot en als de legering van lage kwaliteit is dan gaan ze altijd eerder vervormen dan een hoge kwaliteit/origineel.
Je kunt ook proberen om 4 gebruikte originele op de kop te tikken en die naar bijvoorbeeld www.wheelcare.nl brengen. Die kan ze zonodig richten (recht maken) en voor een tientje of 6 zijn alle schades gerepareerd en zit er een nieuwe poedercoating op. Heb je wel originele velgen...
Er zijn veel verschillende aanbieders van replica's, ik denk dat je het alleen kunt beoordelen door er zelf te gaan kijken met enige basiskennis over velgen en materialen.
Lastig lastig...
Bedenk je wel dat 18" makkelijker krom raakt dan bijvoorbeeld 14 inch en je dus misschien over een jaar wel op kromme velgen rijdt. Waarmee ik bedoel te zeggen dat je in kleinere wielmaten minder last zult hebben van een lagere kwaliteit velg. 18 duims is best groot en als de legering van lage kwaliteit is dan gaan ze altijd eerder vervormen dan een hoge kwaliteit/origineel.
Je kunt ook proberen om 4 gebruikte originele op de kop te tikken en die naar bijvoorbeeld www.wheelcare.nl brengen. Die kan ze zonodig richten (recht maken) en voor een tientje of 6 zijn alle schades gerepareerd en zit er een nieuwe poedercoating op. Heb je wel originele velgen...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
Zelfs mijn volvo-specialist levert replica's van volvo velgen, volgens hem zijn ze kwalitatief net zo goed als de orginele volvo velgen. Ze komen meestal uit dezelfde europese fabriek. Ik heb zelf ook de imitatie R-velg en zie bijna geen verschil met de orginele. Het verschil is dat je net in de velgrand tussen de spaken door een typenummer ziet. Mijn velgen zijn in Italie geproduceerd.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
ik heb daarintegen liever replica's dan weer recht getrokken orginele velgen.
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
ik verkoop deze velgen ook wel aan je hoor voor 899,- als dat je vertrouwder in je oren klinkt ? 
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Heel veel grote velgen zijn uiteindelijk niet meer 100% recht. Kijk bijvoorbeeld maar naar een setje originele Tethys velgen voor de Volvo. Veel spaken en dus veel ondersteuning maar alsnog zijn vele setjes een tikje ovaal... Het terugbuigen daar van kan weinig kwaad als de kwaliteit van de velg goed is. Een goedkope velg zal dan echter sneller haarscheurtjes krijgen of zelfs echt stuk gaan.leonboersma schreef:ik heb daarintegen liever replica's dan weer recht getrokken orginele velgen.
Probeer in ieder geval rechte velgen te kopen als je 2e hands velgen koopt, dan heb je dat probleem in ieder geval omzeild.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Ik heb ook replica velgen (Nebula) en ik heb al eens (onder groot gevloek) behoorlijk hard een stoeprand geraakt, maar de velg heeft zich kranig verweerd. Ik merk helemaal niets van extra trillingen of ander vreemd gedrag als gevolg die tik.
De velgbescherming van de band had m'n velg ook nog compleet beschermd, dus ik ben daar heel goed mee weggekomen!
Wat ik nog een voordeel vind van de replica velgen, is dat de ET waarde 43 is ipv de originele 49. Hierdoor komt het wiel 6 mm naar buiten en heb ik geen enkel last van aanlopende banden in de wielkast.
De velgbescherming van de band had m'n velg ook nog compleet beschermd, dus ik ben daar heel goed mee weggekomen!
Wat ik nog een voordeel vind van de replica velgen, is dat de ET waarde 43 is ipv de originele 49. Hierdoor komt het wiel 6 mm naar buiten en heb ik geen enkel last van aanlopende banden in de wielkast.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- Frank09
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
- Locatie: Noord-holland
@Black 2.4T awd
In je onderschrift zie ik dat jij verschillende maten zomer- en winterbanden hebt. Jouw winterbanden zijn ca. 5 % kleiner dan je zomerbanden. Waar ik nieuwsgierig naar ben: levert je dat geen problemen op met afwijkende waardes van je snelheidsmeter, kilometerteller en boordcomputer?
In je onderschrift zie ik dat jij verschillende maten zomer- en winterbanden hebt. Jouw winterbanden zijn ca. 5 % kleiner dan je zomerbanden. Waar ik nieuwsgierig naar ben: levert je dat geen problemen op met afwijkende waardes van je snelheidsmeter, kilometerteller en boordcomputer?
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
Nee, de afwijking is negatief, dus ik rijdt langzamer dan, wat de kilometerteller aangeeft. Verschil is - 4,83% = +/- 3,4 km negatief op de kilometerteller 66,6 ipv 70 km p/u. Scheelt ook nog in de portemonnee ivm snelheidsbekeuringen.Frank09 schreef:@Black 2.4T awd
In je onderschrift zie ik dat jij verschillende maten zomer- en winterbanden hebt. Jouw winterbanden zijn ca. 5 % kleiner dan je zomerbanden. Waar ik nieuwsgierig naar ben: levert je dat geen problemen op met afwijkende waardes van je snelheidsmeter, kilometerteller en boordcomputer?
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
- Frank09
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
- Locatie: Noord-holland
@Black 2.4T awd
Klopt, ik heb dat ook ervaren. Bij mij had de bandenspecialist nieuwe velgen met fraaie winterbanden (215/40-17) geleverd die ca 7% kleiner waren dan de originele banden (235/40-18 ). Ook bij mij gaf de teller meer snelheid aan dan ik in werkelijkheid reed, maar omgekeerd betekent dat ook dat als ik bv. 20.000 echte km zou rijden, dat de teller dan ruim 21.400 zou aangeven! De auto wordt dus sneller oud.
Mijn auto is een leaseauto, wat betekent dat ik uiteindelijk per km moet afrekenen (en dus voor niet gereden km zou moeten gaan betalen). Ik werd daar dan ook niet blij van. Ook bleek het verbruik volgens de boordcomputer toen ook veel te optimistisch.
Inmiddels hebben ze de banden vervangen door 215/50-17. Het verschil tov de zomerbanden is nu bijna 0,2% groter, maar dat is verwaarloosbaar.
Heb jij bewust gekozen voor winterbanden met een kleinere doorsnede?
Klopt, ik heb dat ook ervaren. Bij mij had de bandenspecialist nieuwe velgen met fraaie winterbanden (215/40-17) geleverd die ca 7% kleiner waren dan de originele banden (235/40-18 ). Ook bij mij gaf de teller meer snelheid aan dan ik in werkelijkheid reed, maar omgekeerd betekent dat ook dat als ik bv. 20.000 echte km zou rijden, dat de teller dan ruim 21.400 zou aangeven! De auto wordt dus sneller oud.
Mijn auto is een leaseauto, wat betekent dat ik uiteindelijk per km moet afrekenen (en dus voor niet gereden km zou moeten gaan betalen). Ik werd daar dan ook niet blij van. Ook bleek het verbruik volgens de boordcomputer toen ook veel te optimistisch.
Inmiddels hebben ze de banden vervangen door 215/50-17. Het verschil tov de zomerbanden is nu bijna 0,2% groter, maar dat is verwaarloosbaar.
Heb jij bewust gekozen voor winterbanden met een kleinere doorsnede?
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
Nee, ik liep tegen deze set banden aan. Is maar 1500 km meegereden (4 banden 200,00 euro). Mijn garagehouder had deze banden in opslag maar de vorige eigenaar had een andere auto gekocht en dat ging niet passen.Frank09 schreef:@Black 2.4T awd
Klopt, ik heb dat ook ervaren. Bij mij had de bandenspecialist nieuwe velgen met fraaie winterbanden (215/40-17) geleverd die ca 7% kleiner waren dan de originele banden (235/40-18 ). Ook bij mij gaf de teller meer snelheid aan dan ik in werkelijkheid reed, maar omgekeerd betekent dat ook dat als ik bv. 20.000 echte km zou rijden, dat de teller dan ruim 21.400 zou aangeven! De auto wordt dus sneller oud.
Mijn auto is een leaseauto, wat betekent dat ik uiteindelijk per km moet afrekenen (en dus voor niet gereden km zou moeten gaan betalen). Ik werd daar dan ook niet blij van. Ook bleek het verbruik volgens de boordcomputer toen ook veel te optimistisch.
Inmiddels hebben ze de banden vervangen door 215/50-17. Het verschil tov de zomerbanden is nu bijna 0,2% groter, maar dat is verwaarloosbaar.
Heb jij bewust gekozen voor winterbanden met een kleinere doorsnede?
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
- Frank09
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
- Locatie: Noord-holland
Tja, dat soort buitenkansjes moet je niet laten liggen.Black 2.4T awd schreef:
Nee, ik liep tegen deze set banden aan. Is maar 1500 km meegereden (4 banden 200,00 euro). Mijn garagehouder had deze banden in opslag maar de vorige eigenaar had een andere auto gekocht en dat ging niet passen.
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)